Reggy Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Vurderer å kjøpe meg en VW Sharan. Jeg ser at i Tyskland kjører de en del med 1.8 turbo med tiptronic, da det er noen av dem til salgs. Noen som har kjørt denne bilen med slik motor, evt samme motor i passat/ Audi eller annet med tiptronic.. Jeg kjører selv tiptronic i passat i dag med TDI, men vurderer altså også bensin. Men interessert i å høre om andre synes det fungerer sammen med tiptronic. Jeg er jo klar over at TDI er mye sterkere, men har hørt mye godord om denne turbomotoren til VAG og vet den har godt dreiemoment til bensin å være og at det trer inn for fullt allerede på lave turtall.. Noen som har erfaringer å dele? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Vi har en '03 a6 med 1.8T. Vet vi har Multitronic, vet ikke om den er noe særlig forskjellig fra tiptronic. Kan si at girkassen sammen med motoren er meget bra. Holder i massevis, og bra bunndrag. Vet ikke hvor mye en Sharan veier, men audien vår veier 1600kg, og jeg syns 1.8T holder. Kassen skifter også helt glatt og du merker ingenting til girskiftene, om ikke du velger å kjøre aktivt. Alt i alt er kassen veldig fin kombinert med bensinturbo ps: Hvis det blir for tamt for deg kan du slå til på en chip fra TS-racing. Økning fra 150-195hk. Koster deg 7500kr elns. Lenke til kommentar
Reggy Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Vi har en '03 a6 med 1.8T. Vet vi har Multitronic, vet ikke om den er noe særlig forskjellig fra tiptronic. Kan si at girkassen sammen med motoren er meget bra. Holder i massevis, og bra bunndrag. Vet ikke hvor mye en Sharan veier, men audien vår veier 1600kg, og jeg syns 1.8T holder. Kassen skifter også helt glatt og du merker ingenting til girskiftene, om ikke du velger å kjøre aktivt. Alt i alt er kassen veldig fin kombinert med bensinturbo ps: Hvis det blir for tamt for deg kan du slå til på en chip fra TS-racing. Økning fra 150-195hk. Koster deg 7500kr elns. Interessant å høre. Tror Sharan veier rundt 1700 kg så det blir nesten det samme... Da er det nok liv laga for en å ha en Sharan med slik motor og aut gear... Klar over det med chip etc, og har lyst til det, men litt redd - da det ikke er helt etter boka.... Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Er nok ikke helt etter boka dette med chip, men veldig mange som kjører rundt med det. Vanskelig å oppdage. Menmen, skal ikke gå videre inn på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå