nasse222 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hva er forskjellen på Cache Memory og Ram? Dette står om en laptop jeg tenker på å kjøpe: Cache memory Type: L2 Cache Installed Size: 2 MB Ram Installed Size: 1 GB / 2 GB (max) Takker for tips! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Cache er (i prinsippet) RAM som ligger inne i CPU. Det gjør den raskere enn vanlig RAM, men også mye dyrere. Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Cache er (i prinsippet) RAM som ligger inne i CPU. Det gjør den raskere enn vanlig RAM, men også mye dyrere. Ok, jeg skjønner. Men hvor på min Vista Basic 32bits finner jeg ut hvor mye Cache og hvor mye Ram jeg har? Går på kontrollpanel >System og vedlikehold > Vis mengde Ram og prosessor hastighet. Men der står det bare Ram minne på 2000, ikke Cache minnet.....? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvis du laster ned f. eks. cpu-z (krever ingen installasjon), så vil du få opp informasjonen du er ute etter. Lenke til kommentar
nasse222 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hvis du laster ned f. eks. cpu-z (krever ingen installasjon), så vil du få opp informasjonen du er ute etter. -Thanx!! Supert forum dette, siden det er så mange brukere, så skal det litt til å ikke få løsninger på problemene dine! Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå