samyboy Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg har et lite trådløs og kabel nettverksproblem. Internett og fildeling fungerer, men finner ikke hverandre i spill. Tilkoblinger jeg har prøvd: Router\Modem -> Switch -> Trådløs Router (denne har jeg nå) Router\Modem -> Switch |-------------> Trådløs Router (trådløse får dårlig eller ingen kontakt med de på switchen) Router\Modem -> Trådløs Router -> Switch (funker ikke) Noen tips til nettverkoppsett? Eller ting jeg kan gjøre? EDIT: De på kabel finner hverandre enkelt. Det som er problemet er trådløs til kabel. Endret 22. februar 2008 av samyboy Lenke til kommentar
kzn Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Sjekk brannmurinnstillinger for trådløsnettverket.. tipper feilen ligger der Lenke til kommentar
samyboy Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 takk, skal skjekke! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det enkleste er å slå av DHCP (LAN) i trådløsrouteren. Deretter kobler du kabelen fra switch eller modemrouter i en av lanportene på trådløsrouteren. Da er alle maskinene på samme lan uten brannmur imellom. Lenke til kommentar
samyboy Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 takker, nå funker alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå