mastiempo Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Har kommet i den alderen da man vil og må ha bil. Fant en bil i sverige, en Golf 3 GTI 95 mod (60k kr) som jeg kunne ha tenkt meg. De er jo ganske råe med styling og greier. Men lurer på endel: Hvor mye må man betale i tollavgift, avgift etc for å importere den type biler fra våre kjære naboer? Hvor mye må en betale i forsikring og registrering? Hvor kan det være lønnsomt å låne penger? takker for alle svar! Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 importkalkulatoren på dinside.no funker jo bra. (viser avgifter o.l.) du kommer sikker til å bestemme deg for en annen bil etter du har regnet ut avgiftene ... ps! når forsikringsselskapene hører noe med GT i bilnavnet, så setter de på et ekstra siffer på beløpet Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Kjøp aldri bil! Største pengesluket som er...vegavgift, forsikringer, bensin, bomavgifter, parkeringsavgifter, osv osv osv.....+ at det statisitisk sett det farligste du kan gjøre. Når det gjelder import av bilen fra Sverige vet jeg dessverre ikke hva du må ut med, det får noen andre svare på. Og ja...jeg har bil selv og liker å kjøre men det er alle avgiftene som staten skal ha som gjør meg så negativ! Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Du sier noe der mjau! Fy faam det ble mye i avgifter! hmmm... tror jeg går for en lada sport 8) Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 hmmm...tror jeg går for en lada sport 8) god tur Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Å brukt importere fra Sverige er ikke spesielt billig. Nye biler kan du spare en del på. Kjøp en billig bil i Norge som du ikke trenger kasko forsikring på. Cluet er å bygge seg opp til 60-70% bonus, før du kjøper en dyr bil, og du opparbeider bonus selv om du ikke kjøper kasko. Regn med 3-10K for en ansvarsforsikring, avhengig av hvor du bor og hva du kjøper. Hold deg langt unna alt med GTI. (å kaskoforsikre en Golf GTI koster fort 20-30K i året med 20% bonus) http://www.dinside.no/php/art.php?id=23578 Her kan du se hva det koster å registrere en bruktbil. Kan du skru litt, og bor utenfor oslo, trenger det ikke blir så forferdelig dyrt å eie en bil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Kan du skru litt, og bor utenfor oslo, trenger det ikke blir så forferdelig dyrt å eie en bil. Det er dyrt med bil uansett hvor du bor og kan. Som det er nevnt tidligere her,bensin,forsikring,vedlikehold,verditap,avgifter i hue og ræva og alle de skjulte utgiftene. Men bil må man ha her i landet. Dyrt med kollektivt også Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 www.toll.no Hvis du skal bruktimportere, så lønner det seg nesten ikke å gjøre det fra sverige. På slike biler er det ikke så veldig stor prisforskjell. Forsikring er det værste, den må nok stå på pappa om det ikke skal bli så dyrt:( Lenke til kommentar
mastiempo Skrevet 24. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2003 er nok best å kjøpe seg en skikkelig god sykkel :smile: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 er nok best å kjøpe seg en skikkelig god sykkel :smile: Dyrt det også Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 er nok best å kjøpe seg en skikkelig god sykkel :smile: Dyrt det også Ikke trø sykkel Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 er ikke alt annen avgift enn tollavgiften falt bort? :-? Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. februar 2003 Del Skrevet 24. februar 2003 Golf 3 GTI 95 mod (60k kr) Litt fler opplysninger takk Vekt, motoreffekt, motorvolum osv. gå så på amcar sine sider og pakk inn tallene. Vips, ut kommer alle avgifter (ikke forsikring og andre årlige ting) du må betale for å få bilen på veien i Norge. Hvis man tar utgangspunkt i en 95 modell, 2liter 115 hester og ca 1000 kilo og innkjøpspris på ca 60000nkr koster den mellom 110000 og 120000nkr ferdig registrert til bruk på norske veier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå