Gå til innhold

Blir det bra gamer pc av denne handlelisten?

Anbefalte innlegg

Har kabinett, skjerm, lyd og MS Habu

Fyller jeg kabinettet med dette blir det vel en grei gamer pc..?

332049

XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

332419

ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16

335237

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL4 1GB Dimm's, E.P.P and DHX

338084

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

316737

Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM

Endret av goddamnswede
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja dette blir en ganske så god gaming pc... men det kommer jo litt ann på hva du vil spille :thumbup: men klare jo spill som COD4, UT3, WIC, på full grafikk og stor oppløsning er vel bare crysis på very hig med vsync aa++ som kan bli litt lav fps på ;) men en absolutt god invistering :w00t:

Lenke til kommentar

Anbefaler hovedkort basert på P35-chipset. Disse kortene ligger i prisklassen 600-1200 alt etter om du skal ha RAID-funksjonalitet osv. Abit Universal og Gigabyte har flere ok modeller til en god pris.

P35 har avt effektbruk i forhold til kort basert på andre chipset (ligger godt under effektbruk på X38) , er rimelig, har god ytelse, greit til overklokking.

Dersom mulig bør du gå for en E8400 Woldale 3GHz eller høyere modell da disse prosessorene ble lansert i Januar 2008, er rimeligere enn E6850, yter litt bedre enn E6850. E6850 er på vei ut fordi den har blitt erstattet av E8XXX-serien. E8XXX er laget med 45nm teknikk, E6850 er laget med 65nm teknikk.

EDIT: 150 GB Raptor har jeg selv, funker ypperlig til spill-disk. Windows XP x64 Edition laster på 10 sekunder.

Jeg vil anbefale at dersom du greier deg med 2 GiB minne så gå for PC2-8500 2x1 GiB over PC2-6400. Da har du litt mer å gå på om du skal øke FSB på maskinen. Systemet blir og marginalt raskere.

8800 GTX er et greit kjøp dersom du får kortet for <=3k, da det er rikelig med minnebåndbredde til å kjøre antialiasing. Kommer mest sannsynlig ikke noen ny GTX før etter sommeren. 8800 GT kan være et alternativ men kjøleløsningen er ikke god, dessuten er det mye lavere minnebåndbredde pga 256-bit minnebus. Enkelte nyere spill benytter også mer enn 512 MiB grafikkminne allerede på tittelskjermen. Du får vurdere etter egne ønsker og lommebok.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
"XFX nForce 680i LT SLI, Socket-775" har dette HK selv... vil anbefale dette kortet videre hvist du har planer om å kjøre SLI mellom 8800 GTen :new_woot:

Ikke for å være frekk, men har du lest hva som står skrevet? Det står ikke noe om 8800 GT. Les en gang til.

hehe fikk ikke med meg det :thumbup:

Lenke til kommentar

Brikkesett type ATI Radeon Xpress 1250

Multi-Core-støtte Dual-Core

Maks. databushastighet 1066 MHz

Prosessortype Intel Core 2 Duo E6850

Multi-Core-teknologi Dual-Core

64-bits databehandling Ja

Kompatibel prosessorsokkel LGA775 Socket

Prosessorantall 1

Klokkehastighet 3 GHz

Busshastighet 1333 MHz

Ordentlig gjennomtenkt spør du meg :no:

EDIT: Det hjelper ikke at du mener det skal duge når det faktisk ikke matcher specs på prosessoren. Muligens kan du kjøre ut av spec, men lykke til :tease:

PC-byggying er ingen synsing eller gjettelek, det gjøres basert på kunnskap og erfaringer.

Ganske kjipt at du må overklokke hovedkortet for å få kjørt prosessoren på stock hastighet.

Du får et mye bedre og nyere hovedkort basert på P35-chipset til omtrent samme pris.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar
Ordentlig gjennomtenkt spør du meg no.gif

EDIT: Det hjelper ikke at du mener det skal duge når det faktisk ikke matcher specs på prosessoren. Muligens kan du kjøre ut av spec, men lykke til harhar.gif

Takk for ar du nevner det avsluttningsvis...

Pokker

Nettopp derfor jeg spurte, ikke fordi døgenikter skulle diskutere orddelingsfeil og annet mikk makk.

Endret av goddamnswede
Lenke til kommentar

Disse er gode valg:

ABIT IP35 PRO, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes2, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

ABIT IP35, P35, Socket-775, ATX, Silent Otes, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16

ABIT IP35-E, P35, Socket-775, ATX, SATAII, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16 (NB! Ikke RAID)

Det er noen gode modeller fra Gigabyte og, men prisen ser ut til å ha steget med 200 kr, Abit Universal blir derfor IMO bedre kjøp.

Gigabyte GA-EP35-DS3R, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9R, DES, PCI-Ex16

Gigabyte GA-EP35-DS3, P35, Socket-775, ATX, GbLAN, DDR2, ICH9, DES, PCI-Ex16 (NB! Ikke RAID)

Lenke til kommentar

Det hovedkortet er helt utdatert og burde ikke vært i salg.

Vel det er kanskje brukende til noe for de som må ha m-ATX.

Hele konseptet med det hovedkortet er feil og det nettop fordi det er ment til å være for gaming.

Om man putter et grafikkort beregnet til spilling inn i et m-ATX-kabinett, vil maskinen mest sannsynlig gå varm. Det blir alt for trangt, evt vil man måtte ha en ekstremt kraftig vifte som ville ha overdøvet folk på Ventrilo. Hvis det idetheletatt hadde vært plass til en slik vifte.

Har prøvd det i praksis. Maskinen virket til desktopbruk, startet man et spill ble det etter kun få minutter ufrivillig omstart av maskinen pga varme.

I dag vil enkelte for å tjene penger gå så langt som å pakke gråstein og hundelort i gullpapir.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Nå er godsakene montert. 8800GTX krever to stk 6pin strømkontakter, jeg måtte derfor investere i en ny strømforsyning.

Uansett, kombinasjonen funker fabelaktig bra! Maskinen er lynrask og test på 3Dmark06 ga meg en score på 13295.

Da gjenstår det bare og overklokke..

Endret av goddamnswede
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...