Bunji Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Skjermen fryser litt etter jeg starter noe grafisk krevende. Den fryser i opptil ett minutt om gangen, før den så kommer ut av det. I ca. halvparten av tilfellene så rebooter PC-en seg. Mens spillet er fryst så fortsetter lyden i en loop. Vet ikke hva som kan ha forårsaket dette, men PC-en min er blitt tilnærmet lik ubrukelig pga. dette. specs: nVidia Geforce 7900 GT Intel Pentium 4 640 3.2GHz Socket LGA775 512mbx4 RAM: Crucial PC4000 BallistiX Tracer (x2), Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM (x2) Windows XP Home Feilmelding etter reboot: Follow these steps to solve the problem with a video device driver; You received this message because a device driver installed on your computer caused the Windows operating system to stop unexpectedly. This type of error is referred to as a "stop error." A stop error requires you to restart your computer. Har innstallert nyeste driver til grafikkortet. Tar imot hva enn slags hjelp jeg kan få... Endret 22. februar 2008 av Bunji Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Hei Første tanken som slo meg er varmeoppheting. Men stussa litt over feilmeldingen du får. Uansett, sjekk pc for støv evt rengjør den og se om det bli bedre. Og nyeste driver fra http://www.nvidia.com/page/home.html har du inne? (altså ikke noe beta greier) Evt prøv en eldre driver, og se om det samme skjer da.. 512mbx4 RAM: Crucial PC4000 BallistiX Tracer (x2), Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM (x2) Ser nå at du har forskjelig minne brikker. Prøv å ta ut Corsair Value brikkene, og kjøre med bare Crucial BallistiX brikkene. Der på kan du prøve bare Corsair Value brikkene. Og enda videre 1 og 1 alene. Endret 22. februar 2008 av KenBjork Lenke til kommentar
Bunji Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Noen som vet hvordan man fjerner coveret over viften på 7900 modellene? Problematisk å fjerne støv med det på... Tok forresten å rensket litt for støv for en måned siden, men får vel gjøre det igjen. Og reinnstallere driver og se om det hjelper. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Er det ikke bare slike trykk-plugger tro.. (husker ikke helt) evt så er se på baksiden av kortet, og trykk ut. men likevel når pluggene er løsna, så kan kjøleren sitte relativt godtfast likevel pga at den henger/limer seg fast i kjølepastaen. Og om du tar av kjøleren så må du ha på ny pasta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå