GLN Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Så et bilde i høst en gang, der fotograften hadde tatt bilde av en dame med paraply som gikk på noe brostein, og der hadde han klart og fryse bildet sånn du så de svære regndråpene. Hvordan er dette mulig? Må du evt ha en kraftig ekstern blits? Siden det er umulig og oppnå så raske lukkertider i et grått vær. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg tror du har gjettet rett i at fotografen har brukt blits. Det er ganske mye morsomt man kan få til med blits, når man først har lært hvordan. Det skal også jeg lære en dag - når jeg har kjøpt meg en ordentlig en. Tom Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg tror du har gjettet rett i at fotografen har brukt blits. Det er ganske mye morsomt man kan få til med blits, når man først har lært hvordan. Det skal også jeg lære en dag - når jeg har kjøpt meg en ordentlig en. Tom Et lite tips kan være å leke seg med springen. Eg tok endel bilder der, som eg fikk veldig god tilbakemelding på. Da lærer du også om lukketider osv, og du kan kontrollere farten akkurat som du vil. Bildene ser ut som kunst Vil også anb deg å kjøpe regntrekk, eller mekke en plastpose med strikk. Kjøpte trekk billig på ebay, men har ikkje giddet å bruke det enno, vært for opptatt av andre bilder så langt. Lenke til kommentar
peetah Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg tror det vil lønne seg å ta bilde om natta. eller i alle fall når det er mørkt. Vet ikke om bilde du så er tatt om natta, men da kan du ha laang lukkertid og enda fryse bilder med blitzen.. en blitz skyter i 1/20000 sekund, noe som er mye raskere enn kameraet ditt;) Hvis du vet hvordan kameraet ditt fungerer forstår du også hvordan dette skal la seg gjøre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 På mitt kamera er det bare og slå hjulet over til "TV" Lenke til kommentar
peetah Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 HAHA... jeg skulle likt å se et kamera med 1/20000 lukkerhastighet!... antakeligvis har kameraet ditt maks 1/8000, men kun 1/500 eller 1/250 med blitz, noe som gjør det umulig å fryse dråper om det finnes andre lyskilder rundt (f.eks sol). Det jeg prøver å si er at du kan godt fryse en dråpe mens kameraet står på 1 sekund lukkertid, bare det er mørkt når ikke blitzen lyser opp!.. TiwYfle vet antakeligvis ikke hvordan et kamera fungerer. Om han hadde visst det ville han ikke kommet med den uttalelsen Lenke til kommentar
liberalus Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) 1/20000 1/20000 :> Og siden det ikke virker som om du er klar over det ville jeg bare opplyse deg om at du kan, ved hjelp av en ekstern blits, på canon kameraer ta bilder med blits sync opp til 1/8000 s. Såkalt high speed sync funksjon. :> Endret 3. mars 2008 av liberalus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GnBeuk Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) peetah skrev: HAHA... jeg skulle likt å se et kamera med 1/20000 lukkerhastighet!... antakeligvis har kameraet ditt maks 1/8000, men kun 1/500 eller 1/250 med blitz, noe som gjør det umulig å fryse dråper om det finnes andre lyskilder rundt (f.eks sol). Det jeg prøver å si er at du kan godt fryse en dråpe mens kameraet står på 1 sekund lukkertid, bare det er mørkt når ikke blitzen lyser opp!.. TiwYfle vet antakeligvis ikke hvordan et kamera fungerer. Om han hadde visst det ville han ikke kommet med den uttalelsen Hehe, kanskje du burde ta en titt i instruksjonsboka? Der står det faktisk at den (TV) fryser vanndråper/vann på for eksempel vannfontener... . Endret 17. januar 2020 av Slettet-GnBeuk Lenke til kommentar
pederk Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Hehe, kanskje du burde ta en titt i instruksjonsboka? Der står det faktisk at den (TV) fryser vanndråper/vann på for eksempel vannfontener... Hjelper lite med rask lukkertid når det ikke er nok lys! Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Så et bilde i høst en gang, der fotograften hadde tatt bilde av en dame med paraply som gikk på noe brostein, og der hadde han klart og fryse bildet sånn du så de svære regndråpene. Hvordan er dette mulig? Må du evt ha en kraftig ekstern blits? Siden det er umulig og oppnå så raske lukkertider i et grått vær. Beklager for offtopic, men er det mulig å få se et slikt bilde? Er nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå