PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hmmm... merkelig, høres ut som et eller annet er litt på grensa - kanskje hovedkortet er synderen alikevel? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja jeg skjønner nå ingenting iaff... plutselig virker det som alt er fint. Men etter jeg formaterte den så lot jeg den stå en stund for seg selv, og da låste den seg. mus eller ingenting ville reagere... fikk bare en masse pipelyder når jeg trykka på musa Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Du burde også sjekke strømforsyningen din. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 hva er det jeg skal sjekke etter der? og åssen sjekker jeg det? off som jeg hater pcer... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Du bruker et multimeter til å sjekke spenningene det gir. Endret 22. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Oki... burde ikke være noe problem, har en svigerfar som er elektriker så han burde vell se om det er noe problem der... gjett hva som skjedde nå, nå fikk jeg bluescreen *** Hardware Malfunction call your hardware vendor for support *** The system has halted*** å dette er artig gitt Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Har du samme problem i safe mode også? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja nå er jeg tilbake igjen der jeg var istad bluescreen når det egentlig skal være win xp loading logo, og det er bare såvidt man rekker å se at bluescreenen dukker opp. så fort går det også rebooter pcn Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 MÅ bare si at jeg nå har tatt meg en titt på hovedkortet, men så ingen sprekker der. men tok ut batteriret for morro skyld, pussa litt på det og satt det i igjen. startet pcn og da kome dennne meldingen opp igjen CMOS checksum error-Defaults loaded CMOS battery failed Press F1 to continue, DEL to enter SETUP men no stod ikke CMOS battery failed der kun CMOS checksum error-Defaults loaded og Press F1 to continue, DEL to enter SETUP. presset F1 og nå har pcn stått og gått et kvarters tid uten noen problemer. Men jeg ser at dato og klokkeslett er satt til 01.01.2002 og 00.00.00 igjen og da anatar jeg også at biosen har satt ned klokkefrekvensen igjen å.... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Har du byttet det batteriet ennå? Flatt batteri kan gi seg mange rare utslag, så jeg ville uansett ha byttet det før jeg begynte å eksperimentere med andre hardware-forsøk. Hvis det er et CR2032-batteri (som det ofte er), så kan du vel regne med ca. 20,- på Biltema og ca. 50,- hos Elkjøp. edit: "CMOS checksum error" er i seg selv en indikasjon på at batteriet er "gone". Endret 22. februar 2008 av nebrewfoz Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 ja det som er planen å gjøre nå. starter med det billigste alternativet, så får me sjå. håper det beste for har ikke lyst til å punge ut en hel masse penger, da kan jeg liksågodt kjøpe ny pc Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Da hart jeg kjøpt nytt cr2032 batteri og satt det inn i pcn, men den gleden var kortvarig. alt så ut til å funke perfekt, helt til alt låste seg mens jeg ryddet opp i noen mapper. jeg rebootet pcn og er nå tilbake til utgangspunktet med bluescreen... Så nå får jeg vell bestille meg ny harddisk og se om det gjør susen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå