Gå til innhold

En rar "gitar". Hvor kjøpe?

Khaffner

Anbefalte innlegg

Jeg var innom Riff i Oslo og så en bitteliten slags gitar. Den hadde hode og hals til og med ca 12 bånd, der stoppet instrumentet. Den hadde 6 strenger og var helt svart og blank. prisen var på 599,- tror jeg. Formålet med instrumentet er å øve venstrehånda tror jeg.

Problemet er at jeg ikke finner den noe sted på nettet. Jeg tror den het Shredstick eller noe lignende, men finner ingenting om jeg søker på det. Den finnes heller ikke på nettbutikken til Riff.

Noen som vet mer om instrumentet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... jeg har en gitarhals liggende. Kunne alltids lage strengefester og en enkel stol nederst på den og bruke den til å øve venstrehånda på. Men på den annen side, jeg har 8 komplette gitarer som jeg kan øve høyrehånda på samtidig. Tviler på at jeg vill fått mye utbytte av en sånn.

Men så er det lenge siden jeg drømte om å bli noen "speed demon" på gitaren uansett. Nå er jeg bare glad for at jeg klarer å bøye fingrene. De blir stive om vinteren. Kanskje jeg skal begynne å sove med votter på? Jeg er bedre i føttene om jeg sover med sokker. Ja, ja, det spørsmålet hører vel strengt hjemme i helsekategorien. Burde vel ha tuslet meg til lege med det...

Lenke til kommentar
Hmmm... jeg har en gitarhals liggende. Kunne alltids lage strengefester og en enkel stol nederst på den og bruke den til å øve venstrehånda på. Men på den annen side, jeg har 8 komplette gitarer som jeg kan øve høyrehånda på samtidig. Tviler på at jeg vill fått mye utbytte av en sånn.

Men så er det lenge siden jeg drømte om å bli noen "speed demon" på gitaren uansett. Nå er jeg bare glad for at jeg klarer å bøye fingrene. De blir stive om vinteren. Kanskje jeg skal begynne å sove med votter på? Jeg er bedre i føttene om jeg sover med sokker. Ja, ja, det spørsmålet hører vel strengt hjemme i helsekategorien. Burde vel ha tuslet meg til lege med det...

OBS: mulig offtopic, med det handler vel i bunn og grunn om "fingerførlighet" når alt kommer til alt:

Husker du har nevnt dette før, og at jeg svarte med min grimme leddgikthistorie som fikk en lykkelig slutt med hjelp av medisiner.

Greit å få avklart om det er noe som kan diagnostiseres, og om mulig behandles.

Jeg hadde store problemer med bla fingre og håndledd, og begynte å vurdere en sørgelig og ubrukelig fremtid som gitarist, tegner/maler og motorsyklist (mye hender der også, og jeg var nært ved å selge sykkelen ved endt sesong pga smerter i hendene) inntil jeg fikk avklart nøyaktig diagnose og fikk egnet medisin. Natt og dag, faktisk.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg måtte lære meg å spille gitar med hansker for et par år siden da bandet øvde i et bomberom som midt i desember var kaldere enn luften utenfor. Jeg fikk også eksperimentert med en 1500W-vifteovns innvirkning på lyden på gitarstrengene. Det tok litt tid før jeg fant ut hva den ulingen skyldtes for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Denne så stilig ut, helt til jeg hørte lyden. En bassutgave av den ville vært topp, men da spiller jeg heller luftbass/gitar istedenfor å ha den grusomme lyden :p

Kom forresten på at en ukulele er mye bedre :p Den gir ordentlig lyd og er bare noen centimeter større. er jo et sinnsykt kult instrument også, som koster halvparten av denne ulyden :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...