Gjest litt sjalu? Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er sammen med ei jente nå, som jeg har brukt mye tid med helt siden hun var sammen med eksen sin i høst (og lenge imens hun var sammen med han). Når vi er sammen har vi nesten alltid det fantastisk bra, og jeg har intrykk av at hun virkelig liker meg, siden vi faktisk ble offisiellt sammen for under en uke siden. Vi har holdt på i vel 2 måneder nå som "kjærester", er vel måneden siden vi hadde sex for første gang, så det at vi "ble sammen" nå var mer for å gjøre det offisielt for venner og slikt. Problemet er at hun fremdeles "dater" andre guttevenner. Dette er såklart harmløs dating, og ingen utroskap rent fysisk er jeg nokså sikker på. Jeg har veldig stor tillit til henne. Jeg er ikke sikker på om det er misunnelse jeg egentlig føler, men i alle fall irriterer det meg at hun ikke behandler meg så mye bedre enn "de andre guttene". Hun svarer alltid på meldinger fra dem, snakker med dem på msn når jeg er tilstede. Jeg synes hun bruker mye tid på dem. Særlig en av dem, som jeg tror hun sender mer meldinger med enn meg. Når jeg er med henne, viser hun tydlig at hun er veldig glad i meg, men at hun bruker opptil to kvelder i uken på andre gutter synes jeg er mye, særlig når jeg VET at DE er med henne fordi de er fysisk tiltrukket av henne osv. Så mitt spørsmål er: Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det er jo ikke akseptabelt at dama di "dater" andre gutter. Hadde jeg vært deg så hadde jeg snakka med henne, det er jo ikke vits å drive med den "datinga" når hun er sammen med deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Det jeg ville gjort var hvertfall å snakke med henne. Er vel det som funker best. Spør hva hun egentlig vil med forholdet, hvor glad hun er i deg, osv. Bare snakk med henne om alt du vil ha svar på. Lenke til kommentar
Efagimo Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Ja åpenhet er utruleg viktig i eit forhold. Så gjer som Blendik sa snakk med ho om det Lenke til kommentar
Gjest litt sjalu? Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 takk for svar. Tok det opp med henne to dager siden, men kommer til å prøve igjen ja.. Sist ble hun ikke direkte sur, men jeg fikk intrykk av at hun ble skuffet fordi jeg tok det opp. De andre kompissene hennes går btw i klassa hennes. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Dating må vel være feil utrykk her?Du mener hun bruker tid med guttekompiser,går på filmer osv med dem? Det som er viktig er vel at dere begge er enige om hvor grensen går for hva man gjør med andre så lenge man er i et forhold. Så lenge hun ser et klart skille mellom disse guttene som er venner og du som er kjæreste så er det ikke direkte noen krise på gang. Hun er vel bare den type jente som ikke legger så ekstremt i forhold når hun er i ung alder,og ikke vil gi slipp på alle andre for en person. Skjønner godt at det ikke er like gøy for deg i alle tilfeller. Ville som de andre sier snakket med henne om det og sagt du ikke føler deg komfortabel med hvordan situasjonen er nå, sagt at du ønsker litt mer prioritering foran de andre guttene. Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Er det så galt at hun har andre venner? Og at de er gutter? Hadde du reagert om de var jenter? "hun er MIN!! ingen andre skal snakke med henne, eller se på henne, eller få oppmerksomhet av henne!" litt ekstremt, men du skjønner vel poenget, er litt sånn jeg oppfatter posten din. Men mye kommer såklart an på hva du legger i "dateing". Lenke til kommentar
Efagimo Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Lykke til Håper alt går bra mellom dykk. Kom gjerne tilbake og fortell korleis det gjekk hehe, er litt i samme situasjon som du. Lenke til kommentar
Gjest litt sjalu? Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 takker for konstruktive svar. DanielL: Ja, du har nok rett ang. utrykk, derfor jeg satte det i gåseøyne. lain: Nei, jeg synes tvert imot at det er flott at hun har andre venner, også guttevenner, det beviser at hun jo er et "bra catch" (ikke at jeg ikke var klar over dèt fra før..) Jeg bare syntest det er litt frustrerende at det er så ofte og mye... Takk, takk, Efagimo. Lenke til kommentar
lain Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Så lenge det er deg hun kommer hjem til, og trives best med, og ikke minst har sex med, er det vel bare greit om hun tar "pauser" fra deg og har det gøy med andre? Blir gjerne "trangt" om dere må gå i hverandres fotspor hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Selvfølgelig er det flott at hun har andre venner. Men om de vennene, som trådstarter sier, faktisk vil ha henne fysisk eller hva jeg skal si, så blir jo det dumt. Og om trådstarter ikke liker det, så er det ikke noe å gjøre med den saken. Enkelt og greit. Og om hun virkelig liker han, så kan hun jo i hvert fall om ikke kutte de ut, så hvertfall trappe dem ned noen hakk Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvorfor det? Hun er med de bare to ganger i uken. Hadde en god veninne av meg oppført seg slik hadde jeg blitt såret. Greit at hun har fått seg kjæreste, men det får da være grenser.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 God veninne er greit, men nå sier vel trådstarter at de er fysisk tiltrukket til henne, og ikke bare som venn? Eller har jeg missa noe? Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Dama må selvfølgelig kunne tilbringe litt tid med guttevenner, men det var vel heller ikke det som var problemstillingen her. Det var vel heller det at disse "vennene" hennes er fysisk tiltrukket av henne. Jeg hadde ikke direkte akseptert at madammen min hadde tilbragt en del tid med gutter jeg visste var tiltrukket av henne. Det hadde jeg hatt problemer med. Da måtte jeg i såfall ha tatt en prat med disse vennene, fortelle hvor grensen går, og at om de går over den så blir det ballade. Som trådstarter sier, selvfølgelig stoler man på dama, men man må vel ikke finne seg i at hun tilbringer tid med gutter som du VET egentlig sitter og sikler på henne ? Lenke til kommentar
thrice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ,,,Så du er sur for at dama di henger med gutter to dager i uka? Jeg henger ofte med damer som har kjæreste. Alt fra kafè, film eller fyll. Ser virkelig ikke problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ,,,Så du er sur for at dama di henger med gutter to dager i uka? Jeg henger ofte med damer som har kjæreste. Alt fra kafè, film eller fyll. Ser virkelig ikke problemet. Problemet er at de er fysisk tiltrukket av henne! Tenker de ikke hadde nølt med å høvle henne på en fest, om de ikke er kompiser av trådstarter. Det husker jeg seff ikke Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Syns du det er MYE at hun bruker to dager i uka på å være sammen med andre? At hun snakker med dem på msn selv om du er til stedet syns jeg ikke du skal bry deg om. Faktisk syns jeg det er på grensa til veldig kontrollerende om hun ikke skal få sende meldinger eller snakke med andre (gutter) på msn bare fordi dere tilbringer tid sammen. At man er kjærester betyr ikke at man skal sitte i hverandres armer og stirre inn i øynene på hverandre med en gang man skal finne på noe sammen. Men, det er jo en veldig god måte å kvele et forhold på. Du skriver at du har stor tillitt til henne, og ikke tror at hun er utro. Så bevis det da! Skal du snakke med henne, så ta det opp på en slik mået at hun ikke føler at du beskylder henne for noe. Da vil hun kanskje ha lett for å gå i forsvar. Bare prøv å si det på en ålreit måte, at du føler deg...ja, sånn som du føler det At de er tiltrukket av henne, er ikke det samme som at hun automatisk bryr seg om det og lar dem holde på som de vil. Kanskje hun syns det er hyggelig å være sammen med dem? Kanskje de faktisk er venner, uten at hun ser på det som noe mer? Det er jo DEG hun er sammen med og har valgt å være sammen med. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ,,,Så du er sur for at dama di henger med gutter to dager i uka? Jeg henger ofte med damer som har kjæreste. Alt fra kafè, film eller fyll. Ser virkelig ikke problemet. Problemet er at de er fysisk tiltrukket av henne! Tenker de ikke hadde nølt med å høvle henne på en fest, om de ikke er kompiser av trådstarter. Det husker jeg seff ikke Kan ikke fatte hvorfor det skulle være et problem? Å være tiltrukket av noen betyr ikke å ha følelelser for noen. Er rent fysisk tiltrukket av flere jenter, også noen av de som er sammen med kameratene mine. Ser fremdeles ikke problemet med å henge med de. Voks opp, gutter! Med den innstillingen der varer ikke forholdene lenge. Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Gutter er og blir fysisk tiltrukket av pene jenter UANSETT! Det gjelder om det er venn, kjæreste eller tilfeldig forbipasserende. Jeg er tiltrukket av alle mine pene veninner, men jeg ville ikke hatt sex med de sånn uten videre for det. Jeg måtte da ha tenkt meg grundig om, fordi sex er som oftest med å ødelegge gode vennskap. Det går fint an å være venn med en fin jente, men jeg tror ingen gutter med hånden på hjertet kan si at de har en veldig pen jente som venn og at de aldri har vært fysisk tiltrukket av henne. Poenget er at fysisk tiltrekning er helt naturlig. Når hun kan skrive med vennene sine på MSN når hun er sammen med deg, er jo faktisk en tillitserklærling. Det hadde vært mye mer suspekt om hun hadde unngått det når du var i rommet, som om hun hadde noe å skjule. En ting til er jo at jenter har et helt annet forhold til det med vennskap på tvers av kjønnene enn oss gutta har. Kan ikke helt forklare det, men de kan være venn med den hotteste gutten har jeg inntrykk av og faktisk ikke tenke på noe særlig mer enn akkurat vennskap. De har det fint med det liksom. Mens vi gutta har det litt annerledes. Vi tiltrekkes veldig fysisk av jenter og har lett for å velge veninner som er attraktive akkurat av den grunn. Det kan ihvertfall være en like stor grunn som personlighet i begynnelsen, og der har du den store forskjellen mellom jenter og gutter tror jeg da. Sjalusi er noe dritt og det gjør vondt. Men pass på at du ikke blir kontrollerende med sjalusien din, for da vil du skremme henne bort veldig fort. Du kan sikkert fortelle henne om at du er sjalu og at du ikke liker ting, men legg det for all del frem på en sånn måte at du ikke krever at det er hun som må forandre seg for at du skal slippe å føle det sånn. Det er du som sansynligvis må jobbe med tilliten din til henne. For om noen av de gutta hun er venn med er tilbøyelige til å ha sex med henne på en fest så er det jo absolutt ikke de sin feil om hun sier ja til det. Det er jo hun som er i et forhold, og viss hun virkelig liker deg og har gode tanker og intensjoner om det forholdet dere er i så sier ikke hun ja til utroskap med en som hun betrakter som en venn. Sjansen for at hun også ville sagt nei til sex akkurat av den grunn at de er venner og ikke noe mer er ganske stor. Og det er uten å være sammen med deg. Jenter er en smule bedre til å sette slike grenser enn gutter. Igjen tror jeg på grunn av at jenter velger guttevenner hovedsakelig ut i fra personlighet og ikke utseende, mens gutter er det mer omvendt. Var faktisk litt spennende å reflektere rundt dette temaet. Vet jo det er veldig mange gutter som føler det på denne måten, inkludert meg selv. Tror nok også at det er fordi vi kjenner gutters hjerne og intensjoner, og "vet" derfor at de fleste gutter er i stand til å gjøre det meste av dumme ting både i fylla og edru og at de velger samvær med jenter mye pga utseende med et vagt håp om sex en gang i fremtiden. Vi mennesker er jo her med gener og instinkter om formering, noe som ligger på et veldig ubevisst nivå til tider. Å finne en partner for formering handler altså for gutter mest om skjønheten til kvinner, og for kvinner handler det også om skjønnhet, men hovedvekten ligger på personlighet, rikdom, berømmelse og andre ting som ikke innebærer nødvendigvis skjønnhet/utseende. Derfor tror jeg at vi gutter kan trygt la kjærestene våre ha guttevenner uten at det utgjør noen trussel, selv om det måtte føles sånn. Vi menn er jo skapt til å slåss for kvinnene, mens kvinnene velger seg ut en spesiell og den holder de seg til så lenge de føler tiltrekning (og gjerne lengre også). Sorry det blei litt mye dette her, men blei engasjert fordi jeg lærer også selv mens jeg skriver Lenke til kommentar
Efagimo Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Veldig bra skrevet Skalle Du har heilt rett i det du skriver her. Dette var gøy og lese hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå