Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samme seng, felles konto?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir vel som regel til at gutten spanderer litt ekstra. Han er tross alt mannen i forholdet :D

Det synes jeg var en genial idé! Selv hadde jeg ikke likt å ha alt på en felles konto, med tanke på at damer lett går amok på kjøpesentre!

Gud hjelpe meg. Er du seriøs?

Lenke til kommentar

Syns felles økonomi er greit. Det løser seg som regel så det blir jevnt uansett. En betaler mat den ene dagen, andre dagen betaler den andre personen. Som kjærester trenger man ikke det, men når man bor sammen mener jeg det er annerledes.

Selvsagt kan man ikke da bruke halve månedsbudsjettet sitt på egoistiske ting, men da må man heller planlegge, avtale og spare litt til de tingene man har lyst på. Og det gjelder selvfølgelig for begge.

Lenke til kommentar

Det er der jeg mener man må være ganske åpne og vite hva hverandre ønsker seg og interesser osv. Så ikke den ene plutselig fyker avgårde og svir av mange tusen.

Vi har hver vår konto, men felles på den måten at vi deler alle utgifter. Så kan vi spare litt om vi vil det, og det er jo ikke så innmari dumt å spare litt penger..

Lenke til kommentar
Blir vel som regel til at gutten spanderer litt ekstra. Han er tross alt mannen i forholdet :D

Det synes jeg var en genial idé! Selv hadde jeg ikke likt å ha alt på en felles konto, med tanke på at damer lett går amok på kjøpesentre!

Gud hjelpe meg. Er du seriøs?

Gutter er langt ifra like ille som jenter på shopping, gutter kjøper billige ting ofte og dyre ting sjelden, jenter derimot kjøper aldri billige ting men masse dyre ting.

Lenke til kommentar
Slått alle under en kam der ja, mange gjør det så hvorfor ikke jeg og :)

Hvordan er EGENTLIG det uttrykket med kammen? Jeg har hørt:

Gre alle under en kamp

Ta alle under en kam

Skjære alle under en kam

Rive alle under en kam

og nå:

Slå alle under en kam

Forreten er jeg enig i generaliseringa. Så klart finnes det en og annen jente som ikke har shopping øverst på interesselista, men de hører til sjeldenhetene. Uansett er jenter generelt mer glade til å shoppe enn gutter, noe foreldrene mine tok konsekvensene av. Søstra fikk 50 kr mer i ukelønn, og begrunnelsen var at "jenter har litt mer behov for sminke og slik enn gutter". :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...