tc47 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 hei jeg var på ferie i dubai i julen og faren min kjøpte ps3en som julegave til meg og alt var bra til i dag.. funket fint, alt..men nå leser ikke blu ray spilleren dvd/cd/blu ray, ingenting! har lest litt rundt og sett at folk bare leverer tilbake eller ringer sony, men nå har jeg jo ett problem siden sony warranty gjelder bare der man kjøpte det! men hva gjør man da hvis man kjøpe gave til noen fra et annet land, det er jo sykt vanskelig nå siden jeg tror Sony kommer til å nekte reparering! så før jeg ringer, har jeg lyst å høre hva dere synes jeg kan gjøre! vet ikke om det hjelper at det er PAL system, men jeg synes det bør for da er det jo likt ALLE andre systemer man kan kjøpe i Europa så hvorfor skal det være problem hvor selve maskinen er kjøpt? veldig fint om noen kunne hjelpe meg, for jeg er redd for å bli nektet reparasjon av Sony! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 De har ingen plikt til å hjelpe deg, men kanskje kan de henvise deg til et serviceverksted som kan reparere feilen mot betaling? Selvsagt er det verdt å ringe de og høre - prøv en diplomatisk tone - og skulle det ikke gå kan du ringe butikken den er kjøpt i og avtale å sende maskinen dit. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hvilken sone er den fra ? Hvis den ikke har CE godkjenning kan du få problemer med å få den reparert i Europa iallfall. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Du har ingenting på å tape på å kontakte Sonys importør i Norge. I værste fall får du avslag, ellers får du gjerne vite om serviceversted som kan hjele mot betaling (som nevnt tidligere i tråden). Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Tror ikke konsollene blir reparert noe særlig. I hovedsak blir de swapet, så hvis ikke garantien gjelder her i Norge er det ikke mye håp. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Og der har man grunnen til at vi ikke kjøper konsoller i utlandet med mindre man ikke blir plaget av at de blir ødelagt. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Og det er alene grunnen for at jeg ikke har en 360 i tillegg til min japanske (selvimportert) PS3 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Og det er alene grunnen for at jeg ikke har en 360 i tillegg til min japanske (selvimportert) PS3 hehe jaja.. får bare ringe opp sony i norge og se hva som skjer.. men men hvis din "selvimportert" ps3 blir ødelagt, så har du vel samme problemet som meg? Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Og der har man grunnen til at vi ikke kjøper konsoller i utlandet med mindre man ikke blir plaget av at de blir ødelagt. Og det er alene grunnen for at jeg ikke har en 360 i tillegg til min japanske (selvimportert) PS3 hehe jaja.. får bare ringe opp sony i norge og se hva som skjer.. men men hvis din "selvimportert" ps3 blir ødelagt, så har du vel samme problemet som meg? Jepp, det jeg mente var at med PS3 sin MYE lavere feilrate, har jeg sjanset på å kjøpe meg en PS3 fra utlandet, mens det å kjøpe en 360 i utlandet tør jeg ikke sjanse på. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 noen som vet om noen norske "tredjeparti" steder som gjør reparasjon mot betaling da? Lenke til kommentar
skyggefreaken Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 noen som vet om noen norske "tredjeparti" steder som gjør reparasjon mot betaling da? Her er en liste over autoriserte Sony verksteder. Det ligger også endel info om garantier og sånn der. http://www.sony.no/view/ShowSiteSection.ac...;site=odw_no_NO Har du snakka med Sony? Det kan jo være at de er villige til å fikse den her i Norge. Det er jo egentlig det samme hvor den blir fiksa hen i verden, siden det er Sony (altså hovedkontoret)som må betale regninga til syvende og sist. Det vil jo kanskje være endel billigere å fikse den i Dubai, kanskje du kan betale mellomlegget...? Nei ta en telefon til de. Hør også hvordan det er med "world wide warranty". Sony har dette på de fleste produkter, men er usikker på hvordan det er med PS3 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 ringte playstation hotline i dag.. og de sa faktisk at garantien gjelder bare i norge hvis ps3 er kjøpt i norge, danmark, finland eller sverige, ikke hele europa... jeg sa derimot at den var europeisk system siden det var en PAL ps3; og sa at det var en gave jeg fikk til jul så jeg visste ikke helt hvor den var kjøpt. han sa at jeg skulle bare gå inn på f.eks elkjøp og levere den inn der og si at de må sende den inn til nordisk film for reparasjon; og der får jeg en kostnadsskjema :S hvordan skal de få vite om den er kjøpt i skandinavia osv, og hvor mye kan det koste? Lenke til kommentar
kremkatten Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 (endret) Hvorfor ikke bare dra teh good'ol switch-a-rOo? Endret 1. april 2008 av kremkatten Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Hvorfor ikke bare dra teh good'ol switch-a-rOo? hva tenker du på? jeg er ikke så klok Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Ring Nordisk Film og spør om de kan gjøre det for deg. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Ring Nordisk Film og spør om de kan gjøre det for deg. har ringt de.. de sier at jeg må gi inn til elkjøp og få kostnadsskjema av de.. (sa at det var system fra europa) gjorde dette siden det er jo PAL .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå