thomassim Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 grunnen til at jeg har det er fordi jeg har en strømfordeler med 2stk 16mm2 inn, og 8stk 8mm2 ut.. var 16mm2 jeg fikk med når jeg kjøpte anlegget, aldri opplevd noe problemer med strømmangel osv.. så ser ikke noe grunn til å oppgradere til tykkere kabler! Lenke til kommentar
Defus Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor har du kondensator egentlig? Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Kjøpte en ny 2 farad kondensator fra USA for 250kr, så tenkte da: hvorfor ikke? Var meningen at jeg skulle selge den igjen for en del mer, men gadd ikke så satt den inn i bilen Lenke til kommentar
Defus Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 ja er lett å prakke kondensatorer på folk som ikke har mye peiling, de tror jo at en kondensator kan fikse alt Lenke til kommentar
thomassim Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) så vidt jeg vet så hjelper vel en kondensator til ved å gi litt ekstra strøm når batteriet ikke klarer å levere nok.. har nok ikke bruk for den, men for 250kr(inkludert frakt fra USA) så dreit jeg i det.. hjelper til å trekke opp salgssummen når jeg skal selge anlegget så =) Endret 26. februar 2008 av thomasSim87 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 så vidt jeg vet så hjelper vel en kondensator til ved å gi litt ekstra strøm når batteriet ikke klarer å levere nok.. Kondensatoren får jo strøm fra batteriet. Så klaer ikke batteriet å gi strøm til anlegget klarer jo heller ikke kondensatoren det. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kondensatoren tar vel strøm når anlegget ikke bruker så mye strøm ? feks når det ikke er noen bass slag ? og da lader den seg opp og ut ved behov.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nei, tror ikke kondensatoren er så smart. Hvis du har en lang tone, så vil både batteriet og kondensatoren prøve å lade seg opp. Noe som bare legger mer press på det elektriske systemet om jeg ikke tar feil. I de fleste tilfellene trenger man bare et bedre batteri. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Såvidt jeg har lært til nå, så går strømmen dit den kan gå. Og blir ikke batteriet fult brukt av forsterkeren, vil kondensatoren komme og ta det som blir til overs. batteriet skal jo bare forsyne det hele, og får sin del fra dynamoen. Altså, forsterkeren tar sin del, blir det noe til overs tar kondensatoren det, hvist det er for lite lader kondensatoren ut og forsyner forsterkeren med det for og hjelpe deg og få et bedre lydbilde.. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) strømmen går dit det kan gå ja, men når kondesatoren er tom, vil strømmen gå til batteriet og rett fra der til kodensatoren for å ladde den. Altså blir kodensatoren laddet opp før batteriet blir det. Kondensatoren "føler" at volten synker, å "gir" litt ekstra. Etter som jeg husker er det få av SQ folk som faktisk bruker kondensator.. Endret 27. februar 2008 av Defus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå