Selvli Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hei! Jeg har problemer med min selvbygde pc. Når jeg starter den opp så får jeg inget signal. Jeg har prøvd å sjekke rammen for å teste ut om det var feil på den. Det var det ikke. Jeg har prøvd å resette bios. Funket heller ikke. Har tatt ut hard diskene og testet dem i et annet kabinett og de funket fint. Pcen har dog funket før, men har vært ustabil. jeg har noen ganger måtte kjørt den varm? før jeg kunne starte den. Spesifikasjoner Cpu: Intel Core Q6600 2.4GHz HK: Asus P5K P35 socket 775 Ram: 4 x Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1024mb PSU: Hiper Type-R 580W SK: XFX GeForce 8800GTS 320mb HD: Seagate Barracuda 160 gb Western Digital "Something" 300 gb Jeg har kommet til et punkt der jeg rett og slett ikke vet hva jeg skal gjøre lengre. Jeg håper det er noen andre som har det. Mvh Lasse Selvli Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvd å sjekke kablingen på komponente, dobbelt sjekket det? Er det ingenting som starter, absolutt ingenting? Lenke til kommentar
Selvli Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvd å sjekke kablingen på komponente, dobbelt sjekket det? Er det ingenting som starter, absolutt ingenting? Joda Pcen surrer og går. Lys og greier i kabinettet, men det er alt som skjer. Den står bare å går på tomgang. Lasse Selvli Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvd å sjekke kablingen på komponente, dobbelt sjekket det? Er det ingenting som starter, absolutt ingenting? Joda Pcen surrer og går. Lys og greier i kabinettet, men det er alt som skjer. Den står bare å går på tomgang. Lasse Selvli Hmmm, vifter og alt går? viften på GPU'en går den? Får du ikke no skjerm er det det som er problemet? Hvis det er kun det, så prøv å bytt siden på kabelen, altså switch om på kontakten.. Lenke til kommentar
Selvli Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Prøvd å sjekke kablingen på komponente, dobbelt sjekket det? Er det ingenting som starter, absolutt ingenting? Joda Pcen surrer og går. Lys og greier i kabinettet, men det er alt som skjer. Den står bare å går på tomgang. Lasse Selvli Hmmm, vifter og alt går? viften på GPU'en går den? Får du ikke no skjerm er det det som er problemet? Hvis det er kun det, så prøv å bytt siden på kabelen, altså switch om på kontakten.. GPU viften går. Men tror vi har missforstått hverandre. Når du trykker på på knappen så går det en liten stund. Så gir pcen ifra seg et lite pip om at alt er ok og bios starter å boote opp maskina?(Dog vist du har kuttet eller koblet ut den internehøytaleren vil ikke dette funke. Min pc kommer aldri så langt. Den bare går på tomgang. Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du sier "Jeg har prøvd å sjekke rammen for å teste ut om det var feil på den." Hva har du gjort? Har du prøvd med en minnebrikke avgangen. Hadde et lignede tilfelle. Maskinen startet opp, og alle viftene gikk, men svart skjerm. Det viste seg at en av de nye minnebrikkene var ødelagt. Lenke til kommentar
Selvli Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Du sier "Jeg har prøvd å sjekke rammen for å teste ut om det var feil på den." Hva har du gjort?Har du prøvd med en minnebrikke avgangen. Hadde et lignede tilfelle. Maskinen startet opp, og alle viftene gikk, men svart skjerm. Det viste seg at en av de nye minnebrikkene var ødelagt. Jeg har tatt ut alle RAM brikkene, Og satt prøvd alle 4 enkeltvis i A1(Første slotten i følge instruksjonsboka) slotten for RAM på Hovedkortet. Fikk ingen respons ifra maskina overhode. Lasse Selvli Lenke til kommentar
Kuppern Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Du sier "Jeg har prøvd å sjekke rammen for å teste ut om det var feil på den." Hva har du gjort?Har du prøvd med en minnebrikke avgangen. Hadde et lignede tilfelle. Maskinen startet opp, og alle viftene gikk, men svart skjerm. Det viste seg at en av de nye minnebrikkene var ødelagt. Jeg har tatt ut alle RAM brikkene, Og satt prøvd alle 4 enkeltvis i A1(Første slotten i følge instruksjonsboka) slotten for RAM på Hovedkortet. Fikk ingen respons ifra maskina overhode. Lasse Selvli Har du prøvd et annet skjermkort? om du da får bilde. Vet ikke om det gjelder disse skjermkortene, men trenger det ekstra strøm? Trur det er molex-kontakt som brukes. Edit: 6-pins kontakt Endret 22. februar 2008 av Kuppern Lenke til kommentar
Selvli Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Du sier "Jeg har prøvd å sjekke rammen for å teste ut om det var feil på den." Hva har du gjort?Har du prøvd med en minnebrikke avgangen. Hadde et lignede tilfelle. Maskinen startet opp, og alle viftene gikk, men svart skjerm. Det viste seg at en av de nye minnebrikkene var ødelagt. Jeg har tatt ut alle RAM brikkene, Og satt prøvd alle 4 enkeltvis i A1(Første slotten i følge instruksjonsboka) slotten for RAM på Hovedkortet. Fikk ingen respons ifra maskina overhode. Lasse Selvli Har du prøvd et annet skjermkort? om du da får bilde. Vet ikke om det gjelder disse skjermkortene, men trenger det ekstra strøm? Trur det er molex-kontakt som brukes. Ja har tenkt at det kunne være PSU'en fordi jeg har lest og snakket med mange som har hatt samme PSU'en og de har tydelivis hatt høy feilprosent. Tenkte jeg skulle teste med en ny strømforsyning, men den var bare 300w og hadde ingen Molex kontakt så jeg fikk ikke testet det. jeg regner med at jeg blir å bestille en ny snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå