Gå til innhold

Glitch på 7800GT

padda

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg et GeForce 7800GT i den tro at jeg ville være i stand til å game med endel av de nye spillene som kom, men hele tiden mens jeg har hatt kortet har jeg fått en veldig plagsom glitch som viser seg. I noen spill er den der hele tiden, i andre spill er den bare der mens jeg loader, eller hvis det er veldig lyst på skjermen. Det er snakk om små vertikale streker som farer frem og tilbake over skjermen, og ødelegger hele spill-opplevelsen. Er det noen som kan se på dette og vite hva som er galt med innstillinger eller skjermkortet?

post-26343-1203688233_thumb.jpg

-padda

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse problemene kan være driverproblem i nye spill. Evt at det er en feil med skjermkortet.

Forsøk å laste ned de nysete driverene til dette kortet og se om det hjelper.

Du sier at du nylig har kjøpt GeForce 7800GT. Du er klar over at dette kortet kom ut i aug. 2005? Og dermed ikke kan sies å være noe toppkort i det hele tatt lenger.. Hvis du mente 8800 GT er saken en helt annen..

Lenke til kommentar

Nylig er relativt =)

Har hatt problemet i underkant av to år, har bare aldri giddet å gjøre noe særlig med det tidligere. Jeg har oppdatert drivere masse ganger, og det er ikke lenge siden sist. Jeg har også byttet vifte på skjermkortet, uten noen effekt..

Lenke til kommentar
Er det noen kjappe tester jeg kan kjøre for å se om det er det som er tilfelle?

Hvis du har grafikkfeil i nesten alle spill, uansett om du har reinstallert Windows og prøvd forskjellige drivere, er sikker på at vifta fungerer, at temperatur er grei, at strømforsyninga er tilstrekkelig og fungerer som den skal, så er det ikke så mange andre muligheter enn at det er feil på kortet.

Du kan jo prøve å underklokke kortet bare for å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...