jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hei. Nå har jeg et problem som virkelig flytter hårfeste mitt lengre bak på hodet. Problemet startet en dag jeg skulle skru på pcn, og jeg ikke kome lengre enn til win-xp loading logoen og det poppa opp et blue screen bilde med noe tekst på i et mikrospoisk sekund, også reboota pcn. Og jeg fikk opp alternativene start i sikkermodus og alt det der, prøvde alle alternativene, men fortsatt blue screen og reboot. Ikke noe problem tenkte jeg og formaterte pcn(eller bare OS harddisken) og installerte win-xp på nytt. Alt funket fint og jeg begynte å instalere noen drivere og sånn, kom ikke så langt i den prossesen før jeg måtte gå over til litt sosiale syssler. Så skrudde av pcn og tenkte og ta resten en annen dag. Men hva oppdaeger jeg når jeg skrur på pcn idag? jo samme problem som før formateringa!!! Kommer frem til win-xp loading logoen som jeg såvidt set i et mikro sekund før blue scrennen med noe tekst dukker opp i et mikro sekund også rebooter pcn. Har igjen prøvde alle alternativer med sikkermodus og det der, men det samme skjer om og om igjen..... Er det noen som kan hjelpe meg med dette sinnsykt irriterende problemet? Har snart ikke igjen hår hvis det fortsetter sånn... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 det kan være flere ting, men du kan prøve å bytte ut harddisken din. det er ting som tyder på at den er litt på styr. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Du kan begynne med å fortelle hva slags hardware du har, kan være lettere å hjelpe da. Ellers høres det ut som hw feil, helst hd eller ram, men som sagt, list opp hw´en din først. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja det var det da... bygde pcn for en god del år tilbake, men får prøve å huske åssen komponenter jeg brukte da..hehe Skal me sjå Hovedkort: DFI Lanparty NFII Ultra Prossesor: Amd XP 2800+ Ram: Geil 516mb Hdd: OS harddisken samsung 40gb og en WD 160gb begge s-ata Grafikkort:Abit Siluro fx 5600 otes Dvd brenner: LG og en diskettstasjon vet det er en huleboer pc, men den funker for meg... eller ikke akkuarat nå da;Phehe tror det skulle stemme Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Mistenkt no 1 er harddisk, prøv å få tak i Spinrite 6 eller HDD Regenerator, de sjekker HD´ene dine nøye og klarer ofte å fikse feil ingen andre klarer. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 åssen fungerer de programmene? altså brenner jeg dem på cd og starter dem opp før pcn begynner å loade xp? eller må jeg sette hd i en pc som fungerer og instalere programmet og sjekke hd derifra? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 gjør det litt enklere du, koble fra den disken på 40gb og legg inn windows på den andre. jeg går ut i fra at du har brukt 40gb disken til windows tidligere? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja den ble kun kjøpt med tanke på å bruke den som OS hd... Men kan jeg instalere windows på den andre uten å slette det som allerede ligger på den? vet heller ikke om det er igjen nok ledig plass, tror det er litt over 9gb ledig på den Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Disse programmene er som regel ISO filer du brenner på cd og booter fra cd´en, men de tar ofte lang tid å kjøre, særlig hvis de finner feil. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 oki... fant programmene, men de kostet en god del penger da... men klarte å finne en gratis her hdd regenerator mon tro om den funker Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) HDD Regenerator er en av de jeg nevnte, den bruker å gjøre underverker, det skader ikke å prøve, den ødelegger ikke data. kjør også memtest86+ for å teste minnet ditt Endret 22. februar 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ja den ble kun kjøpt med tanke på å bruke den som OS hd... Men kan jeg instalere windows på den andre uten å slette det som allerede ligger på den? vet heller ikke om det er igjen nok ledig plass, tror det er litt over 9gb ledig på den du vil miste det som er lagra på den partisjonen (dersom disken er delt i flere deler) når du installerer windows. men om du får tak i en annen disk som du kan porøve først så er jo det bedre. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Har nå kjørt memtest86+ en del runder og den fant ingenting hittil, så da tyder det på at det er hd. Men etter å ha sjekka prisene på disse hd repareringsprogrammene, så ser det nå ut for meg at det er mye billigere å bare kjøpe en ny hd Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 jeg bare kom på en ting foresten... kan det være en feil med hovedkortet? for før jeg formaterte og også etter jeg formaterte så skrudde biosen ned klokke frekvensen av seg selv og i tilleg så var datoen 01.01.2002 og kl 00.00.00 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Flatt batteri kanskje? Eller det kan være hovedkortet ditt som ikke er i toppform, sprukne/dårlige kondensatorer muligens... Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 er det noen måte å finne ut om batteriet er flatt på a? og hvor får man isåfall fatt på nytt batteri? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Du kan måle batteriet med ett voltmeter, men hvis biosen resetter seg hele tiden kan du nok gå ut i fra att det er flatt, du får batterier på f.eks Biltema og Clas Ohlson Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Eller glem det.... her er kanskje årsaken? dette er en feil melding om popper opp iblant, hadde helt glemt den til den poppa opp nå.... CMOS checksum error-Defaults loaded CMOS battery failed Press F1 to continue, DEL to enter SETUP Har alltid presset F1 her før og det har funket fint, men nå er kanskje batteriet helt tomt? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det vil funke selv om batteriet er tomt, får du samme melding om du stiller klokke/dato i bios, lagrer og bare tar en restart med ctrl-alt-del uten å slå av? Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Nei den kommer kun opp når jeg starter pcn, aldri når den rebooter eller sånt. men gjett hva som skjedde nå da, nå kom jeg plutselig inn i windows. så funker alt som det skal, iaff for en liten stund... det her var merkelige greier altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå