Gå til innhold

Asus m51 - noen erfaringer?

HitByLife

Anbefalte innlegg

Jeg så i en butikk idag en ny modell fra Asus: m51. Prisen var ikke så verst (1.399 euros, rundt 11.000 NOK), det ern en 15.4" men den har likevel fult tastatur med nummertaster til høyre. Her er specs:

Asus M51sn

Prosessor:......................Intel Core 2 Duo T9300

HD kapasitet:...................250 GB

HD hastighet/frekvens:..........5400 RPM /2.50 GHz

RAM:............................3 GB

Grafikk:........................nVidia GF9500

Minne grafikk:..................512MB VRAM

Skjerm:.........................15.4" WXGA

Optisk enhet:...................Super Multi

Porter:.........................3x USB 2.0 / 1 x Firewire

Ekstra:.........................Kortleser 8-in-1 / Wireless 802.1n

Vet ikke helt hva skjermoppløsningen er, men har sett en artikkel som hevder maskinen leveres med 1440x900 px, mens i butikken hevdet ekspeditøren at den kommer med "standard oppløsning, " dvs 1280x800 px.

Det er vel ganske spektakulære specs, er det ikke, for 11.000 kroner?? Til sammenligning, en Sony VGN-FZ31M med en T7250 prosessor med klokkefrekvens på 2GHz, 2GB RAM og et nVidia 8400M GT skjermkort (med kun 64mb dedikert minne) koster 9.800 NOK (1.245 euros).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, poenget mitt var: er ikke dette veldig mye for pengene?? Modellen jeg har sett sies å ha en T9300 prosessor, mens modellen fra psdata har en T8300. Vet ikke hvor stor forskjellen er på de to.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre akkurat. Har en HP Pavilion dv9770 på prøve med 17" skjerm og har plutselig blitt vant med skjermstørrelsen. Kjøpevilkårene har også mye å si. Men jeg tror om jeg skulle komme til å levere den tilbake vil det bli for å kjøpe M51 istedet.

Lenke til kommentar

Fra http://processorfinder.intel.com/

sSpec#  CPU Speed  Processor#  PCG  Bus Speed  Mfg Tech  Stepping  Cache Size  Package Type
SLAQG	2.50 GHz   T9300	   N/A  800 MHz	45 nm	 C0		6 MB		Micro-FCPGA
SLAPR	2.40 GHz   T8300	   N/A  800 MHz	45 nm	 M0		3 MB		Micro-FCBGA

Men ja, det virker som det er mye for penga I denne laptoppen. Ny 45nm prosessor og ny gpu chipset fra NVIDIA virker som en god deal.

Forskjellen mellom T9300 og T8300 ligger i cache størelsen, vet ikke om jeg betaler 1000 mer for det (spesielt siden mitt budsjett er på 10 000 blankt). Det jeg lurer mer på er hva forskjellen i stepping teknologi er mellom C0 og M0 som blir nevnt i listen.

Hvor så du modellen med T9300?

Endret av Myrsnipe
Lenke til kommentar
Foretrekker å kjøpe I norsk butikk med tanke på reklamasjonsretten.

Edit:

Så ikke at du bodde i Spania :p

Jepp, bor i Spania, så det er vel enklest for meg å kjøpe der. Har ikke sett maskinen i salg noe annet sted i Spania enn denne kjeden som heter "Fnac." Om den selges i Norge enda vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...