Pilot_ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Gjorde det, og fikk tilbudet som du ser i innlegget over https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=10653487 Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja, soundstream er gode saker, å jeg har en kompis som har en lil wonder 4 kanaler. Personlig ville jeg ha valgt Soundstream over Dynabel. Men jeg ville ha skaffet meg høytalere fremme istedet for noen som helst form for høytalere bak. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja, ok. Når jeg tenker over det er vel de fremme en del svakere enn de jeg har bak, så det er nok mest fornuftig. Noen som har forslag til gode høyttalere fremme? Er snakk om 3,x", vet ikke om det finnes så mange forskjellige innen 3", så dere vet sikkert hvilken størrelse det er snakk om. Hvis ikke, så si i fra, så skal jeg få sjekka det opp (er en Saab 9-3 2000-modell). Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Lil Wounder monoblokka er det ikke noe negativt å si om hvertfall, 350 w RMS i 2ohm, 420 i 1 ohm mener jeg det var. Har installert denne i 4 biler, og samtligere eiere har bare glist bredt etterpå , har brukt denne på bl.a 2 Fusion EN 12", og den klarte å dra de ypperlig. For 5k så ville jeg lett gått for en slik pakke, men helst montert høytalere forran om du har mulighet for det, men de 6*9 SS LS spiller utrolig bra, monterte de forran i en Corolla for ikke lenge side med custom støpt dørtrekk, spiller enormt bra og detaljert, og for en latterlig pris Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Litt delte synspunkter her hehe. Det jeg er ute etter er i hovedsak god lyd, ikke nødvendigvis masse bass som ødelegger lyden, men ren musikk med litt trøkk i. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ja, ok. Når jeg tenker over det er vel de fremme en del svakere enn de jeg har bak, så det er nok mest fornuftig. Noen som har forslag til gode høyttalere fremme? Er snakk om 3,x", vet ikke om det finnes så mange forskjellige innen 3", så dere vet sikkert hvilken størrelse det er snakk om. Hvis ikke, så si i fra, så skal jeg få sjekka det opp (er en Saab 9-3 2000-modell). En kompis av meg har en saab av samme årstall ca.. Han har plass til 6 noe i døren og 3 i dashen. Sjekk om det ikke er plass i døren for noe større først, man vet aldri Nå er det vel heller sjeldent med 3 toms høytalere omkring, men finnes det gjør det vel Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Trodde jeg bare hadde to fremme, men kan faktisk hende jeg har både på dashen og i dørene. Det skal jeg faktisk sjekke opp. Hvilken modell har kompisen din? Etter 2002 ble nemlig 9-3 levert i helt nytt chassi. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 når du sier 2002 så synes jeg det høres kjent ut, men du må nesten sjekke, for jeg husker ikke hva han har Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Han har den der oppe I samme farge også hehe Så da skal du ha plass til 6 eller 6,5 der fremme. Prøv å sjekk. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Var litt vanskelig å få ut av gitteret, uten å ta av mer, men jeg har i hvert fall høyttalere både på dashboardet og i dørene. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du hadde det ja. Da kan du gå for et 3 veis system fremme, eller bare for et 2 veis system. Uansett, med god lyd framme, på forsterker tror jeg du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Har ikke så veldig mye peiling på dette, men hva er 3 veissystem og 2 veissystem? Edit: jeg ba Lars sette opp et nytt tilbud der han kuttet ut 6x9-ene, og la inn frontsett i steden. Altså frontsett + sub og monoblokk. Sitat fra mailen: I bilen din skal det være plass til 6.5” i døra og 3,5” på dashbordet. Det som jeg vil anbefale er Hertz 3 veis sett HSK163s som består av 6.5”,3”, diskanter og delefiltere. Er dette noe å satse på? Altså: Soundstream Lil Wonder Monoblokk Lw1.350D Hertz EBX202R basskasse 2x8” Hertz 3 veis sett HSK163s som består av 6.5”,3”, diskanter og delefiltere. Alt dette til en sum av 6 laken. Endret 29. februar 2008 av Brød Lenke til kommentar
Defus Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg mener å huske det er mange som har brukt det settet der ja. Og med diskanten og mellomtonen så høyt oppe burde du aldri savne høytalere bak. Husk å sett det på forsterker Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Gidder ikke å lese igjennom alle innlegga til Brød her, men kanskje du burde ha opprettet din egen tråd?? Men, ta en titt på første innlegg. Har gjort noen endring så kanskje noen som kan hjelpe?! Og en ting til: Hvorfor er ikke sony å anbefale som bilsub? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Fordi andre ting til samme pris er mye bedre, blant annet. Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Kanskje til samme pris så er det bedre, men sony er kvalitet! Da må du selvfølgelig regne med å legge ut litt ekstra! Lenke til kommentar
Defus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Heh, nå er jeg ikke sikker på hva du mener? Sony kan sikkert tver og slikt. Men i bilstereo er de ikke på høyde med de andre. Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 spør hos www.powersound.no be han sette opp noe til deg så skal du få noe som Trøkker! Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 4. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2008 spør hos www.powersound.nobe han sette opp noe til deg så skal du få noe som Trøkker! ehe litt vanskelig når jeg ikke finner noe mail adresse eller telefonnummer eller noe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå