3D Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvor jeg bor får jeg kun inn et svakt signal fra et nettverk i nabolaget og tilkoblingen til dette blir ganske ustabil. Hvis jeg snur litt på laptopen så hender det at tilkoblingen brytes, og hvor jeg befinner meg i rommene har også litt og si for å mottak av signal, svakt eller ingenting. Etter å ha lest tilbakemeldinger på denne antennen hos komplett.no kjøpte jeg inn CNet Access Point i håp om at dette kunne settes opp slik at jeg får inn bedre nett. Har foreløpig ikke skjønt et døyt av dette. Min laptop har ingen antennekontakt så jeg kan ikke få laptopen i seg selv til å ta inn bedre signal, så tenkte derfor jeg måtte ha en dings (et AP?) som tar inn signalet og sender det sterkt ut i boligen min. Her tok jeg kanskje feil. Er det noen som vet noe om hvordan dette kan gjøres? Har søkt forumet igjennom og kun funnet andre med samme problem, men uten løsning. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Virker for meg som du skal prøve å få sterkt signal fra et aksesspunkt som ikke du eier. Så beklager du får ingen hjelp ifra meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Slike antenner er ment å feste på routeren, men så lenge du ikke sitter ulovlig på en annens nettverk burde det ikke by på noen problemer å sette opp en slik antenne. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Ulovlig og ulovlig så lenge dem ikke setter på kryptering får dem bare finne seg i å ha nabolaget koblet seg til syntes jeg. Prøv metall folie eller noe, har lest at det hjelper. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg og får inn flere ukrypterte nettverk i nabolaget. Det betyr ikke at man skal snylte på den uvitende naboen. Dette handler om å ta seg tilrette på en ufin måte. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg og får inn flere ukrypterte nettverk i nabolaget. Det betyr ikke at man skal snylte på den uvitende naboen. Dette handler om å ta seg tilrette på en ufin måte. Det finnes verre ting enn å surfe på naboens sitt nett. Grunn til kryptering er at folk som er ute etter sensitiv info som personnummer og kortnummer kan man få tak i gjennom nettverket var jo ikke lenge siden det var i avisa at en fyr var mistenkt av politiet for div ting men så viste det seg at det var noen andre som hadde koblet seg til nettverket hans. realtek sine driver programmer kobler seg automatisk til usikre nettverk hvis den ikke har en profil på et sikra ett. Så har hendt for meg at den helt automatisk har blitt koblet på naboen. Men enig at det er en uting og man får holde andres ting i fred. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Tror vi har samme holdninger de fleste av oss. Jeg bruker slike nett i nødsfall og er obs på at jeg ikke ødelegger for eieren ved å begrense min bruk av båndbredde. Dessuten så bør man aldri laste ned noe ulovlig via andres internett da det kan skape trøbbel for eier. Skal man bruke internett jevnlig så skaffer man seg egen linje. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er det lov til å ta seg til rette i en annens hus, selv om døra er åpen? Det blir ikke helt det samme, men illustrerer ganske greit situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå