Gå til innhold

En post fra WoW-europe: "WoW should not be casual"


Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at muligheten til å få T6-ekvivalent utstyr lenge etter raiderne og kort tid før neste ekspansjonspakke (?) ved å jevnlig kjøre heroics i mange måneder er det samme som "free epix". Resultaten vil bare bli at de kan levle litt raskere til 80, før de igjen blir hengende langt etter de seriøse spillerne.

Helt enig der.. Jeg raider ikke, og jeg kommer ihvertfall ikke til å farme 150 badges for å skaffe meg én epic-del heller. Man har vel faen i meg bedre ting å bruke livet på ? ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at jeg klarer å sanke nok badges til å kjøpe noe av de nye tinga.

Har klart å mekke sammen bra nok gear til å tanke Heroic(ihvertfall de letteste).

Har 24000 Armour, 14600 Hp, 27,1 % dodge på druiden min(self buffed).

Har enda ikke fått noe badge loot da jeg kun har gjort tre Heroic instanser(Mech, Sethekk og Ramparts). Den eneste Epic'en jeg har er Earthwarden og den har jeg jammen jobbet hardt for å få i og med at jeg er casual og ikke har tid til å spille 4+ timer hver dag.

Og da har jeg enda ikke satt min fot i Kara, gjorde ferdig attunement på Fredag. Blir vel å dra til Kara noen få ganger for å ha opplevd det.

Så de som whiner over at "alle" nå kan få T6 quality gear med badges får ikke min sympati, jeg har ikke sjangs til å få dette gearet med den tida jeg bruker på spillet og da synes jeg faktisk at jeg spiller mer enn nok.

Lenke til kommentar

Denne klagingen med at folk får ting "så enkelt" kommer av sjalusi, ja, sjalusi. Man føler at vedkommende ikke fortjener å få utstyret osv. pga at dem har ikke gjort like mye som man selv har og dermed får det enklere. Hvis man heller tenker på at man selv har hatt utstyret i over lengre tid og dermed får med "valuta for tiden brukt", blir det enklere å gi faen.

 

De som whiner at folk får det lettere, beklager, det er kanskje surt men man blir aldri lykkelig av å tenke på den måten. Det blir samme tankegang som tenåringer på ungdomskolen som hele tiden må ha det nyeste og beste som mobiltelefon.

Lenke til kommentar

Er egentlig enkelt å forstå at Blizzard fjerner attunements og gjør det enklere å få BT-gear.

 

Blizzard har brukt veldig mye tid på å designe BT, de vil ikke at bare 1% av dem som spiller WoW skal få oppleve det. Jeg syns å fjerne attunements er en naturlig ting å gjøre siden det snart kommer ny expansion.

 

Er ikke sikker på hvordan det var pre-tbc med Naxx (jeg slutta å spille etter vi downa Ragnaros), men kan tenke meg at det var veldig få spillere som faktisk gjorde Naxx. Det Blizzard følte da var at de hadde brukt mye tid på å lage noe som bare noen få fikk gleden av å oppleve.

 

Naxx kommer vel igjen i Wotlk som 25man forresten.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at man kan kjøpe gear for heroic badges. Som jeg har nevnt er jeg selv en casual spiller, og jeg har kun kjøpt to ting. En healing off-hand til 35 badges og en wand til 25. Jeg har kanskje en 5-6 badges i banken. For meg, og sikkert de fleste andre casuals, er 100-150 badges VELDIG mye. Kanskje vi får råd til en ting?

Et problem jeg ser med dette, er at man ikke har fått badges fra SSC, The Eye etc. Det tvinger faktisk mange raidere til å gjøre Kara og heroics for å kunne få bedre gear, og slik bør det jo ikke være.

Heldigvis forandrer Blizzard dette med 2.4. Får håpe de har lært av dette, og ikke gjør samme feil i WotLK.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet med at man kan kjøpe gear for heroic badges. Som jeg har nevnt er jeg selv en casual spiller, og jeg har kun kjøpt to ting. En healing off-hand til 35 badges og en wand til 25. Jeg har kanskje en 5-6 badges i banken. For meg, og sikkert de fleste andre casuals, er 100-150 badges VELDIG mye. Kanskje vi får råd til en ting?

Et problem jeg ser med dette, er at man ikke har fått badges fra SSC, The Eye etc. Det tvinger faktisk mange raidere til å gjøre Kara og heroics for å kunne få bedre gear, og slik bør det jo ikke være.

Heldigvis forandrer Blizzard dette med 2.4. Får håpe de har lært av dette, og ikke gjør samme feil i WotLK.

man skal få badges fra SSC, The Eye etc nå.

 

Er faktisk enig i det en del sier her oppe, at flere skal se contenet. På min server, Khadgar, var det vel en 2-4 guilder som så Naxx, horde og alliance kombinert.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
På Chromaggus var det bare en guild som downet nest siste boss i Naxx, ingen tok sistebossen. Nå var Chromaggus en relativt ny server på den tiden, så det står litt bedre til nå, men det er fremdeles bare tre guilds som har clearet BT. 8 har clearet Hyjal.

 

På Ravencrest har vi nå 13 guilder som har downa Illidan. :D

17 som har drept Archimonde.

Og 2-3 guilder som har 7/9 e.l

Endret av Guka
Lenke til kommentar

Om det er så utrolig casualt så er det bare å bytte spill, jeg ser ikke problemet..

 

Dere sloss mot consoles.. hvis du skal ha en utfordring så kan du spille Vanguard.

Spillet tar for mye tid å jeg forstår casuals som ikke har uendelig med tid, det kan kanskje handle bare om penger men jeg er likevel enig i at casuals skal ha en like god experience som folk som bruker mye tid. Hva jeg ikke er enig i er at casuals skal oppleve steder som Hyjal og black temple uten å gjøre en dritt for det. Jeg har fullt S1 sett, kall meg noob. Men jeg har brukt en del timer av livet mitt for å få tak i det, å jeg føler at det er fortjent..

 

Hva blizzard er UTROLIG dårlig på er det tekniske, som fks frezees, gi informasjon og hjelpe, jeg lukter klipp og lim så mange ganger på tech forum, gå ditt å se hvor mange som ikke blir fulgt opp på problemer.. skal noteres at mange klager om mye tull også men jeg mener det virkelig nødvendige slik at folk kan spille wow uten problemer..Freezes har jeg hele tiden, men får ingen hjelp, å ja.. det skjer bare når jeg spiller WOw.. hyppigere i full skjerm en window.

 

Uansett, slutt å whine.. om the blir for mange med samme gear så er vel ikke spillet noe for dere.

 

Gleder meg til AOC og DF!:D

Lenke til kommentar
På Chromaggus var det bare en guild som downet nest siste boss i Naxx, ingen tok sistebossen. Nå var Chromaggus en relativt ny server på den tiden, så det står litt bedre til nå, men det er fremdeles bare tre guilds som har clearet BT. 8 har clearet Hyjal.

 

På Ravencrest har vi nå 13 guilder som har downa Illidan. :D

17 som har drept Archimonde.

Og 2-3 guilder som har 7/9 e.l

de 17 som har Arc er vel en del av de 13 som har illidan? for nekter å tro dere har 30 guilder som er såpass, + 2-3 som er nesten ferdig. mulig jeg tar feil..

Lenke til kommentar
På Chromaggus var det bare en guild som downet nest siste boss i Naxx, ingen tok sistebossen. Nå var Chromaggus en relativt ny server på den tiden, så det står litt bedre til nå, men det er fremdeles bare tre guilds som har clearet BT. 8 har clearet Hyjal.

 

På Ravencrest har vi nå 13 guilder som har downa Illidan. :D

17 som har drept Archimonde.

Og 2-3 guilder som har 7/9 e.l

de 17 som har Arc er vel en del av de 13 som har illidan? for nekter å tro dere har 30 guilder som er såpass, + 2-3 som er nesten ferdig. mulig jeg tar feil..

 

Du har rett, formulerte meg vel litt dårlig. :)

17 som har tatt Archimonde, og 13 av de har drept Illidan.

Endret av Guka
Lenke til kommentar
På Chromaggus var det bare en guild som downet nest siste boss i Naxx, ingen tok sistebossen. Nå var Chromaggus en relativt ny server på den tiden, så det står litt bedre til nå, men det er fremdeles bare tre guilds som har clearet BT. 8 har clearet Hyjal.

 

På Ravencrest har vi nå 13 guilder som har downa Illidan. :D

17 som har drept Archimonde.

Og 2-3 guilder som har 7/9 e.l

de 17 som har Arc er vel en del av de 13 som har illidan? for nekter å tro dere har 30 guilder som er såpass, + 2-3 som er nesten ferdig. mulig jeg tar feil..

 

Du har rett, formulerte meg vel litt dårlig. :)

17 som har tatt Archimonde, og 13 av de har drept Illidan.

 

Offtopic here men må spørre i og med dere har cirka like mye folk i MH/BT som oss på Magtheridon på en onsdag. Lagger server for dere rundt kl. 20-21 til vanlig?

Lenke til kommentar
Spiller selv på Ravencrest. Nei, aldri lagt merke til lagg. RC er faktisk svært stabil.

 

Etter Magtheridon er Ravencrest den serveren med flest Illidan-guilds.

 

Neida, Kazzak melder seg inn her med samme antall guilder i BT som Ravencrest. Tar man med Last Resort og Forte som migrated for en liten stund siden ville dem ha hatt 15 med full clear av BT.

23 guilder har clearet Archimonde på Kazzak.

Lenke til kommentar

Folk forstår bare ikke forskjellen på WoW og Half-Life, Quake og liknende spill. Half-Life og Half-Life fullførte jeg på 1-2 kvelder. Sånn er det ikke med WoW, det er meningen at det skal ta tid å oppnå noe i spillet.

 

Da jeg dinga 70 så crafta jeg FSW til magen min. Det er ~T5 faktisk. Hvis du ikke evner å benytte deg av de muligheter i crafting som gjelder for din klasse så er du jo rett og slett dum. Jeg har akkurat blitt med i en "hard core" guild. Det kreves deltakelse på 3 raids i uka for å unngå å bli sendt på trynet ut.

 

Gjengen i denne guilden holder på med MH og BT og hjelper nykomlingene i guilden til attunement og slikt. For meg er hele opplevelsen med å slite på en boss for så å knerte bossen den store opplevelsen. Det er ikke det samme å bare luffe igjennom ett instance.

 

Jeg husker enda den første gangen jeg var med på å knerte Attuman i Kara og alle de andre bossene der for den saks skyld. Vi satt i 2 uker å krangla med attuman før vi tok ham. Whipa på 20%, på 18%, 15% osv før vi endelig whipa på 1%. Til slutt så var fyren nede. Da var jeg i en casual guild. Den dagen vi netherspite og nightbane var jo bare helt fantastisk. Det samme med shade, prince og alle de andre der. Du får aldri tilbake følelsen av å ha prøvd mange ganger på samme bossen for så å endelig takle det. Det er den følelsen jeg spiller for. Geare meg opp og få bedre gear etter hvert som jeg takler vanskeliger og vanskeligere bosser.

 

Ønsker du enkel vei til seier så finnes det tusenvis av spill akkurat for deg. Rollespill er ikke en av sjangrene som passer for deg. Husker godt da jeg fullførte netherwinter nights første gangen. Det tok litt lenger tid enn 1 uke eller en kveld for å si det sånn.

 

Jeg synes det er bra slik det er nå jeg, det er akkurat passe vanskelig å kare seg oppover i endgames. Å fullføre det vanskeligste er ikke for alle, hvis du ikke klarer det så er du rett og slett ikke god nok. Jeg lå langt foran de fleste i den gamle guilden min på gear, mest fordi jeg hadde crafted. Vi downa gruul sammen før guilden falt sammen.

 

Nå i den nye guilden så er jeg ikke lenger på toppen av rangstigen, derfor må jeg faktisk prestere enda mer og enda bedre enn det jeg måtte før. Jeg må holde fokus oppe fordi de andre er vant med at folk vet hva de driver med. Jeg har sett utallige videoer og lest en drøss med forskjellige tacs på de bossene jeg har rett foran meg. Var med og fullførte SSC og 3 bosser i TK på de 2 første dagene jeg var med i guilden og fikk skryt for at jeg faktisk hadde gjort en insats for å sette meg inn i kampene.

 

Learn by doing er mitt motto. Prøv og feil uten å gi opp. Folk som ikke spiller med hodet klarer seg ikke i end games. Her må alle samarbeide og gjøre jobben sin i større grad enn Kara. Jeg husker hvor vanskelig Kara var de første gangene også og venter meg den samme utfordringen i BT og MH. Prøv og feil sammen med resten av gjengen før vi lykkes med å farme "the big cujone".

 

Å få ting slengt etter seg fordi man har farma Kara dag ut og dag inn blir helt feil. Poenget med å ta instancene etter hverandre er jo å lære samarbeid og å bli vant til vanskeligere og mer kompliserte kamper.

 

Dere som ikke er god nok, jeg er en av dem enda, men snart er jeg i BT jeg også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...