Gå til innhold

Q6600: Ny vannblokk til BigWater eller luftkjøler?

Josh!

Anbefalte innlegg

Sitter med en Q6600 og har tenkt å overklokke litt. Har fortsatt bare stock-kjøler og denne skal hardt og bestemt byttes ut med en bedre kjøler. Har også et Thermaltake BigWater-sett der CPU-blokka er gåen, og sitter derfor igjen med to alternativer:

1. Kjøpe ny vannblokk til bruk med BigWater-settet.

2. Skaffe en skikkelig luftkjøler (tenkte da på TR Ultra120 (Extreme?), eller en Noctua)

Hva vil gi best kjøleeffekt?

Er ikke helt sikker på det BigWater-settet når det gjelder pumpe og lekkasjer, mange som visstnok har problemer med det. Slangene som har dimensjoner på 5/16" (fant mål på nettet) er vel ikke helt standard, men jeg vet ikke om det er problemer å få en ny vannblokk til å passe. Kom gjerne med forslag til kjølere/vannblokker også ;)

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Swiftech har bra vannblokker vet jeg. Ang. lekkasje så vet jeg ikke om du har BigWater eller BigWater SE. SE er bedre pumpe tror jeg, men jeg ville gådd for ny pumpe senere også. 5/16 er en standard, og bestill fra microplex, pumpe, swiftech vannblokk og nipler, de har alt fra 1/2" til 1/4" nipler

Lenke til kommentar

Og dette vil gi lavere temperaturer enn en Thermalright 120-Ultra?

Mens den gamle vannblokka levde, gikk jeg fra ca. 60 grader load til 50 grader, i forhold til boxed-kjøler'n. Dette @2.4 GHz.

Synes ikke 10 grader mindre med vannkjøling er imponerende mye. Dersom jeg bare kjøper ny blokk (ikke pumpe), kan jeg da forvente en større temperaturforskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...