Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe en trådløs ruter, og det jeg håpet at dere kunne hjelpe meg med. Er hvor er det best og kjøpe? Hvilken modell ville dere anbefale?

Altså, det den skal brukes til er Internett kobling til andre etasje, men det er og viktig at signalet kommer seg ut av bygget. Det ideelle, ville vært en rekkevidde på 100 til 150 meter utenfor huset. Så det trengs en ganske så sterk ruter går jeg ut i fra.

Av hindringer for signalet så er det vanlige trevegger og vinduer. Jeg er ikke helt sikker på om det eksistere noen andre hindringer, siden jeg ikke er helt sikker på hva som spiller inn. Angående signalet. Så alle hjelpemidler ville vært velkommen :)

Budsjettet er på rundt 1000 kroner, så det er ikke så veldig og rutte med.

Takk for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331590

Den ligger tett oppunder budsjettet ditt og er nok den rette for deg, folk skrev på produktannmeldelsen at det var bra rekkevidde inn i huset og vil også tro at den fugerer bra utendørs.

Tusen takk for hjelpen :) Men jeg ble litt usikker her, hvor lang rekkevidde er det på denne ruteren? Og finnes det noe som kan kobles til en vanlig ruter for så og gjøre det om til trådløst? Eksistere noe slikt?

Nok en gang tusen takk :) Er litt ny på dette området, så det kan være at jeg er litt treig med og forstå ting dere ser på som elementær.

Lenke til kommentar

Jo lengre unna du er ruteren jo dårligere blir hastigheten.

Med åpen sikt,ganske nærme ruteren uten vegger osv vil du oppnå maks av det ruteren klarer.

Rekkevidden er nok ganske lik på de fleste hjemmerutere da de blir regulert av forskrifter for radiobølger.

Du kan koble til et aksesspunkt til din gamle ruter men det er antagelig like billig og enkelt og kjøpe en ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...