Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Bør kjærester ha felles konto, eller hver sin økonomi? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 samboere - kanskje kjærester - nei Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Blir vel som regel til at gutten spanderer litt ekstra. Han er tross alt mannen i forholdet Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 alternativt opprette en fellse konto og 2 kort, som begge setter penger over på, og så bruke det til f.eks mat etc? felles ting så har en sine egne penger for seg sjølv! Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Det synes jeg var en genial idé! Selv hadde jeg ikke likt å ha alt på en felles konto, med tanke på at damer lett går amok på kjøpesentre! Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 oj, nye sko, det var 1000kr, nei må ha ei bukse som passer, 1000kr til, huff, har ingen bluse som passer. 600kr til greit å ha litt privatliv også! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Blir vel som regel til at gutten spanderer litt ekstra. Han er tross alt mannen i forholdet Det synes jeg var en genial idé! Selv hadde jeg ikke likt å ha alt på en felles konto, med tanke på at damer lett går amok på kjøpesentre! Gud hjelpe meg. Er du seriøs? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Ja. Har du aldri vært med en dame på shopping!? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Har du vært med deg selv på Clas Ohlson, Biltema, Platekompaniet, Elkjøp? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Det kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Greia er: finn deg ei rik jente ;P Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Prøver. Men rike jenter vil helst ha rike gutter! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Syns felles økonomi er greit. Det løser seg som regel så det blir jevnt uansett. En betaler mat den ene dagen, andre dagen betaler den andre personen. Som kjærester trenger man ikke det, men når man bor sammen mener jeg det er annerledes. Selvsagt kan man ikke da bruke halve månedsbudsjettet sitt på egoistiske ting, men da må man heller planlegge, avtale og spare litt til de tingene man har lyst på. Og det gjelder selvfølgelig for begge. Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg synes det er greiest med hver sin konto pluss en felleskonto til fellesutgifter. Det kan godt hende den ene er mer keen på å spare enn den andre, og da kan det fort komme som et sjokk når mannen for eksempel stikker og kjøper et nytt stereoanlegg til 10 000. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det er der jeg mener man må være ganske åpne og vite hva hverandre ønsker seg og interesser osv. Så ikke den ene plutselig fyker avgårde og svir av mange tusen. Vi har hver vår konto, men felles på den måten at vi deler alle utgifter. Så kan vi spare litt om vi vil det, og det er jo ikke så innmari dumt å spare litt penger.. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Blir vel som regel til at gutten spanderer litt ekstra. Han er tross alt mannen i forholdet Det synes jeg var en genial idé! Selv hadde jeg ikke likt å ha alt på en felles konto, med tanke på at damer lett går amok på kjøpesentre! Gud hjelpe meg. Er du seriøs? Gutter er langt ifra like ille som jenter på shopping, gutter kjøper billige ting ofte og dyre ting sjelden, jenter derimot kjøper aldri billige ting men masse dyre ting. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 For en utrolig tåpelig generalisering! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Slått alle under en kam der ja, mange gjør det så hvorfor ikke jeg og Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Vi har hver vår konto, men felles på den måten at vi deler alle utgifter. Sånn at dere gjør regnskap og overfører, mener du? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Slått alle under en kam der ja, mange gjør det så hvorfor ikke jeg og Hvordan er EGENTLIG det uttrykket med kammen? Jeg har hørt: Gre alle under en kamp Ta alle under en kam Skjære alle under en kam Rive alle under en kam og nå: Slå alle under en kam Forreten er jeg enig i generaliseringa. Så klart finnes det en og annen jente som ikke har shopping øverst på interesselista, men de hører til sjeldenhetene. Uansett er jenter generelt mer glade til å shoppe enn gutter, noe foreldrene mine tok konsekvensene av. Søstra fikk 50 kr mer i ukelønn, og begrunnelsen var at "jenter har litt mer behov for sminke og slik enn gutter". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå