Gå til innhold

ps3 kjøpt i dubai leser ikke cd lenger

tc47

Anbefalte innlegg

hei jeg var på ferie i dubai i julen og faren min kjøpte ps3en som julegave til meg og alt var bra til i dag.. funket fint, alt..men nå leser ikke blu ray spilleren dvd/cd/blu ray, ingenting! har lest litt rundt og sett at folk bare leverer tilbake eller ringer sony, men nå har jeg jo ett problem siden sony warranty gjelder bare der man kjøpte det! men hva gjør man da hvis man kjøpe gave til noen fra et annet land, det er jo sykt vanskelig nå siden jeg tror Sony kommer til å nekte reparering! så før jeg ringer, har jeg lyst å høre hva dere synes jeg kan gjøre! vet ikke om det hjelper at det er PAL system, men jeg synes det bør for da er det jo likt ALLE andre systemer man kan kjøpe i Europa så hvorfor skal det være problem hvor selve maskinen er kjøpt? veldig fint om noen kunne hjelpe meg, for jeg er redd for å bli nektet reparasjon av Sony! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

De har ingen plikt til å hjelpe deg, men kanskje kan de henvise deg til et serviceverksted som kan reparere feilen mot betaling? Selvsagt er det verdt å ringe de og høre - prøv en diplomatisk tone - og skulle det ikke gå kan du ringe butikken den er kjøpt i og avtale å sende maskinen dit.

Lenke til kommentar
Og det er alene grunnen for at jeg ikke har en 360 i tillegg til min japanske (selvimportert) PS3 :)

hehe jaja.. får bare ringe opp sony i norge og se hva som skjer.. men men hvis din "selvimportert" ps3 blir ødelagt, så har du vel samme problemet som meg?

Lenke til kommentar
Og der har man grunnen til at vi ikke kjøper konsoller i utlandet med mindre man ikke blir plaget av at de blir ødelagt.

Og det er alene grunnen for at jeg ikke har en 360 i tillegg til min japanske (selvimportert) PS3 :)

hehe jaja.. får bare ringe opp sony i norge og se hva som skjer.. men men hvis din "selvimportert" ps3 blir ødelagt, så har du vel samme problemet som meg?

Jepp, det jeg mente var at med PS3 sin MYE lavere feilrate, har jeg sjanset på å kjøpe meg en PS3 fra utlandet, mens det å kjøpe en 360 i utlandet tør jeg ikke sjanse på.

Lenke til kommentar
noen som vet om noen norske "tredjeparti" steder som gjør reparasjon mot betaling da?

Her er en liste over autoriserte Sony verksteder. Det ligger også endel info om garantier og sånn der.

http://www.sony.no/view/ShowSiteSection.ac...;site=odw_no_NO

Har du snakka med Sony? Det kan jo være at de er villige til å fikse den her i Norge. Det er jo egentlig det samme hvor den blir fiksa hen i verden, siden det er Sony (altså hovedkontoret)som må betale regninga til syvende og sist. Det vil jo kanskje være endel billigere å fikse den i Dubai, kanskje du kan betale mellomlegget...?

Nei ta en telefon til de. Hør også hvordan det er med "world wide warranty". Sony har dette på de fleste produkter, men er usikker på hvordan det er med PS3

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ringte playstation hotline i dag.. og de sa faktisk at garantien gjelder bare i norge hvis ps3 er kjøpt i norge, danmark, finland eller sverige, ikke hele europa... jeg sa derimot at den var europeisk system siden det var en PAL ps3; og sa at det var en gave jeg fikk til jul så jeg visste ikke helt hvor den var kjøpt. han sa at jeg skulle bare gå inn på f.eks elkjøp og levere den inn der og si at de må sende den inn til nordisk film for reparasjon; og der får jeg en kostnadsskjema :S hvordan skal de få vite om den er kjøpt i skandinavia osv, og hvor mye kan det koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...