Gå til innhold

PC-deler til 5-6 tusen. Passer det sammen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må iallfall bytte ut enten hovedkortet (AMD) eller CPU (Intel). Hovedkortet er jo SLI, så hvis du ikke skal kjøre det, så er det enda en grunn til å bytte det ut og finne noe bedre.

Hva som er mest stabilt er det vel ingen fasit på tror jeg. Men det kan alltid lønne seg å gå for kort som er overklokkingsvennlige, så har du noe å gå på om interessen skulle melde seg. Kort som tåler en del overklokking er som regel raske i utgangspunktet også.

Hva er budsjettet ditt på da?

I denne oversikten finner du en rekke hovedkort og tester på alle sammen. Litt av hvert å velge i. Dette er de med best overklokkingsresultat, men testene tar for seg uten overklokk også, så klart.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg bare slengte med et hovedkort, da de for meg ser ganske så like ut. Jeg kan godt legge en høvding i hovedkortet og plattformen skal være Intel. Så spørsmålet blir: Hvilket hovedkort når man ikke trenger SLI, og har omtrent en tusenlapp å svi?

Endret av hamonrye
Lenke til kommentar

Hovedkort er nesten det vanskeligste å anbefale, syns nå jeg.

Men dette tror jeg skal være et veldig godt kort. Et par lapper mer enn du hadde tenkt deg, men.. :)

Hvis du vil spare noen kroner, så kan jeg anbefale deg dette kabinettet.

Har hatt det i over ett år med både 8800GTS 640MB og nå med 8800GTS 512MB og det er både kjølig og veldig stille. Halve prisen også omtrent, i forhold til det du hadde valgt ut. Men det blir nå en vurderingssak.

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Fra omtalen av kortet;

Moving away from the cooling aspect of the board layout, the rest of the P35-DS4 is just as impressive. Despite the size of the heatsinks, Gigabyte has done well to ensure that the user will not run into any compatibility problems when working with the P35-DS4. The larger heatsinks that we have managed to install on this board were the Thermaltake V1 and Thermalright Ultra 120, both of which created no compatibility issues what so ever.

Men iflg kommentarene på Komplett så er det ikke mye behov for ekstra kjøling. Les omtalen så ser du hvordan de kjøleribbene påvirker temperaturen.

3.5GHz med standard kjøleribber. Men ang ekstra kjøling så kan du jo spør Komplett (support) så er du helt sikker.

Jeg refererer bare fra tester og kommentarer her altså, så du må gjerne undersøke mer på egenhånd, så jeg ikke sier noe tull.

Det er tross alt du som skal kjøpe, så litt arbeid må du gjøre selv, hehe :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...