Gå til innhold

R-tegn over operatør etter OneCall-bytte

Anbefalte innlegg

Har fått nytt sim-kort av OneCall, som skulle puttes inn i mobiltelefonen 03:00 i natt (alle med OneCall vet hva jeg mener). Etter at jeg gjorde dette er det nå en grønn firkant over operatørnavn med en hvit "R" i. Regner med at svaret er enkelt, men jeg skjønner ikke hva det er for noe? Hvordan får jeg det vekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Takk for raskt svar. Det betyr at r'en vil stå der så lenge de samarbeider med NetCom, eller vil den forsvinne? Det koster ikke noe ekstra?

Den blir borte når telefonen henger på Mobile Norways nett. For tiden er dette bare oppe i Stavanger/Sandnes-området. R'en vil komme og gå alt etter hvor du befinner deg, men uansett er du Onecall-kunde og har betingelser som en OneCall-kunde.

Edit: om du ser R'en avhenger av hva slags telefon du har. Noen viser bare OneCall uansett nett, mens andre er veldig pedagogiske og viser både OneCall og hvilket nett du henger på.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det kjem an på telefonen. Den nye telefonen min (w810i) viste ikkje noko teikn for roaming, medan den gode gamle Motorola cd930 frå 1999 gjer det.

Ein kan med w810i rett nok gå inn på "velge nett", og vil då sjå ei radiomast ved Netcom, medan ein på heimenettet vil sjå eit hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...