Athikez Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) En feil som mange gjør er å glemme å montere spacers mellom hovedkort og kabinett.. Har du gjort det?? Endret 25. februar 2008 av Adda Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 My bad, du har jo kit iht spec'n du kjøpte, litt seint her nå Hvis det ikke piper når hovedkort + CPU er montert kan det være fire "feil": * Prosessor er montert feil * Hovedkort har ikke tilkoblet alle strømkilder * Prosessor er defekt * Hovedkort er defekt Å vite om hk eller cpu har tatt kvelden kan være vanskelig hvis du ikke har en annen LGA775 liggende. Da ville jeg ta kontakt med forhandleren du har kjøpt varene fra og evnt returnere det til dem for sjekk Er litt uenig her, PSU kan også være feil før du kan trekke konklusjoner om Hovedkort eller CPU. Selv om komponentene får strøm og viftene går. Så kan det være noe galt med en spesfikk ledning f.eks 5v, 12v, 3v. etc... Det har jeg opplevd, hvis du har en ekstra PSU så vil jeg anbefal deg å prøv med et annet PSU. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Selvfølgelig kan det være en kanal på PSU'n. Men det problemet har jeg aldri hatt i min pc-byggings-kariere Minstekravet er at 24 pins (+ 8 pins for de korta som bruker det) og 4 pins for å få aktivitet på hovedkortet. Hvis man tester hovedkortet alene uten cpu vil de fleste hovedkort gi lyd fra seg, gjør de det er PSU'n også i orden. Atrx: Prøvd med kun PSU og hk? Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 My bad, du har jo kit iht spec'n du kjøpte, litt seint her nå Hvis det ikke piper når hovedkort + CPU er montert kan det være fire "feil": * Prosessor er montert feil * Hovedkort har ikke tilkoblet alle strømkilder * Prosessor er defekt * Hovedkort er defekt Å vite om hk eller cpu har tatt kvelden kan være vanskelig hvis du ikke har en annen LGA775 liggende. Da ville jeg ta kontakt med forhandleren du har kjøpt varene fra og evnt returnere det til dem for sjekk Er litt uenig her, PSU kan også være feil før du kan trekke konklusjoner om Hovedkort eller CPU. Selv om komponentene får strøm og viftene går. Så kan det være noe galt med en spesfikk ledning f.eks 5v, 12v, 3v. etc... Det har jeg opplevd, hvis du har en ekstra PSU så vil jeg anbefal deg å prøv med et annet PSU. Med denne Gigabyte psu så kan man monitere strømmen og spenningen i PC-en, selv om hardware den er koblet til ikke fungerer så kobler man en USB-kabel ifra forsyningen, til en fungerende PC, instalerer softwaren og så ser jeg hva strømforsyningen gjør... Alle målinger er riktige og jeg har også prøvd å bytte ups... Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Selvfølgelig kan det være en kanal på PSU'n. Men det problemet har jeg aldri hatt i min pc-byggings-kariere Minstekravet er at 24 pins (+ 8 pins for de korta som bruker det) og 4 pins for å få aktivitet på hovedkortet. Hvis man tester hovedkortet alene uten cpu vil de fleste hovedkort gi lyd fra seg, gjør de det er PSU'n også i orden. Atrx: Prøvd med kun PSU og hk? Ja, fremdeles ikke noe pip ifra kortet med den konfigurasjonen... Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 En feil som mange gjør er å glemme å montere spacers mellom hovedkort og kabinett.. Har du gjort det?? Har du gjort dette? Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 En feil som mange gjør er å glemme å montere spacers mellom hovedkort og kabinett.. Har du gjort det?? Har du gjort dette? Jeg har satt inn spacers ja, Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Nå har jeg sendt tilbake hovedkort og CPU, håper det vil gi noen svar, Takk til alle dere som tok bryet med å komme med behjelpelige innspill! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå