Martinabc Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Heisann. Vurderer strerkt å gå over til IKT driftsfag til høsten, da almennfag tydeligvis ikke er det rette for meg, og det at jeg heller ikke viste om IKT driftsfag før nylig. Først litt om meg: Tok 1.året almenn på to år. Droppet vekk matten. Er nå på 2. året, har ikke matte. Valgfag er Politikk, individ og samfunn, historie og filosofi. Mangler et valgfag. Er usikker på om jeg får ståkarakter i tysk. Hva er mine valgmuligheter fremover? For meg er mesteparten av motivasjonen for almennfag borte, og karakterene mine er så som så. Får å komme inn på IKT driftsfag, er matte nødvendig, og hvilke karakterer er nødvendig for å komme inn? Og sist men ikke minst.. Da jeg har ADD, har jeg noen rettigheter jeg kanskje ikke vet om? Hva vil det si å søke på spesielt grunnlag? Mvh Martin. Endret 21. februar 2008 av HeilMartin Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 IKT kan være gøy, kan være kjedelig. Det er et veldig løst opplegg, men jeg lurer på om de har endret på fagplanen fra dette skoleåret av, så kan være det ikke er helt sånn som når jeg gikk der.. Men mye teori, mye kjedelig om office-pakken osv. Det spørs helt hvilke lærerere man får. Jeg tror du trenger ca 4 i snitt for å komme inn på IKT. Jeg tror ikke det er noen krav annet enn å ha bestått grunnkurs (eller vg1 som det nå heter). Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Fire høres mye ganske mye ut, trodde snittet var lavere da jeg har hørt at den linjen ikke akkurat er så veldig attraktiv for ungdom lengre, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Når jeg gikk der kom jeg inn, og kompisen min som hadde helt identiske karakterer som meg, men hadde 4 framfor 5 på eksamen, kom på venteliste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 HeilMartin: Hvordan kan du droppe matten? Trodde den var et krav for å få vitnemål, selv på IKT. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Fire høres mye ganske mye ut, trodde snittet var lavere da jeg har hørt at den linjen ikke akkurat er så veldig attraktiv for ungdom lengre, av en eller annen grunn.Det er forskjellig fra skole til skole. Der jeg gikk IKT var det folk som lå på +-3 HeilMartin: Hvordan kan du droppe matten? Trodde den var et krav for å få vitnemål, selv på IKT.Om jeg ikke tar altfor feil må ha minst matte 1Y for å komme inn? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 I tidligere tider (før nåværende læreplaner) måtte man ha 1M for å ha grunnkurs, man måtte så ha 1my for å få studiekompetanse. (Minimum) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå