Beyma Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det tjenesten M-buddy som gjør at du kan finne ut hvor venner ol er ved å søke etter tlf dems.. Er det lovlig? MTP overvåkning og sånt.. Merkelig tjeneste.. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det er lovlig. sånn er det bare si takk Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Takk? Det er jo idiotisk.. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Merk at den andre personen må godta å bli sporet først. Likevel, det er ikke akkurat umulig å misbruke det uansett. (Husker Telenor og/eller Netcom hadde et lignende system for en stund siden også.) Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Om du tror du på enkelt vis kan spore opp hvem du enn vil via en simpel TV-annonsert mobiltelefontjenestereklame tar du nok grundig feil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Takk? Det er jo idiotisk.. LES det som står på reklamen. Den som skal søkes opp må godta det først. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Fungerer sikkert like godt som Jambas løgndetektor. Når jeg er i tvil om folk lyver, tar jeg alltid fram mobilen, hh-hja da får kjøttfløyta en annen låt! Radaren fungerer også utrolig bra. Plukker opp amerikanske stealth fly, samt at jeg ser hvem som er nær meg! Denne tjenesten koster kr 30,- per mottatt melding. Brukeren sier seg villig til å motta 5 meldinger pr. dag - i en måned. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Med andre ord koster tjenesten 150 kroner for en dag, og dermed 4500 kroner for en måned?! Fy svarte mobilunderholdnings-industrien er sleip. Stakkars de som abonnerer på denne tjenesten, og ikke får med seg den lille skriften. Samtidig fortjener de jo det litt når de er så dum. Nåvel. Om den funker er det hvertfall litt bedre enn om den ikke funker. Må jo bare le når man ser reklame for "Løgndetektor på din mobil" og "Radar som oppdager alle mobiler rundt deg". Verden er en syk plass, rett og slett. ^^ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Snorre: Du tok nok ikke sarkasmen her . Men de greiene der er utrolig sleipt, det er jeg enig i . Og alle de selskapene som reklamere på den måten er stort sett de samme som står bak som sto bak jamba. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Den "mobilradaren" er en koslig .gif animasjon! Nei jeg kjøpte den ikke, lasta den ned ved å hacke mobilen til en dude.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Snorre: Du tok nok ikke sarkasmen her . Men de greiene der er utrolig sleipt, det er jeg enig i . Og alle de selskapene som reklamere på den måten er stort sett de samme som står bak som sto bak jamba. Sarkasme på internett vet du. Indeed. Er typisk for den bransjen at de aldri tydelig oppgir firmanavn i reklamene sine. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (...)og "Radar som oppdager alle mobiler rundt deg". Verden er en syk plass, rett og slett. ^^ Tjeeh, jeg synes å huske at det fantes et program som søkte opp mobiler med blåtann slått på, og viste det i et grafisk grensesnitt i radar-stil. Heelt søkt er det nå ikke. ^^ (Om noen faktisk har denne flotte "radaren", ville jeg blitt glad om jeg fikk den, naturlig nok uten å bli robbet. ) Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Tenk hvor lett andre kan kontrollere deg, når datalagringsdirektivet trer skikkelig i kraft.. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Må jo være idioter som bestiller slikt tull. Hva i helvette er vitsen med og bestille en radar som vist nok skal oppdage alle telefoner rundt deg, er jo ingen mening i det. Og hvorfor bestille alle disse ringetonene, animasjonenen, spillene og bildene? En telefon er til for og ringe og sende sms med, ikke for å underholde med. Nå har ikke jeg noe i mot mobilspill og musikk på mobilen, men jeg vil da aldri betale for et mobilspill da syns jeg faktisk det er helt greit og bruke piratebay eller andre torrent sider. Og hvis du skal ha musikk på mobilen riper du vel bare en cd eller kjøper online, man er bare ikke så dum at man kjøper en sang fra et mobilunderholdningsselskap for 30 kr. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 På reklamen til den jamba-radaren, så står det jo klart og tydelig (med uklar skrift i små bokstaver helt nederst) at det er en animert skjermsparer. Så der har de sikra seg i alle fall. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 På reklamen til den jamba-radaren, så står det jo klart og tydelig (med uklar skrift i små bokstaver helt nederst) at det er en animert skjermsparer. Så der har de sikra seg i alle fall. Skulle vært en lov at slikt skulle vært skrevet med stor skrift plasset tydlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå