xthal Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 den metallringen kan brukes til å samle led-ledninger o.l. i alle fall har jeg sett det slik på andre kabinett, men det er ikke nødvendig på chieftec sine i og med at kablene allerede er buntet sammen +at ringen gir ledningene en viss tyngde som holder dem nede! Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 28. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 20:44, simiden skrev:Jeg har snart et DA01-W(d) som blir enda ett offer for modding. Har skaffa stikksag, så håper det blir bedre nå... Sist gang satt jeg omtrendt fire timer med Baufil. Da jeg startet opp ble hardisken herpa.... LOL det med hardisken, hehe... Lenke til kommentar
Vile Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2002-01-27 21:06, xthal skrev:den metallringen kan brukes til å samle led-ledninger o.l.i alle fall har jeg sett det slik på andre kabinett, men det er ikke nødvendig på chieftec sine i og med at kablene allerede er buntet sammen+at ringen gir ledningene en viss tyngde som holder dem nede! [snippet fra no.it.maskinvar.diverse] (usenet): Den er der for å dempe likespenningsignaler fra signalkilden. Disse signalene kan gi utstråling som kan sjenere omgivelsene. ----------------------------------------------- Denne magnetringen tvinnes altså rundt ledningene som går fra power-knapp og speaker og alle de der. Lenke til kommentar
enl Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har også Chieftec DA01BD, svart servertower. God plass, men noe tungt å dra med på parties. Gruer meg til å frakte det med til TG :wink: Lenke til kommentar
|h8myself Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Har ett Chieftec DX-01B-D m/dør Sort :smile: Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Quote: On 2002-01-25 13:25, LY0N skrev:det fulgte med en liten metallring når jeg fikk chieftec kabinettet mitt,lurer veldig på hva det er og hva den skal brukest til?Noen som kan hjelpe meg? eeh...... ferriten ja. den skal nok dempe forstyrrelser til led'ene ja. fra mobil og sånn. HAr du ikke sett kulene på skjermkabelen??? akkurat til det samme. hadde blitt litt irriterende med skjermbilde som hopper opp og ned hver gang du får en melding. Ganske irriterende med en led som lyser når den ikke skal også. hold telefonen inntill ledene uten å ha på ferrit, og ring til den så får du se...... Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Matrix serien fra Chieftech er jo PHET da! :smile: Lenke til kommentar
bensin16 Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 nådde å gå bedritent lei før eg nådde å bestille chieftec, heldigvis for det.. Ser bedre muligheter med et koolance pc2-c kabinett.:> i tillegg har jeg et addtronic 6890A som jeg gikk lei, putta bort bak tv'n, neste gang jeg fant frem..(etter 2mnd'r) var den SÅ fet.. :>> Skal se om jeg får tatt den i bruk, må bygge flere maskiner, er så masse tøffe case's att'e..:> Lenke til kommentar
Underlord Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 har vanlig midi i sølv med 120 mm enermax i døra og snart plexi og etch med bioahzard og black light kald catode og snart to 80 mm enermax i toppen Lenke til kommentar
kjartanbyberg Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 du er en h......S idiot, vet du f..n ikke hva vi case modder?? :razz: :razz: :razz: Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 har et Chieftec Dragon DA-01SL-D her og storfornøyd med det Lenke til kommentar
seric Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 når dere sier Chieftec ServerTower, mener dere da Servertowerene eller er noen bare newbs :wink: og skryter av Dragon og Scorpio fulltowerene sine som servertowers? hehe Lenke til kommentar
xbit Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 For et rot med de herre kassene og cpu'er og slikt. Syns ikke de nye kassene er særlig avansert stilige. Savner de stooore gamle med dører på og slikt. Noen som har peiling på hvor man kan få tak i slikt? Kabinetter som er bygd ut sideveis, istedet for i høyden altså. Det hadde jo vært flott! <obligatorisk brife-plugg> Min ninja-PC: Olivetti 486SX-33Mhz (skal muligens oppgradere til en DX..sliter litt på FPS'en i Duke3D:/) Integrert Hercules skjermkort på 2 MB! 16 MB RAM :smile: Kjører DOS 6.22 og Windows 3.11 helt glatt! Lenke til kommentar
xbit Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Hva med alternative materialer? Noen som produserer kabinetter i tre, betong eller plastikk? Så jo et riktig nydelig et på overklokking.no http://www.overklokking.no/casemods/mahogny/index.html! Syns ellers det er utrolig ensformige casemods..De fleste er lissom kutta ut et vindu på, blekka inn et neon lys, litt vifter og ekstra knotter. That's it.. Hva med litt originale idéer som innebygd askebeger, ølholder (kanskje koblet sammen med vannkjølingen), eller evt. en ombygd CD-ROM til bruk som nisteboks ? Bare noen forslag, har selv begynt på et prosjekt med et kabinett med innebygd datastyrt vannpipe og mulighet for tilkobling og regulering av kaffetrakter og toastjern. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Jeg har ikke Chieftec, men jeg skal bestille et i morra.. (Det i sølv.) Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 18. februar 2002 Del Skrevet 18. februar 2002 xbit: Det var mange gode forslag!! Selv har jeg vurdert å lage vannkjøling der vannet (med kjølevæske) kjøler peltieren på prosessoren, mens vannet blir kjølt av peltier nr. 2. Varmen fra peltier 2 brukes for å varme en kasse med en termostat som regulerer spenningen på peltier 2. På den måten får man en ypperlig rugekasse inni kabinettet! Kult å ruge ut kyllinger på TG eller.no da.. Har forresten et sånt svart Chieftec fulltower (ikke server-).. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen (ikke for og fornærme noen) Har dere virkelig bruk for så store kabinetter alle sammen? Argumenter som bedre luftsirkulasjon holder ikke, (ikke for meg i allefall) med mindre du putter noe stort inn, som f-eks en radiator i toppen. Jeg sitter her med min helt nyinnkjøpte DH-01W, -og har ingen problemer med og holde temperaturen på et akseptabelt nivå. 4 grader over romtemp er akseptabelt med tanke på at jeg ikke har en eneste kabinettvifte. Ledningene har jeg heller ikke hengt opp ennå, så de henger å slenger. Men jeg hadde en teori her... Jeg har mine mistanker om store kabinetter og mange vifter, skaper en veldig ugunstig turbulens, som ikke fører til noe godt? Kan noen komme med noen erfaringer rundt det? Ja en ting til, plass er det jo nok av for normalt "antall innmat" Disse servertoverene har jo et svært hull med ingenting over PSU. Under PSU, så er det jo like romslig/trangt som i midi towerene. Bredden er jo også den samme. Men men, jeg skal ikke nekte noen å ha stort kabinett [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-02-19 04:08 ] Lenke til kommentar
crane-simplex Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 jeg har et Addtronics Servertower fra microplex utroli bra:) http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Kj0pte meg Chieftec DA01SLD, altsaa Big Tower S0lv, i forrige uke. Skikkelig flott tower! Er forn0yd med det. Det eneste negative jeg kan si om det er at jeg syns det er litt lett aa lage riper i lakken! :sad: Men det er virkelig knall tower. Plass til absolutt alt. Skal du ha vannkj0ling er det bare aa putte det i. Nemo problemo. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 ja, jeg har....må jeg tilføye at jeg har hatt det lenge nå... liker ikke å bli stemplet som mainstream-ape :smile:modda det litt, funker fett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå