Gå til innhold

En post fra WoW-europe: "WoW should not be casual"


Anbefalte innlegg

Men Skurupu, er det ikke nok for deg at du vet at du tok alle endgame-bossene når de var som hardest. Gjør det egentlig noe om noen kommer 6-8 måneder etterpå ?

Og føler du deg ikke egentlig ferdig med de nå og ser frem til nye utfordringer ?

 

Jo, jeg er veldig fornøyd. Men det er bare prinsippet av det hele.

 

Og jeg synes også det er synd på dem som raider seg oppover nå. Ved å for eksempel fjerne attunements kan man hoppe over cock blocks og heller ta de senere, da gearet har blitt bedre. Jeg ser for eksempel for meg mange guilds som står fast på Vashj/Kael. Når MH/BT attunements fjernes, vil sikkert mange dra inn der og drepe 4-5 bosser. Når gearet har blitt bedre enn det som originalt er ment for Vashj/Kael kan man gå tilbake å drepe disse senere. Det blir langt fra like epic.

 

Winterchill/Anetheron/Naj'entus/Supremus/Akama er ment som noen lette encounters og easy epics som belønning for å ha tatt ned cock blocken Kael'Thas.

 

Dette blir å frarøvet den herlige følelsen da Kael faller første gang, og man veit at etter uker med slit, så skal man ENDELIG inn i Black Temple.

 

Kael'Thas er fortsatt mitt favoritt FK, hundre ganger bedre enn Illidan.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og UBRS var 15 man og seriøse tactics?

Lenge siden det. Husker når Epic mount var RESPEKT!

 

Jeg og husker den tiden, men etterhvert ble de med epic mount sett på som gullkjøpere, slik de med flyve-mount blir sett på i dag.

 

 

 

10 kamper per uka og nok uker å du har pvp gear. Samme hva ratingen er.

 

Mmm, faktisk ikke det en gang, du kan få like mye poeng med bare 3 kamper spilt per uke. Ca 10 min spilling og du får poengene dine, jeg er veldig fornøyd med det nye systemet som ikke krever at du spiller mye.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg husker når epics var epics. Det var tider det.

 

Jeg husker når legendarys var legendarys og jeg.

 

/tørker mer støv av raggys hammer...sniff

 

Nå skal det sies at alle warriors or retri palas løp rundt med den hammeren. I starten var den virkelig legendary, men etter hvert ble det rett og slett alt for mange som hadde den.

Lenke til kommentar

Rating req på pvp gear er bare bull...

dersom allt gear krever over 1600 i rating hvordan i helvette skal man komme seg dit når man har bare grønnt?

 

Gi heller muligheten til å kjøpe, tittler, kule tabards, mounts etc som reward når man kommer lenger opp på rating. la PVPgear stats være likt, men at gearet SER kulere ut jo mer rating man har. Da er skill avgjørende,samtidig som man ahr noe å jobbe mot.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Men Skurupu, er det ikke nok for deg at du vet at du tok alle endgame-bossene når de var som hardest. Gjør det egentlig noe om noen kommer 6-8 måneder etterpå ?

Og føler du deg ikke egentlig ferdig med de nå og ser frem til nye utfordringer ?

 

Jo, jeg er veldig fornøyd. Men det er bare prinsippet av det hele.

 

Og jeg synes også det er synd på dem som raider seg oppover nå. Ved å for eksempel fjerne attunements kan man hoppe over cock blocks og heller ta de senere, da gearet har blitt bedre. Jeg ser for eksempel for meg mange guilds som står fast på Vashj/Kael. Når MH/BT attunements fjernes, vil sikkert mange dra inn der og drepe 4-5 bosser. Når gearet har blitt bedre enn det som originalt er ment for Vashj/Kael kan man gå tilbake å drepe disse senere. Det blir langt fra like epic.

 

Winterchill/Anetheron/Naj'entus/Supremus/Akama er ment som noen lette encounters og easy epics som belønning for å ha tatt ned cock blocken Kael'Thas.

 

Dette blir å frarøvet den herlige følelsen da Kael faller første gang, og man veit at etter uker med slit, så skal man ENDELIG inn i Black Temple.

 

Kael'Thas er fortsatt mitt favoritt FK, hundre ganger bedre enn Illidan.

 

De som har preferanser for å klare dette har allerede gjort det. Er forøvrig litt enig med deg når du skriver det slik som her. men fra mitt synspunkt (en 25mans i uka) så vil dette hjelpe gulden å se mer content :!:

Lenke til kommentar
Og UBRS var 15 man og seriøse tactics?

Lenge siden det. Husker når Epic mount var RESPEKT!

 

Jeg og husker den tiden, men etterhvert ble de med epic mount sett på som gullkjøpere, slik de med flyve-mount blir sett på i dag.

 

Det er bortimot det dummeste jeg har sett på lenge. Jeg har aldri blitt kalt, eller hørt noen bli kalt for gullkjøper fordi de har epic mount. Selvfølgelig er det noen som har kjøpt gull for epic mount, men man blir ikke sett på som eBayer fordi man har 280%. Hvertfall ikke der jeg spiller.

 

EDIT: Og hvordan kan du vite om de har kjøpt gull fordi de har epic flying mount? <.<

Endret av Guka
Lenke til kommentar

Tid er hva som virkelig trivaliserer spillet og ødelegger det. Tid brukt på å whine. Det er helt utrolig hvor mye whining folk gjør i dette spillet, hardcore som casuals. Casuals whiner hele tiden over at de må bruke for mye tid, hardcore whiner hele tiden over at casuals ikke må bruke så mye tid...

 

Det har skjedd mange forandringer i spillet, og ikke alle er dårlige forandringer. Husker dere når de nerfet repair cost for plate kanskje? Jeg er helt sikker på at disse forandringene ikke har det store utslaget annet enn at Blizzard beholder ett par tusen kunder som ellers kanskje hadde gitt seg. Og om ett år er det glemt og er ikke så viktig lenger. Det er tross alt snakk om pixler i ett spill.

Lenke til kommentar

Selv om det er bare snakk om pixler i et spill, betyr ikke det at man skal være fornøyd med alt slik det er.

 

Jeg synes WoW har utviklet seg til det bedre, men det er fremdeles mye som kan gjøres bedre.

 

Tror folk er enig om at det beste som har skjedd var da de gjorde om på potions/buffs. Var ikke akkurat gøy å farme pots til hundre forskjellige elixirs og flasks.

Lenke til kommentar

Forferdelig mykje snakk om sykler her. Trudde det var WoW det gikk i ^^

 

Og eg må slenge meg på. Casuals vil aldri vere på samme plass verken gearmessig, eller raidmessig. Eg ser rett og slett ikkje problemet. Og folk som klager på at s1-glad kan kjøpast for honor. Ta en nærmare titt på det i forhold til s3, og det er ganske så ræva egentlig. Det fins "dårlige" epics også. (WTS Singing crystal Axe btw ^^)

Lenke til kommentar
E-peen hans ble formisnket, men han er flink til å skjule at det er grunnen... Hva bryr det vell han hva alle andre gjør for å få progress...?

Totalt poengløs post. Hans mål er tydeligvis ikke progresjon og glede over å overkomme utfordringene, men å stå å skryte utfor aldor banken med at "jeg har downa Illidan"

 

"Its supposed to be a challenge" selvfølgelig er det det! men hva bryr det vell andre hvor langt du er kommen? feks guilden min cleara Gruuls lair på 4 timer første gang vi forsøkte. (har farmet kara i nesten et halvt år) Men vi er veldig casual og har ikke tid/mulighet til å raide 25man annet enn en dag i uken. (Derfor kara i 6mnd)

 

Skal dette hindre oss i å progresse? skal ikke vi få utnytte et spill vi betaler for til det fulle? Vi vil ha det morro. Farme gruul hver søndag i 5 måneder for å geare opp guilden er ikke morro... Sammle noen badges, prøve oss på SSC og TK er gøy.

 

 

Uansett... 2.4 badge rewards er ikke på høyde med BT/hyal loot. Det er der for en grunn, og det er å hjelpe guild som enda er på kara/gruul/SSC nivå med å progresse og oppleve content. BT og MH er hardt om man bare har badge loot, Sunwell umulig.

 

 

Jeg er stort sett uenig med fyren. Jeg oppfatter at ganske mye av poenget hans er at han vil bli sett og beundret for gearet hans. Jeg skjønner rett og slett ikke at sånt er så stort. Det er ikke derfor jeg raider i allefall.

Når man i tråden definerer hardcore som raidere og casual som non-raidere blir det rett og slett litt latterlig bokstenkning. Det er temmelig mange som spiller wow, så å dele spillere i to grupper blir for enkelt.

Det er da mange som raider uten at de er hardcore og det er nettopp dem blizzard gjør dette for. Guild som starter opp raiding nå eller startet for noen få måneder siden skal ha muligheten til å få sett mest mulig. Dette har blizz sagt gang på gang de ønsker.

Det er også derfor de nerfer instanser og fjerner attunements.

Grunnen kan jo være nettopp å unngå hva som skjedde med naxx og lanseringen av tbc.

Jeg tror på ingen måte de itemsene vil gjøre at folk som spiller 90 minutter dagen raser gjennom BT noengang.

Men det kan nok øke muligheten for de guilds som nå er i nærheten av BT/Mh å komme seg dit og kanskje, kanskje til og med få sett litt av Sunwell.

Har hardcore spillere problemer med det så har de problemer med flere ting.

 

Skulle ha quota flere her, men må bare spørre: Er ikke alle enige om at det er alt for enkelt å skaffe seg bra epic gear bare ved litt heroics/raids og bg's?

 

Jeg har på en mnd gått fra at shadow priesten dinga 70 til å ha over +1500 healing. Uten å ha jobba hardt i det heletatt. Ufortjent? Ja ganske. Lett? Ja veldig!

Nå vet jeg at +1500 ikke er sinnsykt, men dette er bare etter 1 mnd. Uten arbeid. En full t6 shaman jeg snakker litt med har +2300 healing. Ja det er mer enn det jeg har, men så har han lagt ned ufatlig mye mer arbeid enn meg. Jeg har kun 2 pve items... Neck og trinket.

 

Og hvordan klarer dere å få dette til å bli at han vil skryte over epicsa sine? Det er jo klinkende klart at han vil at innsats og det du har opplevd vises på gearet ditt? Jeg løper jo rundt nesten lik en full t6 prest men har ikke sett på inngangen til SSC en gang. DET ER JO FEIL!

 

Sakens kjerne er at de som raider "full tid" lett blir tatt igjen av casuals som får alt servert på sølvfat. Som en raider må det være frustrerende å ha downa Illidan (f.eks) og noen mnd. etterpå kan en fjonball av en fyr kjøpe en ring som pisser den du fikk fordi han han kjørt Karazhan 4 ganger... Hvor er da verdigheten til de som raider? Man tjener ca. null på det.

Det eneste man sitter igjen med er opplevelsen... Det er jo alltids fint, men det blir noe hengende over det når det liksom ikke var verdt det i lengden.

 

EDIT: Må bare skrive at jeg kjøper 900 arena points i uka for 500 gull. Questa ikke i BEM, Netherstorm eller SMV på vei til 70, og det hjelper på :)

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

Bare legger igjen en post til...

 

Kom til å tenke på da PvP faktisk var dominert av PvE guilds/players (hvertfall på serveren min). Jeg må tenke logisk, for når du får gear til å drepe selveste Illidan, da burde det også være så godt at du vil være godt gearet i forhold til andre spillere som kun har sett dagslys i Alterac Valley. Du burde være absurd bra mot andre spillere. De er jo lusne motstandere i forhold.

 

Det samme gjelder da loot fra badges du får i heroics/kara osv.

Ved all logisk tenkning skal ikke dette gearet ha MH/BT kvalitet. Rett og slett fordi at selv om du har drept prince ti ganger er du ikke verdig gear som kreves for å ta Illidan.

Nei badges skulle vært der så man kunne kjøpe loot man er så uheldig å ikke får i den instancen man driver med (altså kara badges, tempest keep heroic badges, coilfang heroic badges osv).

Få som ville klagd hvis man kunne kjøpe en caster dagger lik den fra prince når man har 2 exalted og 1 revered char med The Violet Eye og aldri har sett snurten av den forbanna helvettes ikke eksisterende daggeren!

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere.

Det er i mitt hode ingen grunn til å irritere seg over det nye loote som nå kommer, og blir tilgjengelig for casuals.

 

Se litt fremmover og tenk på at WOTLK kommer ut.

Da er ikke raid gearet verdt noe på level 80 uansett.

Det har kun verdi for deg pga nostalgi og minner. Samtidig er det et minne fra opplevelsen du hadde når bossen som droppa loote ble drept.

 

Før TBC kom ut hadde jeg 5 deler T2 på magen min og vi farma BWL. Så kom honor forandringen og tilgangen på pvp gear ble omtrent ubegrenset. Mange i guilden gråt over det her og synes det var trist at casuals skulle få seg bedre gear enn dem som raida.

Selv så jeg på det om bare positivt fordi jeg fikk meg spellblade, offhand, ny robe og skuldere. Dette var gear jeg trengte oppgradderinger av og tiden som ble spart på å farme honor var bare helt topp. Dessuten slapp jeg å gjøre et døll instance som var fullført utallige ganger før. Så kom TBC og min full epic mage dinga 70 med ymse grønne og blå items.

Står nå i samme situasjon med en full epic karakter, og ser med glede på oppgradderingene jeg kan få i 2.4 samt hva som vil skje i WOTLK.

 

Derfor er jeg bare positiv til at Blizzard nok en gang slipper ut bra loot nå før neste expantion. Det vil gjøre spillet innteressant for meg igjen hvertfall.

Lenke til kommentar
Se litt fremmover og tenk på at WOTLK kommer ut.

Da er ikke raid gearet verdt noe på level 80 uansett.

Det har kun verdi for deg pga nostalgi og minner. Samtidig er det et minne fra opplevelsen du hadde når bossen som droppa loote ble drept.

 

Jeg har fortsatt Iblis fra Naxx i banken. 62 dps offhand. Hvorfor? Fordi SVÆRT FÅ har våpen tilnærmet dette fra pre TBC. Derfor er det verdt mye, derfor vil jeg ta vare på det, derfor er jeg stolt over å ha det. Det gir derfor gode minner og det er artig å tenke på. Og akkurat derfor er det trist at "alle" har BT/MH gear før WotLK er over.

 

Kan man ikke heller tenkte at "Hey er ikke lenge til WotLK kommer så jeg driter i at de andre har bedre gear enn meg. For på vei til lvl 80 tar jeg de igjen!"????

Lenke til kommentar
Men Skurupu, er det ikke nok for deg at du vet at du tok alle endgame-bossene når de var som hardest. Gjør det egentlig noe om noen kommer 6-8 måneder etterpå ?

Og føler du deg ikke egentlig ferdig med de nå og ser frem til nye utfordringer ?

 

Jo, jeg er veldig fornøyd. Men det er bare prinsippet av det hele.

 

Og jeg synes også det er synd på dem som raider seg oppover nå. Ved å for eksempel fjerne attunements kan man hoppe over cock blocks og heller ta de senere, da gearet har blitt bedre. Jeg ser for eksempel for meg mange guilds som står fast på Vashj/Kael. Når MH/BT attunements fjernes, vil sikkert mange dra inn der og drepe 4-5 bosser. Når gearet har blitt bedre enn det som originalt er ment for Vashj/Kael kan man gå tilbake å drepe disse senere. Det blir langt fra like epic.

 

Winterchill/Anetheron/Naj'entus/Supremus/Akama er ment som noen lette encounters og easy epics som belønning for å ha tatt ned cock blocken Kael'Thas.

 

Dette blir å frarøvet den herlige følelsen da Kael faller første gang, og man veit at etter uker med slit, så skal man ENDELIG inn i Black Temple.

 

Kael'Thas er fortsatt mitt favoritt FK, hundre ganger bedre enn Illidan.

Selv har jeg ikke sett hele SSC og TK fordi jeg ikke har tid til å raide så ofte og jeg syns det er ufattelig dårlig av blizzard å ødelegge denne delen av spillet for de som ikke har hatt tid til å gjøre Keal'thas og Lady Vashj ennå. Dessuten hvis de først skal gi items for marks som er bedre enn BT MH burde de gjøre sånn at itemsa koster sykt mye merker, men at du får mye fler merker av BT MH og Sunwell enn Karazhan sånn at hvis du skal ta KArazhan veien vil det ta MYE lenger tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...