Mannen med ljåen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Rent teoretisk... Hvis en Peugeot manuell kasse av en eller annen grunn skulle ha for lite olje, vil det da være ulyder eller vanskelig å gire? Jeg blir nervøs av ikke å ha sensorer for oljenivå i girkassa. Måtte nylig bytte en ring rundt høyre hjulaksel, og er ikke sikker på om alt sitter som det skal. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Rent teoretisk...Hvis en Peugeot manuell kasse av en eller annen grunn skulle ha for lite olje, vil det da være ulyder eller vanskelig å gire? Jeg blir nervøs av ikke å ha sensorer for oljenivå i girkassa. Måtte nylig bytte en ring rundt høyre hjulaksel, og er ikke sikker på om alt sitter som det skal. Ja, både ulyder og vanskeligheter med å gire er noe som kan opstå ved for lite girolje. Dette får du ettersett / etterfylt i løpet av ett øyeblikk på bilverkstedet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Er det ikke forferdelig vanskelig på en 406? Da jeg fylte på girolje i fjor, måtte jeg ta ut venstre hjul og hjulbue for å komme til... Jeg spør fordi en rutinesjekk avslørte at bunnpluggen til motoren satt løst, og et par desiliter hadde rent ut over lang tid. Og det hang en dråpe under girkassens bunnplugg også. Men kassa funker som den skal, og motoren ble etterfylt. Begge bunnpluggene ble strammet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå