Toast Is Pimp! Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Jeg vurderer og kjøpe meg en harddisk med eSata. Og siden dette er den raskeste metoden for overføring vurderte jeg og kjøpe en eSata bracket. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1056418;c:102159 Mitt HK har ikke eSata. Er det bare og koble rett på Sata pluggene på hovedkortet? Hovedkort SATA -> Bracket -> eSATA -> Ekstern harddisk... Endret 22. februar 2008 av Deimos87 Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hovedkort SATA -> Bracket -> eSATA -> Ekstern harddisk... Det er sånn det normalt fungerer eSATA er ikke noe eget interface, ala ATA eller USB, det er bare en annen plugg for bruk av SATA. Med det siste hovedkortet jeg kjøpte fikk jeg med en kabel som gikk fra eSATA til SATA, dette var for å kunne bruke "vanlig" SATA disker eksternt. Bare pass på at du kjøper en løsning som også strømforsyner den eksterne hardisken. Selv om du har eSATA må du alikvell ha strøm Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Takk Takk! Det var akkurat det jeg tenkte. Dette er en 3,5" harddisk og disse krever jo så mye at selv USB porten som gir 2,5watt (5v og 500mA) ut ikke er nok. En vanlig HD krever jo opptill 7 watt på det meste... Så den har nok garantert ekstern strømforsyning. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) den har nok garantert ekstern strømforsyning. Får ikke intrykk av det når jeg ser på linken. Prisen tilsier heller ikke at det er strømforskyning med. Ville sjekket dette før kjøp. EDIT: Den eksterne disken har nok det, kikket bare på linken til bracket`en. Endret 22. februar 2008 av Muffinman Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Hei! Det var ikke det jeg mente. Jeg har en ekstern harddisk som har eSata ingang. Og det følger selfølgelig strømforsyning med Hardisken. Hehe! Så Edit'en din nå. SEAGATE FreeAgent Pro 750GB USB2.0/ Firewire/ eSATA http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1466636 Om jeg vil spare 50kr så kan jeg velge en annen versjon uten Firewire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå