Gå til innhold

Problem med Call Of Duty 4

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med Call Of Duty 4 på Windows XP. Jeg er ikke spesielt god med data, så bruk enkle ord når dere forklarer.

Med en gang jeg åpner spillet skjer følgende:

Error

Error during initialization

Video Card or driver doesn't support alpha blending.

Jeg trykker deretter OK, og følgende skjer:

----- Initializing Renderer ----

----- Client Initialization Complete -----

Attempting 44 kHz 16 bit [Windows default] sound

----- R_Init -----

Getting Direct3D 9 interface...

Pixel shader version is 0.0

Vertex shader version is 0.0

Video card or driver doesn't support alpha blending.

Jeg har lett litt rundt på PCen, og jeg fant noe jeg tror er skjermkortet: VIA/S3G UniChrome Pro IGP

Som sagt er jeg ikke spesielt flink med data, men hvis dere er nødt til å bruke "vansklige" ord, så har jeg noen venner som jeg kan ringe til som sikkert forstår.

Fint om jeg kunne fått hjelp. Surt å kaste bort 500 kr.

PS: Problemet gjelder både Singleplayer OG Multiplayer

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres... interessant ut. Skal svare deg snart, når den data-kyndige vennen min kommer på besøk.

PS: Kan spille ganske mange spill, men jeg tror jeg har det samme problemet med spillene i Ringenes Herre: Kampen om Midgard serien. Der kommer det opp noe av det samme. Er nok samme ting.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Mange takk, kzn! Med en gang jeg bytta ut det sinnsykt dårlige skjermkortet mitt med et til 2500kr (veit ikke om det er spesielt bra, men det er garantert verdt 2499kr mer enn det gamle) så Kunne jeg starte Call of Duty 4!

Men, det er ikke helt fritt for problemer. Har noen noen gang fått bildet fryst mens de spiller? Det skjer med meg. Ente jeg spiller singleplayer eller multiplayer, så tar det noen minutter før bildet mitt fryser helt, og det nytter ikke om jeg trykker på alt+ctrl+delete eller noe. Da er jeg pent nødt til å slå av og på maskinen min igjen. Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

Lenke til kommentar
Mange takk, kzn! Med en gang jeg bytta ut det sinnsykt dårlige skjermkortet mitt med et til 2500kr (veit ikke om det er spesielt bra, men det er garantert verdt 2499kr mer enn det gamle) så Kunne jeg starte Call of Duty 4!

Men, det er ikke helt fritt for problemer. Har noen noen gang fått bildet fryst mens de spiller? Det skjer med meg. Ente jeg spiller singleplayer eller multiplayer, så tar det noen minutter før bildet mitt fryser helt, og det nytter ikke om jeg trykker på alt+ctrl+delete eller noe. Da er jeg pent nødt til å slå av og på maskinen min igjen. Noen som vet hvordan jeg fikser dette?

høres ut som ut som du har en litt gammel pc, hvor gammel er den egentlig?

Kan hende det vil hjelpe å sette innstillingene i spillet litt ned å håper at det bedrer seg.

Lenke til kommentar

Jeg har et ganske irriterende problem.

Hver gang jeg går inn i COD4, så lagger det i menyen og ingame. Jeg lastet ned og installerte ny driver, og alt funket kjempebra.

Men så kommer problemet.

Andre gang jeg starter spillet etter driver-installeringen, så er spillet like bugga igjen. Det virker som om at den "forkaster" driveren... og jeg må installere driveren igjen og igjen...

Alt funket jo kjempebra før den helsikes 1.5 patchen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...