Gå til innhold

Gå fra Logitech z-4 til Z-5500, erfaringer? Hvor stor forskjell er det snakk om?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Logitech z-4 som jeg syns begynner å bli kjip.

Noen som har hatt Z-4 før og gått over til z-5500 ? Uansett, hvor stor forskjell blir det? Har en kompis som har vært borti z-5500, og han sier det ikke er noe særlig, merker kanskje dobbel så mye bass som z-4, men om man tar Watten i betraktning, er det ikke større forskjell da?

Får dette anlegget ting til å riste og naboer til å klage som mange sier?

Tenker på å kjøre settet med X-fi xtremegamer lydkortet som jeg har, og med SPDIF kabel, med spdif kabel er det vell bare 1 kabel istedenfor 3, samt at lydkvaliteten blir bedre?

På forhånd, takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har hatt Z-4 før og gått over til z-5500 ? Uansett, hvor stor forskjell blir det? Har en kompis som har vært borti z-5500, og han sier det ikke er noe særlig, merker kanskje dobbel så mye bass som z-4, men om man tar Watten i betraktning, er det ikke større forskjell da?

Det er jo snakk om 2.1 til 5.1, og eit prishopp på 2000, klart du vil merke forskjell, men du bør spørre deg sjølv om du faktisk har bruk for 5.1, eit stereoanlegg i same prisklasse utklasser Z-5500 ganske bra.

Får dette anlegget ting til å riste og naboer til å klage som mange sier?

Dei fleste anlegg kan du skru lyden høgt nok opp til at det høyrest ganske langt, men bassen er ikkje så veldig god, faktisk synest eg det er den svakaste delen av anlegget, hadde bassen skrudd ned på mitt anlegg.

Tenker på å kjøre settet med X-fi xtremegamer lydkortet som jeg har, og med SPDIF kabel, med spdif kabel er det vell bare 1 kabel istedenfor 3, samt at lydkvaliteten blir bedre?

Stemmer at du kan bruke ein kabel med S/PDIF (digitalt), men det er ikkje sikkert lyden blir betre. Forskjellen er at lydsignalet blir konvertert frå digitalt til analogt i anlegget i staden for lydkortet, kva komponent som har den beste DAC-en (digital analog converter) veit eg ikkje, men du vil neppe merke noko på eit sånt anlegg.

Eg hadde dette anlegget i 3 år, og til den prisen er det eit veldig bra surroundanlegg, men om du ikkje er så opptatt av film og kan klare deg med stereo så får du veldig gode 2.0-anlegg til 2-3000 . :)

Kjapp oppsummering: Den største forskjellen er at du har 6 høgtalere i staden for 3 som er litt kraftigere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Takk for godt svar :)

Tja, vet ikke helt, har lenge hatt lyst på z-5500, men ser at også z-2300 har grei basskasse og kjører 2.1 samtidig som den er til under halve prisen.

Men tror nok det blir z-5500 når jeg først kjøper noe, men var du fornøyd med anlegget du hadde hvis man ser bort ifra at bassen manglet litt?

Noen som har tips til et 2.1 anlegg som har kraftigere bass og like god lyd til samme pris eller under?

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Jadå, for all del. Eg gjekk frå Logitech Z-540 (5.1 til 6-700) til Z-5500 og synest det var kjempegreier. Såg mykje film og var nøgd med det eg. Det var ikkje før eg kjøpte betre anlegg eg merka svakhetane med anlegget, dessutan er ikkje surround like viktig for meg lengre sidan eg stort sett høyrer på musikk og det er vel musikk anlegget er svakast på.

Lenke til kommentar

Vel, eg har to anlegg, begge stereo. Eit med Klipsch og Vincent til 23 000 og eit Yamaha til 5500. Yamaha-anlegget er erstatningen for Z-5500.

I så fall ville eg anbefalt eit stereoanlegg, du får betre lyd til same pris i form av eit stereoanlegg. Dei har nok ikkje digitale innganger, då må du opp eit lite hakk i forsterkar, men til musikk meiner eg eit stereoanlegg er veien å gå.

Lenke til kommentar

Tror nok 5500,- blir for mye for meg ja :no:

Men er det noen anbefalinger til et bra stereoanlegg?

Tror z-2300 blir litt i det minste laget, men la merke til disse :D

Ser at den totale effekten er 400w, noe som er MYE mer enn det z-2300 har, og jeg har sett et par anmeldelser av dem, som sier at lyden er kjempegod i forhold til pris.

Designet er ikke så nøye med da dem mest sannsynlig vil ligge bak 22" skjermen min :p

Lenke til kommentar
Tror nok 5500,- blir for mye for meg ja :no:

Men er det noen anbefalinger til et bra stereoanlegg?

Tror z-2300 blir litt i det minste laget, men la merke til disse :D

Ser at den totale effekten er 400w, noe som er MYE mer enn det z-2300 har, og jeg har sett et par anmeldelser av dem, som sier at lyden er kjempegod i forhold til pris.

Designet er ikke så nøye med da dem mest sannsynlig vil ligge bak 22" skjermen min :p

Watt har egentlig ikke noe spesielt mye å si!

Du bør heller ta deg en tur på hifiklubben. Z-5500 er nok noe av det beste du kan få innen datahøyttalere, men betal litt mer og kjøp noe bra. Du kan jo kjøpe CERWIN-VEGA VE-8F eller CERWIN-VEGA CLS-10 og kjøpe en liten forsterker. De spiller nok ikke spesielt rent, men bedre enn z-5500 uansett.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Da har jeg kjøpt inn Logitech z-5500.

Har foreløpig bare testet den til musikk, og må si at det er LANGT bedre enn Z-4'n min.

Men bassen slår ikke, den er buldrete. Den er ekkel om man spiller musikk med 100% sub, så har den på 50% så går det greit.

LANGT ifra hi-fi er det. Men hva kan man vente seg til 2 lapper?

Skal teste den i spill og film senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...