Gå til innhold

God Journalistikk?

svas

Anbefalte innlegg

Ser ut til at Andreas Døhl eller hva han nå heter jobber her i og med at han signerer med cellular.no. Hvordan kan en som han som skal være objektiv skrive om Nokia og Ericsson på den måten han gjør. Det høres fullstendig uproffesjonelt ut. Og når man da sammarbeider med hardware.no som er en etablert og god nettavis, skjønner jeg ikke at de vil assosiere seg med journalister med hans lavmål.

Selv har jeg nå fått et så dårlig inntrykk av dette nettstedet at jeg tviler på at jeg noen gang kommer tilbake.

Skjerp dere og send meg en mail når Andreas har fått sparken. Da skal jeg lese gjennom hva dere skriver her og vurdere om det er verdt å komme tilbake.

Min mail-adresse er: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at Andreas er frivillig medarbeider i Cellular.no. Jeg gikk gjennom alle meldingene hans, og jeg er enig i at enkelte av meldingene var noe unyanserte.

Det er imidlertid lett å ta av på et slikt forum, særlig når man svarer på poster som er minst like unyanserte. Det er ikke sikkert at Andreas mente det han skrev som en fullstendig, objektiv sannhet.

Uansett vil de artiklene Andreas skriver bli gjennomgått redaksjonelt av de andre frivillige medarbeiderne i Cellular-temaet. Vi må derfor anta at slike ting er luket ut i artiklene hans.

Merk at Cellular er en relativt nystartet side, som ikke har satt seg skikkelig enda. Det kommer til å skje mange endringer på siden, og det trengs stadig nye frivillige medarbeidere. På sikt er målet å gjøre siden til Norges beste mobiltelefonressurs; og selvsagt kommersielt levedyktig. Inntil man kommer til et slikt stadium, må man nok leve med at alt innhold ikke er like profesjonelt - ikke minst på et forum med livlig diskusjon.

MLW

Lenke til kommentar

Det jeg forventer av de som skriver under med cellular.no er at de er objektive og kommer med fornuftige synspunkter. Gjør de ikke det har de ikke noe her på sidene å gjøre.

Hva skal man nå tro at Andreas skriver om Ericsson telefoner? Kommer det et godt ord ut fra ham i et innlegg om Ericsson vil jeg på langt nær tro at det er han selv som har skrevet det.

Det jeg forventer av de som jobber her, enten de er ansatte eller på frivillig basis, er at de enten er objektive eller evt lar være å skrive under med cellular.no når de ikke klarer å behersk seg.

Selv er jeg ofte inne på psdata.no/bbs/. Det er et godt etablert forum. De ansatte som svarer der er gjør det på den "riktige" måten; saklig!

[ Denne Melding var redigert av: svas på 2001-09-27 09:15 ]

[ Denne Melding var redigert av: svas på 2001-09-28 19:36 ]

Lenke til kommentar

Greit greit, hvis dere misliker meg så mye så kan jeg dra meg langt fra dette forumet!

Og selv om jeg jobber i cellular.no så betyr det ikke at jeg skal synes at ericsson er bedre enn nokia, som dere ikke skriver men mener!

Og det er rett og slett lumpen å bruke statusen min i cellular.no mot d jeg skriver her!

Lenke til kommentar

Det er ingen her som har dagt at du SKAL like Ericsson bedre enn Nokia, men i mange av dine uttalelser virker du litt "kjøpt og betalt" av Nokia...

En annen ting... Det at du faktisk sammenligner Nokia 9210 og Ericsson T39m vitner jo om total inkompetanse. Nokia 9210 er jo en "smartphone" som brukes av folk som har behov for å redigere dokumenter, surfe på WEB'en, og arbeide fra terminalen, mens T39m er en godt utstyrt telefon. Du sier at 9210 har de samme funksjonene som T39m. Man bør vel nesten forvente dette når veil. utsalgspris på 9210 er 9999,- mens t39m ligger på 3799,- (prisene er tatt fra Telekiosken)

Men som sagt: Dette er to telefoner som ikke kan sammenlignes uansett hvordan man ser på saken.

Nokia har flere gode telefoner, bla. 6210, men de sliter med endel kvalitetsproblemer, noe også Ericsson gjorde for en stund siden. Jeg vet at nokia jobber med dette, og de jobber også med å få ned reparasjonstidene.

Men foreløpig ville jeg satt pengene mine i Sony Ericsson Mobile aksjer, og ikke Nokia....

Mvh

Vegard

Telekiosken Kristiansand

[ Denne Melding var redigert av: IgniZtion på 2001-09-28 11:21 ]

Lenke til kommentar

Det jeg mener er at hvis du skal skrive under med cellular.no så får det være på nøytralt grunnlag. Skal du rakke ned på en mobil får du komme med gode argumenter. Skal du skrive at Nokia, eller et annet merke/modell, er bra, får du komme med gode argumenter for det også.

Det jeg reagerer på er kommentarer som dette:

"Nokia er best uansett, ..."

"... Dere bruker de (mobilene red. anm.) sikkert til privat fotball når dere ikke har annet å gjøre!"

Man kan bare ikke si sånne ting når man samtidig har en rolle i dette forumet. Og rolle får man når man skriver under med cellular.no!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...