Laegraid Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Som overskriften sier har det blitt lagt inn et passord, som jeg ikke vet hva er, på admin brukeren min i Windows XP pro. Har aldri hatt noe passord på den, men fant ut at jeg ville opprette en gjest konto og da begynne å bruke passord på admin kontoen. Etter at jeg hadde aktivert gjest kontoen så gikk jeg inn i admin kontoen for å fiks et passord, men da stod det at den allerede var passordbeskyttet. Jeg fikk derfor ikke "byttet/lagt nytt" passord siden jeg ikke vet hva det gamle er ... Har forresten prøvd "blank", admin, passord osv. Jeg er loget inn som admin, men skulle gjerne hatt muligheten til å restarte maskinen. Så finnes det noe måte å hente frem og/eller tvinge et nytt passord uten å kjenne det gamle? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Ophcrack, last ned cdimage og boot fra det. Endret 22. februar 2008 av data_jepp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Kontroll panelet og brukerkontoer. Skift passord på ønsket konto. Eller. Høyreklikk på min datamaskin og vel behandle (manage) og finn kontoen og høyreklikk på den og velg set passord... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå