Gå til innhold

Hvordan er det med vasking av hovedkort?

VisualStudio

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et hovedkort jeg for tiden ikke bruker. Men det er så fullt av støv, og til og med noe seie greier (brus?). Det har bare ligget på pulten min en stund. Men har en gang lest om en fyr som dusjet hovedkortet sitt i dusjen. Er dette mulig uten at det blir ødelagt?

Om jeg da så klart sørger for at det er 100% tørt når det skal startes opp?

Ikke slakt meg om jeg er helt på bærtur nå a? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville brukt trykkluft på boks.

VELDIG USIKKER men det kan hende at deionisert vann kan funke...men da må det ikke gå strøm i hovedkortet i det hele tatt fra det blir vått til det blir 100% tørt...men som sagt veldig usikker..

Endret av sull
Lenke til kommentar

jeg har skylt skjermkort\lydkort og lignende i vann og det har gått bra for det meste, veldig viktig at du lar det tørke veldig lenge.

men er ikkje noe jeg ville anbefale, er bare slikt jeg har gjort med gamle deler og slikt(sånt jeg har funnet på dynga), og noen tok natta av det.

sånn elektro rens(eller hva det heter) er sikkert best vist du absolutt skal skylle det med noe

Endret av CopyDog
Lenke til kommentar

Det kan gå å vaske i vann og såpe og la det tørke veldig lenge før brukja, men ved midnre du tørker opp vannet veldig fort etterpå, så kan det fort bli irring som vil kunne forårsake kortslutninger.

Det er MYE bedre å bruke CRC elektronikkrens som Chevelle sier, da det ikek vil kunne værken kortslutte noe, fordamper nesten umiddelbart, og er dessuten mye bedre til å løse opp kliss enn vanlig vann.

Har brut det mye selv for å rense opp hovedkort som har vært isolert med alt slags fett for fasekjølings-bruk.

Du får kjøprt CRC elektronikkrens billig på clas ohlson.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...