Gå til innhold

En post fra WoW-europe: "WoW should not be casual"


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å geare palatanken min for å gjøre TK og SSC.. Orker ikke starta om igjen med hele regla Kara -> Gruul -> Mag tusen ganger på nytt bare for å kunne være med guildet på det contentet de er på nå. Derfor synes jeg badgerewards er helt konge. Med de nye rewardsa vil jeg få gear nok til å faktisk gjøre nytte for meg på raids.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe problemer med badge rewards. Det kreves en del innsats uansett. Jeg synes dog ikke man skal kunne kjøpe BT-kvalitet badge gear til alle slots, men mer utstyr som kan komplementere T4-T5 o.l. Det jeg har problemer med er at man kan få supert arena gear uansett om man taper 10 av 10 kamper hver uke. Utstyr bør man få pga ferdighet.

Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne sluppet å måtte gå arena eller bg, siden jeg bare er interessert i raiding. Men det er så mange av rewardene fra PvP jeg bare må ha til raidingen, som er bedre enn drops vi kan få når vi er midt i SSC/TK. Så jeg vil rett og slett bare at PvP gearet skal bli mindre egnet til raiding så jeg slipper å gå PvP overhodet.

Lenke til kommentar

Weapons er fine å ha hvertfall, uansett hvilken klasse man spiller.

 

Går selvfølgelig an å gjøre instancene uten dem, men de er en rimelig fin upgrade, ja.

 

Er litt overrasket over at noen som er i SSC nå klarer 1850 rating i PvP når de overhodet ikke er interessert i det.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

For rogue: Arena S2 daggers, S3 chest, S3 hjelm. Det innebærer å gå arena i et halvt år++ for å få dem. Ingen av bossene vi har fått ned dropper noe bedre. Og jeg har sjekket med dps spreadsheets og regnet på det for å være helt sikker, for jeg skulle veldig gjerne sluppet den pvp grindingen, ettersom jeg hater pvp. Men for min char og for guildet mitt så må jeg gjøre det for å være best mulig utstyrt.

Lenke til kommentar
Weapons er fine å ha hvertfall, uansett hvilken klasse man spiller.

 

Går selvfølgelig an å gjøre instancene uten dem, men de er en rimelig fin upgrade, ja.

 

Er litt overrasket over at noen som er i SSC nå klarer 1850 rating i PvP når de overhodet ikke er interessert i det.

Kommer hardt ann på battlegroupen da.

Lenke til kommentar

Synes det er umåtelig morsomt å lese hvor mange som "må" gjøre så og så mange timer WoW for de "må" ha det og det utstyret og "må" være så og så god for guilden sin. Unnskyld om jeg spørr men står han flistykje bak dere og truer med evig forbannelse om dere ikke gjør alt dette?

 

Problemet er at folk tar spillet alt for seriøst og ser på det neste viktigere enn å puste, luft kan man leven uten en liten stund, WoW derimot "må" man ha.

 

Det er ingen som sier at du må ha det utstyret andre enn deg selv. Det er personen selv som legger press på seg selv for å bevise sin WoWelige status som best. Nå som blizzard jobbe for å gjøre spillet lettere og slikt utstyr mer tilgjengelig, ja så sytes det jammen ta da og for da er det plutselig for lett å få tak i ting.

 

Jeg må bare beklage, jeg er WoW spiller selv men jøye meg dette spillet blir tatt mer alvorlig enn hva det er godt av. Er greit at det er en generell interesse i spillet men det går over til fanatisme.

 

Fint at WoW blir mer tilgjengelig for meg og andre som ikke setter dette på dagsorden over ting som må gjøres i løpet av en dag. Jeg kan godt være avlogget i noen dager for så å stikke hodet inn i ny og ne. Jeg synes bare det er morsomt å avslappende å spille litt når jeg ikke har andre ting å gjøre.

 

Så jeg vil nå si at alt dette snakket om "må må må" ligger mer i toppetasjen til envær enn det spillet legger opp til.

Lenke til kommentar

*Gjesp*

 

Jeg har ikke protestert på nøyaktig den måten du kritiserer, men du kommer med lite substans. Argumentet ditt er kort sagt "all kritikk av forandringer i WoW, konstruktive eller negative beviser at dere er avhengige og tapere, mens jeg har et sosialt liv".

 

Jeg er også lei endel av whiningen, spesielt i pvp-delen. Men det er mye konstruktiv kritikk her også. F.eks misliker jeg når det blir for mange mål å strekke seg etter. Før BC var det altfor få hvis man ikke var i hi-end raiding guild, man hadde få instancer man kunne gå, og man hadde ikke mye gear og velge mellom. Da BC kom synes jeg det var passe. Nå, etter endel patcher, og med badges her og der og arena gear osv så må raidere grinde badges i heroics og grinde arena i tillegg til å gå raids for å få best mulig utstyr. Dermed har spillet blitt mer tidkrevende. Selv om jeg har kommet ganske langt i raidingen, så er det fremdeles endel items jeg på dette tidspunktet "må" ha fra arena og badges. Hvis jeg gir blanke i dem, så må jeg gå rundt med gammelt blått utstyr som hemmer meg i forhold til raidingen og hemmer guildet mitt. Jeg kan selvsagt gi blanke, og jeg har gjort det i perioder, når jeg ikke føler for det, men jeg synes det har blitt for mange mål å strekke seg etter.

 

Jeg ville ha trives bedre i spillet hvis Blizzard hadde funnet en gylden middelvei her. Men det er fremdeles gøy, og jeg hadde ikke spilt hvis det ikke var gøy. Men det må da for pokker være lov å komme med saklig kritikk av Blizzard uten å bli hengt ut som taper og det som verre er... :no:

Lenke til kommentar

Nei er ikke slik jeg fremstiller det heller, men folk fremstiller WoW som et idol, en Gud, det er livet og ikke noe annet finnes utenom det. Men om Blizzard endrer på dette og gjør det mer tilgjengelig for folkemassen, så blir det ufattelig mye whining av hele saken. Om det derimot tar for mange dager/uker/månder å få tak i det gearet man vil ha, blir det whinet over at det er for vanskelig og blizzard må gjøre det lettere.

 

Så kort fortal, er det for lett whines det og er det for vanskelig whines det. Skjønner at blizzard blir forvirret over hva de skal gjøre.

Lenke til kommentar
Nei er ikke slik jeg fremstiller det heller, men folk fremstiller WoW som et idol, en Gud, det er livet og ikke noe annet finnes utenom det. Men om Blizzard endrer på dette og gjør det mer tilgjengelig for folkemassen, så blir det ufattelig mye whining av hele saken. Om det derimot tar for mange dager/uker/månder å få tak i det gearet man vil ha, blir det whinet over at det er for vanskelig og blizzard må gjøre det lettere.

 

Så kort fortal, er det for lett whines det og er det for vanskelig whines det. Skjønner at blizzard blir forvirret over hva de skal gjøre.

du svarer vel på ditt eget spørsmål der.. Ja folk vil ikke bruke 6 måneder på få en uberitem, men man syntes også det blir feil å få den på under to uker. om du ser forskjellen? de fleste vil ha en middelvei, det tar ikke ekstremt lang tid, men skal ikke gå på et par uker med casual gaming heller.

da mister man all prestisjen, å nei; å eie en "high end" lv 70 item kan ikke sammenligens med den blå øksa man fikk i uldamann når man var lv 44 ;) Det er en annen verden, og folk blir litt gale. jeg tenkte heller ikke slik mens jeg levlet, men når jeg begynte å raide..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Ja skjønner at enkelte vil ha prestisje i det, slik er det i alle ting hvor der er konkuranse og vi mennesker er naturlige konkurenter. Men det er ikke disse menneskene jeg speislet retter meg mot.

 

Det er heller dem som konstant syter om nerf her, dårlig gjort der, elendig her etc. Personer som aldri blir fornøyd uansett når middelveien er funnet eller ikke.

Lenke til kommentar

Christeven: 300+ badges tar ikke "kort tid" for en som er casual. Starter du fra og med nå så må du gjøre 15 karas for å få den mengden gear. Når man bruker så mye tid kunne man like gjerne vært i et endgame-guild som raider 2 dager i uka store deler av tida (fram til en ny instance dukker opp, og da er det gjerne 5 raids i uka, men så klarer man den instancen, og man er tilbake til 2-3 kvelder)

 

Poenget til folka er at Blizzard gir folk som bruker mye tid, men ikke er interessert i progresjon, bra loot. Ved å gjøre de samme tingene som var i spillet for lenge lenge sida, så får man nye, oppdaterte ting hver gang. Spillet skal drive folk framover, ikke bare la de gjøre de samme gamle tingene.

 

Jeg likte sammenligningen om at det blir som å bruke juksekoder i et spill for å gi dem fullt liv / alt utstyret / godmode.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Christeven: 300+ badges tar ikke "kort tid" for en som er casual. Starter du fra og med nå så må du gjøre 15 karas for å få den mengden gear. Når man bruker så mye tid kunne man like gjerne vært i et endgame-guild som raider 2 dager i uka store deler av tida (fram til en ny instance dukker opp, og da er det gjerne 5 raids i uka, men så klarer man den instancen, og man er tilbake til 2-3 kvelder)

 

Poenget til folka er at Blizzard gir folk som bruker mye tid, men ikke er interessert i progresjon, bra loot. Ved å gjøre de samme tingene som var i spillet for lenge lenge sida, så får man nye, oppdaterte ting hver gang. Spillet skal drive folk framover, ikke bare la de gjøre de samme gamle tingene.

 

Jeg likte sammenligningen om at det blir som å bruke juksekoder i et spill for å gi dem fullt liv / alt utstyret / godmode.

hvor kommer tallet 300 fra? mener du å geare seg fult opp med bare badge rewards?

 

En vanlig heroic gir vel en 3-5 badges, de aller fleste greier minst en run per dag og fler i helgene. I tillegg er det Daily questene med badge rewards. Så på den nye vendoren som selger disse nye itemene, kostet vel alt fra 30-75 badges. Da tar det ikke lange tiden å få seg et del items derfra..

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

ideen med å sette 2k rating requirement på shoulders var knallbra, og ville likt om de satt det på alle items, er så latterlig at folk som ikke har peiling på pvp går rundt med 4/5 vengeful men vinner pga gear...

 

Synes egentlig av WoW har blitt altfor casual selv. Greit nok T6 står det fortsatt respekt av, men neste patch blir det her "allemannseie"

 

Pre TBC var det jo helt vilt å se folk i full Tier 3

 

Pre WotLK kommer de fleste casuals til å ha et par tier 6. Du må ikke akkurat "slite" deg til gear lenger...

 

Synes blizz kan begynne å tenke litt mindre økonomi, og heller at man skal gjøre seg fortjent til items.

Lenke til kommentar
ideen med å sette 2k rating requirement på shoulders var knallbra, og ville likt om de satt det på alle items, er så latterlig at folk som ikke har peiling på pvp går rundt med 4/5 vengeful men vinner pga gear...

 

Synes egentlig av WoW har blitt altfor casual selv. Greit nok T6 står det fortsatt respekt av, men neste patch blir det her "allemannseie"

 

Pre TBC var det jo helt vilt å se folk i full Tier 3

 

Pre WotLK kommer de fleste casuals til å ha et par tier 6. Du må ikke akkurat "slite" deg til gear lenger...

 

Synes blizz kan begynne å tenke litt mindre økonomi, og heller at man skal gjøre seg fortjent til items.

Er ganske enig, men syntes alle skal ha en mulighet til å få bra gear. Det jeg ikke syntes er at alle skal kunne få det beste gearet så lett, de som faktisk er best/bruker tiden burde få det. Som du sa Pre TBC var det virkelig prestisje i å ha fult tire 2 eller 3, tillogmed fult tire 1 var et tegn på at du var "god" ;)

 

Hadde du marshals/warlords gear eller grand marshal/high warlord våpen var du Kogen! For nesten ingen hadde det, (før det nye systemet) Var alltid gøy å se an av "superspillerne" løpe gjennom Ironforge med 4-12 naabs løpende etter inspecting gearet. Det var også disse spillerene borimot alle viste navnet på, superspillere i superguilder. Alle serverene hadde sine helter. Blant annet den beste tanken på min server (khadgar) var Evenstar i Phantas Maghorita, den beste guilden, den beste hunteren var Jimbob osv..

 

Slik er det ikke lengere, hvertfall ikke i nærhetan av samme gard. Som en annen skrev, når man Pre TBC så en i fult epic med tire 2/3 var det WOW! Nå er det mer åh, kult.. /springevidere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...