Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan koble kondensator til Forsterker?

etennholm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så vidt jeg vet så hjelper vel en kondensator til ved å gi litt ekstra strøm når batteriet ikke klarer å levere nok.. har nok ikke bruk for den, men for 250kr(inkludert frakt fra USA) så dreit jeg i det.. hjelper til å trekke opp salgssummen når jeg skal selge anlegget så =)

Endret av thomasSim87
Lenke til kommentar

Nei, tror ikke kondensatoren er så smart. Hvis du har en lang tone, så vil både batteriet og kondensatoren prøve å lade seg opp. Noe som bare legger mer press på det elektriske systemet om jeg ikke tar feil.

I de fleste tilfellene trenger man bare et bedre batteri.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har lært til nå, så går strømmen dit den kan gå. Og blir ikke batteriet fult brukt av forsterkeren, vil kondensatoren komme og ta det som blir til overs. batteriet skal jo bare forsyne det hele, og får sin del fra dynamoen. Altså, forsterkeren tar sin del, blir det noe til overs tar kondensatoren det, hvist det er for lite lader kondensatoren ut og forsyner forsterkeren med det for og hjelpe deg og få et bedre lydbilde..

Lenke til kommentar

strømmen går dit det kan gå ja, men når kondesatoren er tom, vil strømmen gå til batteriet og rett fra der til kodensatoren for å ladde den. Altså blir kodensatoren laddet opp før batteriet blir det.

Kondensatoren "føler" at volten synker, å "gir" litt ekstra.

Etter som jeg husker er det få av SQ folk som faktisk bruker kondensator..

Endret av Defus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...