Gå til innhold

skulderproblemer (stikking i skulderen) (flere mnd)

Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.

De siste 5mnd, give or take, har jeg slitt med "vondt" i høyre skulder. Det er vanskelig å beskrive, men hvis jeg skal prøve føles det som en slags "stikking" i skulderen. Hvor det føles som at dette sitter, kan variere. Det kan være på forsiden, baksiden og liksom "inni" selve skulderen. Hele greia føles liksom veldig "tung", i motsetning til venstresiden.

For noen mnd siden tok jeg 5 uker fri fra all trening som involverte armene/skuldrene (dvs at jeg så godt som bare trente bein). Det er mulig at dette hjalp litt, men isåfall veldig lite.

Jeg har ikke gått til fysioterap. eller lignende. Jeg har imidlertid fått stemora mi til å se på det. Hun er lege og kan mye om skuldre. Jeg har ikke gitt spesielt utslag på noen av testene (diverse roteringsmønster) og jeg har ikke nedsatt bevegelighet i skulderen. Jeg har også fått min egen mor til å se på det, hun er også lege, men ikke "spesialisert innen skuldre". Hun finner heller ikke noe galt. Itillegg til det mener onkelen min, som er ortoped, at det ikke er noe mer enn en liten senebetennelse eller noe. Dvs, han så nesten ikke på det i det hele tatt. Fattern, som er doktor, mener at jeg bare skal trene "det går over av seg selv". Wtf?

Det er ikke det at det er litt ubehagelig som er problemet, men jeg er konstant redd for å presse meg selv på trening, i fare for å gjøre det verre. Hva om det er noe "litt sånn halveis" alvorlig? Hvis det bare var en liten senebetennelse e.l., ville det ikke ha gått over nå?

Ellers fikk jeg en mistanke om at det var overdrevet mye pc-bruk som førte til dette, og ikke trening. Jeg har nå tvunget meg selv til å gjøre bruk av mus med venstrehånd til en vane, for å utelukke pc-bruk som problemet. Dette har hjulpet minimalt/ingenting.

Når jeg er på trening, og selv om jeg presser meg selv relativt hardt, gjør det ikke vondt. Det er først noen timer etter trening, eller på de dagene jeg ikke trener at jeg kjenner ubehag.

Jeg fatter ikke hva som foregår, hva bør jeg gjøre?

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ingen tips til deg, men jeg må bare si... det var da en vannvittig mengde leger i familien din :thumbup: så hvis de ikke finner noe, så er det nok ikke noe veldig alvorlig vil jeg tro, selvom det kan være veldig ubehagelig

Endret av thatch
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det var noen rare utsagn familien din kom med. En overordnet regel når det gjelder styrketrening er å unngå alt som gjør vondt. At det kommer til å gå over av seg selv om du bare trener er veldig lite sannsynlig.

Min erfaring er at leger ikke vet hva de snakker om når det kommer til idrettsskader. Jeg har hatt betennelse i skulderfestet siden 2006 og fikk en resept på Voltaren av fastlegen min. Helt latterlig.

Jeg har hatt et par av symptomene du nevner selv og det viste seg jo at jeg hadde betennelse, så du må være forsiktig. Jeg kan ikke løfte på lenge pga dette. Besøk en manuellterapeut, du. Eventuelt kan du få en av legene i familien din til å henvise deg til MR-undersøkelse.

Lenke til kommentar

har selv hatt en del klikking i skuldern, hvis det er det du mener, spesielt når jeg tar fronthev, ble borte en periode så kom det tilbake nå forrige uke... vurderer og gå til en lege etterhvert hvis det ikke bedrer seg, er skikkelig ekkelt, men ikke vondt, vansklig å beskrive..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har også klikking i begge skuldrene. Mistenker at det kommer av at jeg har betennelse og dermed må musklene rundt jobbe hardere og annerledes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
har kun i venstre skulder jeg, føler liksom at skuldern "hopper" ut hver gang jeg senker armen ned i fronthev

Det er absolutt ikke bra. Få det sjekket ut.

Lenke til kommentar
har kun i venstre skulder jeg, føler liksom at skuldern "hopper" ut hver gang jeg senker armen ned i fronthev

Det er absolutt ikke bra. Få det sjekket ut.

skal gjøre det om det ikke blir bedre til uka, er ikke digg i det hele tatt.. men nok OT skal ikke hijacke tråden til Stian89 ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...