Yooo Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Har du sånn lite LED display på hovedkortet der det kommer opp 2 tall, en del hovedkort har slike så du kan se i manualen hva som er feil. Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Har du sånn lite LED display på hovedkortet der det kommer opp 2 tall, en del hovedkort har slike så du kan se i manualen hva som er feil. Nei det har det ikke... Lenke til kommentar
Haelas Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Står pcen og går men ingen respons i skjermen ? eller stopper den etterhvert ? Kanskje det er skjermen din som ikke funker? Eller at du har et kortslutting på hovedkortet ditt, du kan muligens ha skrud det or nærme kabinettet Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Står pcen og går men ingen respons i skjermen ? eller stopper den etterhvert ? Kanskje det er skjermen din som ikke funker? Eller at du har et kortslutting på hovedkortet ditt, du kan muligens ha skrud det or nærme kabinettet PC-en starter og går, skjermen funker på alle andre maskiner, men kordan vet jeg om hovedkortet har kortsluttet? Endret 24. februar 2008 av Atrx Lenke til kommentar
Yooo Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du kan jo prøve å resette bios'en (hvis du ikke har prøvd dette allerede). Dette står sannsynligvis forklart i manualen under clear/reset CMOS. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Regner med at du har prød å starte uten lydkort, itilfelde skjermkortet og lydkort krangler om IRQ Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 God regel for feilsøkning: Stripp alt ned til minimum. Ha tilkoblet kun powerswitch + speaker og 24pins + 4 pins (regner med at hovedkortet har dette). Fjern alt "tileggsutstyr", deretter ta rekkefølgen: 1. Hovedkort + CPU, piper den ikke sjekk alt og trekk konklusjoner 2. Hovedkort + CPU + Minne, piper den ikke er minne gåent 3. Hovedkort + CPU + Minne + Skjermkort, får du ikke bilde er skjermkortet i stykker På den måten får du luket ut 1 og 1, hvis du har noe å prøve med er det å anbefale før man begynner retur-helvete Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 hehe, jeg gjorde noe så flaut og satte CPU inn feil vei (ikke opp-ned) og fikk samma resultat som det du har nå Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 God regel for feilsøkning: Stripp alt ned til minimum. Ha tilkoblet kun powerswitch + speaker og 24pins + 4 pins (regner med at hovedkortet har dette). Fjern alt "tileggsutstyr", deretter ta rekkefølgen: 1. Hovedkort + CPU, piper den ikke sjekk alt og trekk konklusjoner 2. Hovedkort + CPU + Minne, piper den ikke er minne gåent 3. Hovedkort + CPU + Minne + Skjermkort, får du ikke bilde er skjermkortet i stykker På den måten får du luket ut 1 og 1, hvis du har noe å prøve med er det å anbefale før man begynner retur-helvete Endelig en som har feilsøkt før. Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Du kan jo prøve å resette bios'en (hvis du ikke har prøvd dette allerede). Dette står sannsynligvis forklart i manualen under clear/reset CMOS. Det har jeg prøvd flere ganger uten noen respons... God regel for feilsøkning: Stripp alt ned til minimum. Ha tilkoblet kun powerswitch + speaker og 24pins + 4 pins (regner med at hovedkortet har dette). Fjern alt "tileggsutstyr", deretter ta rekkefølgen: 1. Hovedkort + CPU, piper den ikke sjekk alt og trekk konklusjoner 2. Hovedkort + CPU + Minne, piper den ikke er minne gåent 3. Hovedkort + CPU + Minne + Skjermkort, får du ikke bilde er skjermkortet i stykker På den måten får du luket ut 1 og 1, hvis du har noe å prøve med er det å anbefale før man begynner retur-helvete prøver nå etter din metode, takk for tipset, skriver Update så snart jeg er ferdig! Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 God regel for feilsøkning: Stripp alt ned til minimum. Ha tilkoblet kun powerswitch + speaker og 24pins + 4 pins (regner med at hovedkortet har dette). Fjern alt "tileggsutstyr", deretter ta rekkefølgen: 1. Hovedkort + CPU, piper den ikke sjekk alt og trekk konklusjoner 2. Hovedkort + CPU + Minne, piper den ikke er minne gåent 3. Hovedkort + CPU + Minne + Skjermkort, får du ikke bilde er skjermkortet i stykker På den måten får du luket ut 1 og 1, hvis du har noe å prøve med er det å anbefale før man begynner retur-helvete Etter punkt 1. så piper det ikke, hva må jeg gjøre nå? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Etter punkt 1, dvs den piper når kun hovedkort og cpu er installert? Hvis så er minnet sansynligvis ødelagt. Forøvrig anbefaler jeg 2 minnebrikker med det oppsettet du har. De fleste kort idag har dual-channel minnekanaler: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1 Få returnert dem, evnt kjøp et "kit" som vistnok testes mot hverandre på fabrikken, dvs de har blitt utsatt for en ekstra test som kan luke ut boguser Endret 24. februar 2008 av Largie Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Etter punkt 1, dvs den piper når kun hovedkort og cpu er installert? Hvis så er minnet sansynligvis ødelagt. Forøvrig anbefaler jeg 2 minnebrikker med det oppsettet du har. De fleste kort idag har dual-channel minnekanaler: http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&...amp;modelmenu=1 Få returnert dem, evnt kjøp et "kit" som vistnok testes mot hverandre på fabrikken, dvs de har blitt utsatt for en ekstra test som kan luke ut boguser Når bare mb+cpu er instalert piper det ikke Lenke til kommentar
Largie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 My bad, du har jo kit iht spec'n du kjøpte, litt seint her nå Hvis det ikke piper når hovedkort + CPU er montert kan det være fire "feil": * Prosessor er montert feil * Hovedkort har ikke tilkoblet alle strømkilder * Prosessor er defekt * Hovedkort er defekt Å vite om hk eller cpu har tatt kvelden kan være vanskelig hvis du ikke har en annen LGA775 liggende. Da ville jeg ta kontakt med forhandleren du har kjøpt varene fra og evnt returnere det til dem for sjekk Lenke til kommentar
Footy Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jeg tipper CPU er feil vei... tvinger på meg tanken på at fler kan gjøre samme feilen Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jeg kom opp i nesten samme situasjon som deg når jeg kjøpte ny pc, bare jeg hadde amd 4-kjerners prossor. Jeg vet ikke om det hjelper noe det jeg skriver nå men det er verdt å prøve, for altså når jeg hadde kjøpt ny pc så satt jeg alt sammen og det som sjedde var at jeg ikke fikk opp noe bilde på skjermen, jeg feilsøkte litt så fant jeg ut at det enten var HK eller CPU det var noe feil med. Og siden jeg ikke hadde en ekstra cpu am2 liggende så sendte jeg både hk og cpu i retur til den sjappa hvor jeg hadde kjøpt det. Da jeg fikk varene tilbake så hadde dem updatert bios på HK for det viste seg at CPUen jeg hadde ikke støttes av hk før biosen var updated. Prøvd det, fordi om jeg vet ikke om det er det som er problemet her. De flashet bare biosen stod det. Lenke til kommentar
Atrx Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 jeg kom opp i nesten samme situasjon som deg når jeg kjøpte ny pc, bare jeg hadde amd 4-kjerners prossor. Jeg vet ikke om det hjelper noe det jeg skriver nå men det er verdt å prøve, for altså når jeg hadde kjøpt ny pc så satt jeg alt sammen og det som sjedde var at jeg ikke fikk opp noe bilde på skjermen, jeg feilsøkte litt så fant jeg ut at det enten var HK eller CPU det var noe feil med. Og siden jeg ikke hadde en ekstra cpu am2 liggende så sendte jeg både hk og cpu i retur til den sjappa hvor jeg hadde kjøpt det. Da jeg fikk varene tilbake så hadde dem updatert bios på HK for det viste seg at CPUen jeg hadde ikke støttes av hk før biosen var updated. Prøvd det, fordi om jeg vet ikke om det er det som er problemet her. De flashet bare biosen stod det. Er det ikke mulig å gjøre dette selv? Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jeg kom opp i nesten samme situasjon som deg når jeg kjøpte ny pc, bare jeg hadde amd 4-kjerners prossor. Jeg vet ikke om det hjelper noe det jeg skriver nå men det er verdt å prøve, for altså når jeg hadde kjøpt ny pc så satt jeg alt sammen og det som sjedde var at jeg ikke fikk opp noe bilde på skjermen, jeg feilsøkte litt så fant jeg ut at det enten var HK eller CPU det var noe feil med. Og siden jeg ikke hadde en ekstra cpu am2 liggende så sendte jeg både hk og cpu i retur til den sjappa hvor jeg hadde kjøpt det. Da jeg fikk varene tilbake så hadde dem updatert bios på HK for det viste seg at CPUen jeg hadde ikke støttes av hk før biosen var updated. Prøvd det, fordi om jeg vet ikke om det er det som er problemet her. De flashet bare biosen stod det. Er det ikke mulig å gjøre dette selv? Dette kan gjøres selv ved å laste ned ny bios fra en anna pc. Reset da din bios, men også ta av batteriet. Kjør deretter updateringen med en bootcd. Lenke til kommentar
henrikm Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Sliter med et lignende problem (se annen tråd, "nybygg starter ikke"). Har du funnet noe løsning på problemet ditt? Skal feilsøke litt mer i morgen før jeg sender inn igjen til komplett. Når det gjelder speaker i kabinettet fant jeg ingen tilkobling for dette i mitt Antec P182, sender hovedkortet ut lyder uten speaker tilkobling? Helt lydløst hos meg. H. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Veldig få (hvis ingen?) har speaker integrert på hovedkortet. Speaker er en 4-pins kontakt med kobling på pin 1 og 4. Kan også mekkes av et gammelt headset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå