magnuje2 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hei, Prøver med på BK av et bilde jeg tok idag i min streben for å mestre HDR tenkikken. Versjon 1 Versjon 2 Så har jeg et spørsmål. Siluetten rundt tårnet får et blåskjær som ikke ser bra ut om man blåser bildet opp. Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette? Bruker Photomatrix + Lightroom Endret 21. februar 2008 av magnuje2 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Blåskjæret som oppstår er ofte noe som skjer når du bruker HDR, har sett det flere plasser, om du kan unngå dette tror jeg du må endre på de forskjellige bildene du tar, ikke har så store forskjeller på lukkertid å blender. Ellers så kan det vel funke å klone det bort? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Den blå silhuetten er noe som ofte oppstår ja med HDR, spesielt om man drar litt for mye i spakene. Du har et bra motiv, men kan jeg spørre hvilket program du har satt sammen bildet i ? Photomatrix, Photoshop eller lignende ? For det jeg la merke til var noe manglende dynamisk rekkevidde i bildene. Med det mener jeg at skyggene fortsatt er veldig mørke uten særlige detaljer, og ser ut som bilde er eksponert for himmelen. Himmelen på den andre siden er i ekte HDR stil veldig dramatisk og fin :-) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Photomatrix, Photoshop eller lignende ?Som det står til sist i innlegget hans bruker han Photomatix (ikkje matrix) og Lightroom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Photomatrix, Photoshop eller lignende ?Som det står til sist i innlegget hans bruker han Photomatix (ikkje matrix) og Lightroom. Uff, jeg bomma litt der ja. Har jo brukt programmet rimelig mye, så det burde jeg jo visst Jeg leste av en eller annen merkelig grunn bare teksten over bildene også.. Men står fortsatt for det jeg sa om bildet i forrige post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå