Gå til innhold

Kvifor heiter det "Skole" på nynorsk?

Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

I alle lærebøkene mine på 1STA står det "skole" i staden for skule. Dette fordi "skole" visstnok er hovudforma. Kvifor skal dette vere hovudforma når omtrent alle som nyttar nynorsk seier "skule" i si dialekt? Er det berre fordi ein eller annan byråkrat i Språkrådet har bestemt at slik skal det vere, og dermed basta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I alle lærebøkene mine på 1STA står det "skole" i staden for skule. Dette fordi "skole" visstnok er hovudforma. Kvifor skal dette vere hovudforma når omtrent alle som nyttar nynorsk seier "skule" i si dialekt? Er det berre fordi ein eller annan byråkrat i Språkrådet har bestemt at slik skal det vere, og dermed basta?

Skole og skule er likestilte former.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Etter hva jeg kan huske brukes skole i størsteparten av dialektene. Dermed er det naturlig at det er lov å skrive skole i nynorsk.

I Sogn og Fjordane vert det ikkje brukt "skole" i ei einaste dialekt. Eg er ikkje sikker på kva dei gjer i Florø sentrum, men der er det vel eigentleg bokmål som regjerar likevel. Heller ikkje på Sunnmøre vert det brukt "skole".

No kan vel du kome med nokre døme på dialekter då ;)

Lenke til kommentar
Etter hva jeg kan huske brukes skole i størsteparten av dialektene. Dermed er det naturlig at det er lov å skrive skole i nynorsk.

I Sogn og Fjordane vert det ikkje brukt "skole" i ei einaste dialekt. Eg er ikkje sikker på kva dei gjer i Florø sentrum, men der er det vel eigentleg bokmål som regjerar likevel. Heller ikkje på Sunnmøre vert det brukt "skole".

No kan vel du kome med nokre døme på dialekter då ;)

I Ålesund brukes stort sett skole, det er helst på øyene og bygdene man sier skule.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er frykteleg irriterande at ein konsekvent nyttar ei form av ordet i læremiddel. Alle skulebøk eg kan hugse, frå 1. klasse på barneskulen til 3. klasse på vidaregåande har nytta 'skole'. Sidan formane er likestilt, kvifor ikkje byte på kva form som vert nytta? Eg stør Kalvegodt i denne saka.

Lenke til kommentar
Nei, men en bok bør holde seg til en form. Hva andre bøker gjør er irrelevant for den, så lenge den er konsekvent i bruken sin av den ene formen.

Kan du i det heile tatt lese eller går du inn for å misforstå? Både i denne og sidemålstråden ser du ikkje ut til å forstå det folk skriv til deg. Viss du har problem med å forstå ka Kalvegodt og eg meinar trur eg du bør anten spørje eller halde deg for god til å svare. Det er fint at ein forfattar er konsekvent i bøkene om kva form han nyttar, men det er ikkje fint om alle forfattarene nyttar same forma i alle bøkene. Det er problemet og du ser ikkje ut til å forstå det.

Lenke til kommentar

Fordi dei forlet nynorsken og vatnar språket ut. Ja, dei vel det sjølv, men kvifor i alle skulebøk? Fordi skulemateriellet vert omsett frå bokmål til nynorsk av nokon som tydelegvis ikkje har nynorsk som hovudmål og difor vel formar som ligg nærare til bokmål når det er mogleg. Kvifor nyttar ikkje forfattarar som skriv på nynorsk ordet "skole"? Har du sett Ragnar Hovland skrive "skole"? Han kan språket og har respekt for det og vil heller ikkje vatne det ut og øydeleggje det. Skulemateriell er generelt for dårleg på nynorsk, vert seint omsett og sjeldan klar til skulestart og somme får ikkje det skulemateriellet dei har krav på i det heile tatt. Skulemateriell er eit viktig grunnlag for utvikling, det er me einige om? Kvifor får ikkje dei som vil ha nynorsk materiell moglegheit til å utvikle sitt språk, men vert påtvunge eit anna? Det er nok ikkje eit problem for deg som ikkje interesserer deg for nynorsk, men for 15 % av befolkninga er det problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...