artifushion Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg kjøpte meg for et par dager siden et nytt objektiv, Canon EF 28-135mm F3.5-5.6 IS USM, og følte jo selvfølgelig for å teste det. Gikk bort til moderen for å hilse på og uti hagen var bikkja å lekte seg, så opp med kamera å ta bilde. Ettersom fokuset mitt lå på "wow, nytt objektiv. Bedre zoom" så glemte jeg å stille på ISO, samt at det var overskyet. Det ble ikke vektlagt noe særlig komposisjon, ettersom bikkja var i lekent humør, og ville ikke stå så mye i ro. Hehe. Uansett, her er bildet. Håper det ikke ser helt galt ut. Gjerne gi kritikk/kommentarer om ønskelig. =) ISO: 1600 (Som sagt, glemte å endre derfor kornete)Focal length: 135mm F: F/5.6 Exposure time: 1/400 sec Jeg har justert levels og color balance i etterkant Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Siden mine og ditt bilde er de eneste som ikke har fått kommentar enda, så får du en av meg:-) Bildet er greitt nok som dokumentasjon, men det er alt. Hunden er midtstilt som du er klar over. Jeg ville prøvd med litt andre vinkler, kanskje tatt bilde av hunden i fart og slike ting. Lykke til :-) Endret 23. februar 2008 av olar0701 Lenke til kommentar
BorgSol1 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Synes bildet var fint jeg, særlig med at bakgrunnen er uskarp noe som får hunden fint frem. Siden det allerede er ett "standardbilde" av hunden kunne jeg kanskje tenkt meg å croppa litt av begge sidene på bilde Mvh Børge Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hodet er for langt ut i ramma, og det er for mye luft på sidene. Det ville vært mye bedre å tatt dette bilde i portrettformat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå