Gå til innhold

En post fra WoW-europe: "WoW should not be casual"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Å fullføre det vanskeligste er ikke for alle, hvis du ikke klarer det så er du rett og slett ikke god nok.

 

Jeg vil mene at en person som klarer 1600 i rating i arena er god nok til alt av raids gitt at han får de itemene instancen krever.

 

For min del var ikke raids det helt største, på grunn av total mangel på individuelle utfordringer. Dessuten er alle eventene er scriptet ned til minste detalj, trenger overhodet ikke tenke selv.

 

Jeg ser ikke helt hva som er vanskelig med raidene eller hvorfor det skal være det "vanskeligste".

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Å fullføre det vanskeligste er ikke for alle, hvis du ikke klarer det så er du rett og slett ikke god nok.

 

Jeg vil mene at en person som klarer 1600 i rating i arena er god nok til alt av raids gitt at han får de itemene instancen krever.

 

For min del var ikke raids det helt største, på grunn av total mangel på individuelle utfordringer. Dessuten er alle eventene er scriptet ned til minste detalj, trenger overhodet ikke tenke selv.

 

Jeg ser ikke helt hva som er vanskelig med raidene eller hvorfor det skal være det "vanskeligste".

har du vært med på progress raids i nye dungeons eller nye bosser? da sier man ikke akkuratt at det er så lett.. 3-5 timer med wipe.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
har du vært med på progress raids i nye dungeons eller nye bosser? da sier man ikke akkuratt at det er så lett.. 3-5 timer med wipe.

 

Ja, det har jeg gjort nok av både før og etter TBC. Har spilt som dps og healer og levler nå en tank, arena syntes jeg er vanskeligere for da utfordres du av andre gode spillere - som ikke er scriptet.

Lenke til kommentar
har du vært med på progress raids i nye dungeons eller nye bosser? da sier man ikke akkuratt at det er så lett.. 3-5 timer med wipe.

 

Ja, det har jeg gjort nok av både før og etter TBC. Har spilt som dps og healer og levler nå en tank, arena syntes jeg er vanskeligere for da utfordres du av andre gode spillere - som ikke er scriptet.

Ja det har du sikkert rett i, er også enig i at det ikke er mye utfordring når man får instancen på farm. Når man derimot ikke har det kan man vanskelig si at det er lett, da er det et helvete ;) men sånn en følelse når man får de ned for første gang, og de gangene det er stor sannsynlighet for wipe.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Å fullføre det vanskeligste er ikke for alle, hvis du ikke klarer det så er du rett og slett ikke god nok.

 

Jeg vil mene at en person som klarer 1600 i rating i arena er god nok til alt av raids gitt at han får de itemene instancen krever.

 

For min del var ikke raids det helt største, på grunn av total mangel på individuelle utfordringer. Dessuten er alle eventene er scriptet ned til minste detalj, trenger overhodet ikke tenke selv.

 

Jeg ser ikke helt hva som er vanskelig med raidene eller hvorfor det skal være det "vanskeligste".

 

En druid/warr som klarer 1600 rating er ikke nødvendigvis gode.. Prøv 2300

Lenke til kommentar
Om du velger å farme badges eller raide BT burde være det samme. Begge har brukt mye tid og bør få muligheten til å oppgradere utstyret sitt.

På tide noen sa noe som faktisk er helt rett.

 

Jeg holder meg for min del til BT raidinga tho.

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig i det som ble skrevet i quoten i første post. I disse dager får man simpelthen slynget epics etter seg hvorhen man går, senest i form av BT-kvalitets-gear. Dette er noe som terger meg. Jeg som har raidet SSC, TK, MH og BT over og over igjen for å skaffe meg "kremen av kremen", og brent av tusenvis av gull på repairs, potions, flasks og diverse. Average Joe derimot, raider kara hver fredag, og håver inn badges som han skal bruke til å anskaffe seg samme gear som jeg har jobbet og slitt for. I den virkelige verden kalles dette systemet kommunisme. Ville du blitt fornøyd hvis alle på arbeidsplassen din ble utbetalt akkurat samme beløp hver måned, uavhengig av hvor mange timer dere jobbet? Dette er da en helt absurd tanke, tenker du kanskje. Nei, det er world of warcraft.

 

Selv var jeg ganske casual før TBC, og klarte bare såvidt å renske BWL før vi alle ble kastet ut i Outlands. Overalt rundt meg var det karakterer som spradet rundt i Naxxramas gear, noe jeg aldri kom til å få mine fingre i. Dette plaget meg faktisk overhode ikke. På denne tiden var det ingenting som kom gratis, og man måtte virkelig arbeide hvis man skulle få fatt på de edle lilla-fargede godbitene kalt epics. Da føltes det også mye bedre da man faktisk nådde det endelige målet.

 

Ordet epic (heroic; majestic; impressively great) har mistet all sin betydning i dagens WoW. Alt man trenger å gjøre i disse dager er å tape 10 arena matcher, afk'e et par minutter i AV, og deretter ta raskeste rute til Karazhan for å sample opp en god stabel badges. Voila! Der har du et high-end sett for både PvE og PvP. Uansett hvor man lar blikket sitt falle i disse dager, ser man folk med 3/5 vengeful, ellers fullt gladiator gear og 1350 rating. Nei, håper virkelig blizzard går tilbake til de gamle verdiene når WotLK lanseres!

 

Diskuter.

Endret av Atezhe
Lenke til kommentar
Kunne ikke vært mer enig i det som ble skrevet i quoten i første post. I disse dager får man simpelthen slynget epics etter seg hvorhen man går, senest i form av BT-kvalitets-gear. Dette er noe som terger meg. Jeg som har raidet SSC, TK, MH og BT over og over igjen for å skaffe meg "kremen av kremen", og brent av tusenvis av gull på repairs, potions, flasks og diverse. Average Joe derimot, raider kara hver fredag, og håver inn badges som han skal bruke til å anskaffe seg samme gear som jeg har jobbet og slitt for. I den virkelige verden kalles dette systemet kommunisme. Ville du blitt fornøyd hvis alle på arbeidsplassen din ble utbetalt akkurat samme beløp hver måned, uavhengig av hvor mange timer dere jobbet? Dette er da en helt absurd tanke, tenker du kanskje. Nei, det er world of warcraft.

 

Selv var jeg ganske casual før TBC, og klarte bare såvidt å renske BWL før vi alle ble kastet ut i Outlands. Overalt rundt meg var det karakterer som spradet rundt i Naxxramas gear, noe jeg aldri kom til å få mine fingre i. Dette plaget meg faktisk overhode ikke. På denne tiden var det ingenting som kom gratis, og man måtte virkelig arbeide hvis man skulle få fatt på de edle lilla-fargede godbitene kalt epics. Da føltes det også mye bedre da man faktisk nådde det endelige målet.

 

Ordet epic (heroic; majestic; impressively great) har mistet all sin betydning i dagens WoW. Alt man trenger å gjøre i disse dager er å tape 10 arena matcher, afk'e et par minutter i AV, og deretter ta raskeste rute til Karazhan for å sample opp en god stabel badges. Voila! Der har du et high-end sett for både PvE og PvP. Uansett hvor man lar blikket sitt falle i disse dager, ser man folk med 3/5 vengeful, ellers fullt gladiator gear og 1350 rating. Nei, håper virkelig blizzard går tilbake til de gamle verdiene når WotLK lanseres!

 

Diskuter.

 

Helt enig, å ha epic gear i TBC er det samme som å ha Blues pre TBC.. Hadde man epics før var det status, nå har bortimot alle som har vert i lv 70 mer en to uker 2+ epics..

Lenke til kommentar

Hadde selv 6 epics ved ding 70 på warlocken denne gangen, gir ikke samme følelsen som første epic ever i Scholo 10man pre-TBC som paladin.

 

Men grunnen til dette, er vel at det spesielt for oss (gamleguilden min), som en av to guilder som stadig delte mellom serverfirsts på servern, at vi sleit med å rekruttere folk. De måtte enten skrive en grisefin application eller så måtte de ha det beste av det beste av gear fra lavere tiers.

Lenke til kommentar

8 timer er faktisk lang tid. Jeg kan f.eks spille gjennom hele Max Payne på denne tiden. Ikke alle som kan spille 8 timer på ei helg. F.eks har du bare 2 timer i helgene kommer du til å bruke en måned. Jeg er glad det er "casuals" som gir Blizzard penger, slik at de faktisk former spillet etter å tilfredsstille flest mulig (samtidig seg selv) og ikke bare de som vil spille hele tiden. Det virker som Blizzard forstår at det ikke er bare de som skriker høyest og klager mest som vil spille spillet.

Lenke til kommentar
Eg vil ha tilbake pvp rank..få vekk honor points!

alt kan ikkje lage til casual bruk

 

Jeg synes Arena er en mye bedre måte å gjøre det på. Problemet med arena slik det er nå, er at man får bra gear selv om man taper. Selve filosofien bak arena er derimot veldig bra. Man blir belønnet for kvaliteten av arbeidet man legger ned, ikke mengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...