Gammal Sokk Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har ett MSI MS-964T Pro hovedkort og en Intel 850MHz PIII(100MHz FSB) som jeg gjærne skulle ha overklokket lenger enn det den er nå. For i Bios får jeg ikke økt FSB mer enn til 131MHz, noe Prosessoren kjører finfint på med orginal OEM PIII kjøler og default VCore. Noen som vet en måte å få fsb høyere? og også endret PCI og AGP dividerene? Hovedkortet detekterer nemlig om det er en 100MHz eller 133MHz FSB CPU... vet att CPU klarer minst 1,19GHz(140MHz FSB), da jeg hadde den oppe i det på ett annet hovedkort som dessverre tok kvelden. Alle tips, triks og andre ideer mottas med takk.... Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Ingen som har noe å si? Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Det er forresten Versjon 5.0 Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Kanskje litt dumt spørsmål siden det ser ut som om du vet hva du driver med men, har du prøvd å øke vcore ? Eneste jeg kan se er at du kjøre på default nå, litt mer power pleier ofte å hjelpe. Lenke til kommentar
ilstang2 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har ett MSI MS-964T Pro hovedkort og en Intel 850MHz PIII(100MHz FSB)som jeg gjærne skulle ha overklokket lenger enn det den er nå. For i Bios får jeg ikke økt FSB mer enn til 131MHz, noe Prosessoren kjører finfint på med orginal OEM PIII kjøler og default VCore. Noen som vet en måte å få fsb høyere? og også endret PCI og AGP dividerene? Hovedkortet detekterer nemlig om det er en 100MHz eller 133MHz FSB CPU... vet att CPU klarer minst 1,19GHz(140MHz FSB), da jeg hadde den oppe i det på ett annet hovedkort som dessverre tok kvelden. Alle tips, triks og andre ideer mottas med takk.... Har du prøvd å oppdatere bios eller å sette FSB via jumpere/dip på hovedkortet Lenke til kommentar
Gammal Sokk Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 Ingen FSB jumper på hovedkort så vidt jeg kan se... Fikk satt FSB til 133MHz med software uten problem, på standard VCore. I Bios kan får jeg ikke valg høyere enn til 131MHz(Det eksisterer ikke høyere, med mindre jeg setter inn en CPU med 133MHz FSB. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå