Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen på win-xp loading logoen kommer ikke lengre

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg et problem som virkelig flytter hårfeste mitt lengre bak på hodet. Problemet startet en dag jeg skulle skru på pcn, og jeg ikke kome lengre enn til win-xp loading logoen og det poppa opp et blue screen bilde med noe tekst på i et mikrospoisk sekund, også reboota pcn. Og jeg fikk opp alternativene start i sikkermodus og alt det der, prøvde alle alternativene, men fortsatt blue screen og reboot. Ikke noe problem tenkte jeg og formaterte pcn(eller bare OS harddisken) og installerte win-xp på nytt. Alt funket fint og jeg begynte å instalere noen drivere og sånn, kom ikke så langt i den prossesen før jeg måtte gå over til litt sosiale syssler. Så skrudde av pcn og tenkte og ta resten en annen dag. Men hva oppdaeger jeg når jeg skrur på pcn idag? jo samme problem som før formateringa!!! Kommer frem til win-xp loading logoen som jeg såvidt set i et mikro sekund før blue scrennen med noe tekst dukker opp i et mikro sekund også rebooter pcn. Har igjen prøvde alle alternativer med sikkermodus og det der, men det samme skjer om og om igjen.....

Er det noen som kan hjelpe meg med dette sinnsykt irriterende problemet? Har snart ikke igjen hår hvis det fortsetter sånn...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det var det da... bygde pcn for en god del år tilbake, men får prøve å huske åssen komponenter jeg brukte da..hehe

Skal me sjå :hmm:

Hovedkort: DFI Lanparty NFII Ultra

Prossesor: Amd XP 2800+

Ram: Geil 516mb

Hdd: OS harddisken samsung 40gb og en WD 160gb begge s-ata

Grafikkort:Abit Siluro fx 5600 otes

Dvd brenner: LG

og en diskettstasjon

vet det er en huleboer pc, men den funker for meg... eller ikke akkuarat nå da;Phehe

tror det skulle stemme

Lenke til kommentar
Ja den ble kun kjøpt med tanke på å bruke den som OS hd... Men kan jeg instalere windows på den andre uten å slette det som allerede ligger på den? vet heller ikke om det er igjen nok ledig plass, tror det er litt over 9gb ledig på den

du vil miste det som er lagra på den partisjonen (dersom disken er delt i flere deler) når du installerer windows. men om du får tak i en annen disk som du kan porøve først så er jo det bedre.

Lenke til kommentar

Eller glem det.... her er kanskje årsaken? dette er en feil melding om popper opp iblant, hadde helt glemt den til den poppa opp nå....

CMOS checksum error-Defaults loaded

CMOS battery failed

Press F1 to continue, DEL to enter SETUP

Har alltid presset F1 her før og det har funket fint, men nå er kanskje batteriet helt tomt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...