Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

formel for å regne ut en masse's vekt under en bil kræsj?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er 57 gram ett av alternativene?

Det er et par år siden jeg hadde 2FY, men jeg syntes å huske at ordet "vekt" betyr størrelsen av gravitasjonstrekket på objektet. Dersom det med "tyngde" i dette tilfellet mens det samme som "vekt" skal den være statisk uavhengig av fart.

Moment og energioverførsel i nedbremsing er derimot dynamiske, men det er litt usikkert på om det er noe av dette de er ute etter.

Lenke til kommentar

Rent teknisk sett er vel fortsatt vekten 57 gram.

Det eneste jeg kommer på du kan regne ut av opplysningene du har oppgitt her er mobilens kraft i fartsrettningen i et helt elastisk støt. Noe som nok har lite relevanse med virkeligheten som endrebjorsvik også hinter til da han spurte etter stopplengde.

Jeg kjenner formelen for å vite dette i joules ( 1/2 mv^2 ), men husker ikke hvordan dette kan omregnes til det du er ute etter.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg kommer på du kan regne ut av opplysningene du har oppgitt her er mobilens kraft i fartsretningen i et helt elastisk støt.

Du mener vel energi, og ikke kraft? Kraften vil vel være avhengig av tiden det tar å overføre energien, og kan være ekstremt høy dersom energioverføringen tar kort tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...