Skurupu Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg har den gamle Loki-versjonen av HOMM3. Problemet er at dette gamle spillet ikke støtter mer enn 800x600 oppløsning. Om jeg forsøker spille det i fullscreen blir skjermen min helt svart. Løsningen trudde jeg var enkel: heroes3 -w Noe som forsåvidt funker greit, jeg kommer meg inn i windowed mode, og alt fungerer. Bortsett fra at HOMM avslutter seg selv pga jeg ikke har "minimum 5 MB lagringskapasitet". Løsningen her skulle vell være ganske grei: sudo heroes3 Dette fungerte også greit, bortsett fra at jeg ikke lenger var i windowed mode, og skjermen forble svart. Så nå kommer vi til problemet mitt. Dette er kommandoen jeg da bruker: sudo heroes3 -w Men den funker ikke. Jeg kommer meg inn i spillet, men ikke i windowed. -w fungerer kun når jeg ikke bruker sudo. Noen som veit hva som er feilen? Eventuelt hva jeg gjør feil? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Har ikke tilgang til noen maskin med sudo på akkurat nå.. men hva om du prøver noe sånt som dette? sudo "heroes3 -w" Forøvrig. Du bør nok ikke kjøre dette som root i utgangspunktet. Gi din "normale" bruker tilgang til mappen det kjøres fra og alle filene, så bør det ikke trengs.. Endret 22. februar 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Mappen kan kun endres på av root. Har prøvd meg litt på å komme inn der før, uten lykke. Har hatt linux lenge, men bruker kun noen faste programmer som jeg veit hvordan brukes, så jeg er ikke god på sånn fikling. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hvis du går i terminalen og navigerer inn i mappen hvor spillet ligger, og kjører denne kommandoen : sudo chown -R dittbrukernavn . (Det punktumet på slutten ble fryktelig lite, pass på at du får med deg det ) Så skal den skifte eierskap av hele mappen du står i (.) og alle filer og underkataloger/filer til din bruker. Endret 22. februar 2008 av Sokkalf^ Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Tusen takkskal du ha! Nå fungerer spillet perfekt! Ah, gode gamle HoMM3. En virkelig klassiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå