Gå til innhold

Laste ned Vista?

linte

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpre en Acer Aspire 5920 som jeg er veldig fornøyd med. Men det fulgte ikke med noe Recovery CD. Så det jeg lurer på er, dersom PC krasjer og det må foretas en re instalering av Vista (Noe jeg gjør en gang i året, for å renske opp) hva gjør jeg da?

Kan jeg laste ned en versjon fra nettet også bruke min egen gyldige CD Key som fulgte med PC da jeg kjøpte den?

Må jo selvsagt velge riktig versjon, jeg har Home Premium og det er vel en OMEA versjon.

Jeg har hørt at det ikke er ulovlig å laste ned Vista men å bruke crack eller gey generator er. Vil gjerne ha en ekte versjon på min PC :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg laste ned en versjon fra nettet også bruke min egen gyldige CD Key som fulgte med PC da jeg kjøpte den?
Ja det kan du.

Men det finnes ingen garantier på hva du får. D.v.s hvis man laster ned en piratverson kan det være gjordt forandringer, og den kan inneholde virus og spyware.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig.

Til Acer'n følger det med "Acer Empowerment backup Utility"

Med denne brenner du ut selv recovery DVD fra den skjulte Vista acer/install partisjonen ( du trenger 2.stk DVD)

Les manualen ...

Fra Notebookreview:

How does one create the backup/recovery CD's?

it's easy, but be ready to shut everything you're running down as the laptop gets a wee bit buggy as it does it's pre-load and then verification of the discs it's burned.

anyhow, if you have the Acer Empowerment up and running, click on the one called eRecovery, otherwise just go into the All Programs >> Acer Empowerment Technology and click on the eRecovery. you'll find an option to do a current backup, or a factory default backup...that's the one you want to do. the factory default backup takes two DVD's.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Fra Notebookreview:

How does one create the backup/recovery CD's?

it's easy, but be ready to shut everything you're running down as the laptop gets a wee bit buggy as it does it's pre-load and then verification of the discs it's burned.

anyhow, if you have the Acer Empowerment up and running, click on the one called eRecovery, otherwise just go into the All Programs >> Acer Empowerment Technology and click on the eRecovery. you'll find an option to do a current backup, or a factory default backup...that's the one you want to do. the factory default backup takes two DVD's.

Ok...Men tar den slik PC er nå, eller slik PC kom? Står at bildefilen vil være 60 GB, det er jo litt mye å brenne..

Lenke til kommentar

Jeg mener du kan bestille en helt ny DVD rett fra Microsoft for noen slanter om du går inn her og fylle ut det de spør etter. Det du må betale for er frakt av CDen/DVDen.

Å få ny CD/DVD fra MS er langt bedre enn å laste ned selv siden du kan aldri vite hva CDen/DVDen du laster ned inneholder.

PS. Tråden flyttes til Vista-forumet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Jeg mener du kan bestille en helt ny DVD rett fra Microsoft for noen slanter om du går inn her og fylle ut det de spør etter. Det du må betale for er frakt av CDen/DVDen.

Å få ny CD/DVD fra MS er langt bedre enn å laste ned selv siden du kan aldri vite hva CDen/DVDen du laster ned inneholder.

PS. Tråden flyttes til Vista-forumet.

Funksjonen i eRecovery virker lovende, da får jeg den forhåpentligvis slik som da jeg kjøpte den :)

Lenke til kommentar
Du skal kunne velge "full backup" eller "factory" .

Factory er slik som den kom og skal ikke bli såå stort image.

Sies at det holder med to DVD plater til factory disks.

Start maskinen på nytt, og trykk Alt+F10 når fabrikklogoen kommer opp.

Vista vil da reinnstalleres og maskinen settes slik den var da den var ny, med alle forhåndsinnst. programmer.

Du trenger ikke å brenne recovery-delen ut på cd/dvd først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...