Gå til innhold

Gaming: XP vs Vista

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

XP vil mest sannsynlig gi merkbart bedre ytelse. Spiller selv med vista på PC-en i signaturen, og kan ikke akkurat si at jeg får resultatene jeg ønsket. Den eneste grunnen til at jeg har vista er DX10(og innebygd raid kontroller)

Prøv XP, i følge det jeg har hørt, er det verdt det!

PS: Du kan evt. prøve dualboot.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Vista er ikke egnet til gamle spill, mer til de nyeste, selvføgelig avhengig av spesifikasjoner.

Jeg og en venn nedgraderte en Acer Aspire 5720 fra Vista til Xp for litt siden, og

det viste seg at Xp ga merkbar bedre ytelse, både på grafikk, hastighet og batterilevetid.

Men dette var på en berbar. Har hørt at nyere stasjonære klarer Vista bedre pga bedre specs. (med tanke på quad core).

Men jeg holder meg til Xp, og vil anbefale Xp framfor Vista.

Endret av Csvk!
Lenke til kommentar

Takker for infoen, har bestemt meg for å beholde vista siden fikk det med PC-en fra Komplett. Den er jo splitter ny så sliter jeg jo ikke med fps (heller ikke crysis så og si). Selv om vista har mye å bli bedre på, og XP er såpass bra som det er...liker jeg vista godt etter å

ha brukt en del timer på å konfigurere den til mitt bruk. :)

Lenke til kommentar

Det skal ikke være betydelig forskjell mellom XP og Vista lenger i spill. Flere tester viser at dette nå er så og si likt. Gjerne også at Vista i enkelte områder er raskere. Dette gjelder forsåvidt SP1 hovedsaklig.

Jeg har dessverre ikke linker tilgjengelig nå, men jeg kan legge de til om det er øsnkelig.

Lenke til kommentar
Det skal ikke være betydelig forskjell mellom XP og Vista lenger i spill. Flere tester viser at dette nå er så og si likt. Gjerne også at Vista i enkelte områder er raskere. Dette gjelder forsåvidt SP1 hovedsaklig.

Jeg har dessverre ikke linker tilgjengelig nå, men jeg kan legge de til om det er øsnkelig.

mye mulig :) er ikke så inn i det der men av egen erfaring så er jeg ikke i tvil. Merket betraktlig høyere fps i UT3/TF2 og ikke minst WoW som jeg bor i. 3Dmark gav også rundt 2000 høyere score. Mulig bare jeg som er rar :p

Lenke til kommentar
OT: DRPhlux, hvordan er ytelsen på XPS'en din? Har du en Benchmark score på den?

Nei, har ingen benchmarks, men jeg har spillt mye både på XP og på Vista

på den. Til å begynne med var det håpløst å spille på Vista. Nå er det ingen forskjell som jeg merker noe til.

Jeg har faktisk tatt vekk XP helt fra den, og kjører nå kun 64-bits Vista.

Går ikke tilbake til XP nå :)

Lenke til kommentar

Her er en rykende fersk test:

CoD4

XP SP2: 56 fps | Vista RTM: 58 fps | Vista SP1: 62 fps

Fear

XP SP2: 70 fps | Vista RTM: 71 fps | Vista SP1: 71 fps

Oblivion

XP SP2: 56 fps | Vista RTM: 67 fps | Vista SP1: 69 fps

Bioshock (DX9)

XP SP2: 50 fps | Vista RTM: 46 fps | Vista SP1: 47 fps

CoH

XP SP2: 30 fps | Vista RTM: 28 fps | Vista SP1: 28 fps

Crysis

XP SP2: 27 fps | Vista RTM: 24 fps | Vista SP1: 23 fps

Doom3

XP SP2: 157 fps | Vista RTM: 138 fps | Vista SP1: 142 fps

SC

XP SP2: 47 fps | Vista RTM: 44 fps | Vista SP1: 44 fps

UT3

XP SP2: 68 fps | Vista RTM: 64 fps | Vista SP1: 65 fps

WiC

XP SP2: 24 fps | Vista RTM: 22 fps | Vista SP1: 22 fps

http://www.neowin.net/news/gamers/08/02/29...aming-benchmark

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...