oddaolse Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hei. Jeg har ikke mye peiling - så ta høyde for det... Jeg har en HP med dette hovedkortet (775) : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...deUrl=true& Jeg ønsker å få den stillere. Det er fire vifter: grafikk-kort, psu, kabinett og CPU vifte. Dette innlegget gjelder CPU viften. Eller heter det kjøler? Det jeg tenker er å bytte den ut med : Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet CPU Så lenge det er et greit valg - om ikke det aller beste så er jeg happy. Det jeg trenger er relativt detaljerte instruksjoner om hvordan bytte vifte. Må jeg ta av gammel kjølepasta? Trenger jeg spesielle verktøy til det? Hvor kjøper jeg det? O.s.v. Det ser egentlig ut til at det bare er å skru opp fire skruer - men jeg er lite lysten på å ødelegge noe. "explain it to me like I'm a four-year-old" Håper på svar! Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 dette varierer fra kjøler til kjøler, og det følger med en manual som forklarer step-by-step hvordan du skal gjøre det, med bilder og greier vær obs på at skjermkort stort sett bråker mer enn CPU, så er ikke sikkert du vil merke noe forskjell ved bare å bytte cpu vifte Lenke til kommentar
oddaolse Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hei. Takk for raskt svar. Skal bytte til vifteløst kort (det er i alle fall planen). ASUS ett-eller-annet Silent. Viften på grafikk-kortet er ødelagt og bråker noe fryktelig. Det er egentlig det som utløser hele operasjonen... Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei. Zalman har veldig enkel montering og tydelige instrukser, hvis du er i stuss om du finner ut av det eller ikke kan du google opp zalman sine hjemmesider, der ligger bruksanvisninger for den. Det er et greit valg, jeg bruker denne og er ganske fornøyd Du må ta av gammel kjølepasta, dette kan du gjøre med sprit på en liten fille, eller noe sånt. Litt white spirit fra garasjen og en gammel boxer (ikke skitten da, hehe) funker fint. Du er nødt til å skru av hovedkortet for å montere denne kjøleren, riktignok. Da må du ta av alle kablene på det, kanskje skru ut strømforsyningen din (spørs på PCen din), for så å skru ut hovedkortet, og ta det utav. Høres det vanskelig ut? Sjekk på jobben/skole om noen har bygget PC før og få litt hjelp, hvis du er redd for å ødelegge noe. HVis du vil prøve selv så er det ikke så vanskelig, bare du behandler det litt forsiktig, og ikke gir det statisk elektrisitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå