Gå til innhold

Noen med erfaring med kombinasjonen pentax 16-45/F4 og Blits AF 360FGZ

Anbefalte innlegg

Er så lang veldig fornøyd med Pentax 16-45/F4 objektivet mitt, bortset fra en ting. I område 16 til ca 26 mm skygger objektivet for den innebygde blitsen i kamerahuset, noe som gjør den håpløs til å bruke inne når det er behov for blits.

Jeg har da to alternativer, enten å kjøpe et mindre vidvinkel objektiv til bruk inne (gjerne mere lyssterkt) eller kjøpe en ekstern blits (tenkte på Pentax AF 360FGZ).

Noen med erfaring med den kombinasjonen? Vil jeg kunne bruke full vidvinkel eller vil objektivet skygge for den eksterne blitsen også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen med erfaring med den kombinasjonen? Vil jeg kunne bruke full vidvinkel eller vil objektivet skygge for den eksterne blitsen også?
Det går bra... Scandinavian Photo har forøvrig gode priser til Pentax...

Takk for raskt og greit svar. Da blir det nok en slik blits på meg.

Ja, jeg vet Scandinavian Photo er gode på pentax. kjøpte mitt k10d hus og 16-45 mm der, bra service og rask ekspedering teller jo også som et stort pluss.

Ser man kan få denne blitsen til rundt en 1000 lapp i statene, men med porto + moms + gebyr til posten så er det ikke så mye å spare at det egentlig er verdt bryet.

Lenke til kommentar
DU får den blitsen til 158 dollar hos CircuitCity..:) der kjøper jeg min

Normalprisen hos Bhphoto er 219 dollar

Det var en knalltilbud, men dessverre sender de ikke internationalt. Sitat fra hjemmesiden deres:International addresses: Due to our manufacturer distribution agreements, we are not permitted to ship products to international addresses except APO/FPO or U.S. Territory addresses.

Så for oss som ikke har tilgang til en US adresse så hjelper dette tilbudet lite. Jeg har derfor bestemt meg for å bestille fra Scandinavian photo. Gidder ikke stresse med å kjøpe i statene for å spare noen hundrelapper :p Pluss at da har jeg den sikkert til neste helg hvor jeg skal på en hyttetur med kone og barn :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...